Kursintro avklarat! Kursen heter "barns språkliga utveckling". Ska bli intressant!
Strax börjar första föreläsningen med![]()
Det där är ju mitt område
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kursintro avklarat! Kursen heter "barns språkliga utveckling". Ska bli intressant!
Strax börjar första föreläsningen med![]()
Det där är ju mitt områdeHoppas att det var intressant!
@Twihard fy vilken tråkig familj!
Jag satte mig med Sacos utbildningskatalog när det begav sig, de hade en beskrivning om (alla) akademiska yrken, potentiella arbetsgivare och hur det såg ut på arbetsmarknaden (brist, för många eller balans). Tyckte det var ett bra ställe att börja på!
och vaddå iq-mässigt?Se inte ner på dig själv och dissa inte en rolig utbildning bara för att den innehåller matte och kemi! (skippa däremot typ kvantfysiken om du inte tycker det är jätteroligt
)
Heja heja!
Titta på yrkeshögskolorna och vad dom har att erbjuda. Där är det inte lika mycket bok-studier (om det är den delen du inte gillar) och mer praktik.Tack! Ja :/ hon skulle hjälpa mig hitta jobb som passade och tipsade om djurvård. Jag sa att det är bättre med djursjukskötare som får mer lön. Då blev hon värsta upprördjag klankar inte ner på de som vill leva såpass enkelt. Hon jämförde med vår bror som är undersköterska och hyr lägenhet. Han har det knapert ibland. Så vill inte jag leva även om jag inte tycker han gör fel som väljer att leva så. Hon lever lite så med och tar dagen som den kommer. Jag vill inte ta det så.
Och jag har inga gramtidsdrömmar utom att bli författare men det är svårt att leva bara på det.
Titta på yrkeshögskolorna och vad dom har att erbjuda. Där är det inte lika mycket bok-studier (om det är den delen du inte gillar) och mer praktik.
Du kan även besöka en studie- och yrkesvägledare (eller vad dom kallas nu för tiden), för att bolla idéer och vägar med någon som inte beter sig som din syster.
Och strunta i hennes kommentarer. Det låter som att dom kommer från någon som är bitter över sin egen situation och försöker ta ut det på andra.
@Twihard Det kan vara en djungel att hitta rätt utbildning! Det jag känner att jag kan tipsa om är att strunta i vad andra säger och tycker, vill du ha bra betalt ja men vem är dom att döma? Jag utbildar mig inom ett område som är vitt och brett där arbetsmarknaden är lite sisådär, men för mig spelar det ingen roll. Jag vill jobba med något jag brinner för och mitt enda mål är att tjäna så att jag går runt varje månad, och självfallet gärna kan spara något. Alla har olika mål med sin utbildning och sin framtidsplan, jag vill gärna jobba typ 4 dagar i veckan för att kunna driva runt en gård på sidan om = jag behöver inte ha lika mycket i inkomst för jag kommer förhoppningsvis vara hyfsat självförsörjande med sidoprojekt och odling på gården och då behöver jag inte jobba alla dagar i veckan. Kommer det bli så? Jag har ingen aning, men det är så jag vill leva
Tänk bara på att lönen inte är allt, du måste trivas med vad du gör också.
Igår öppnade registreringen till min höstkurs, creative writing II. Gick ettan förra hösten och det var så roligt att få jobba med mitt skrivande. Inte för att jag tror att det blir nåt av mig, har inte ro att sitta och plita ner en hel bok. Men det är jättekul att skriva korta noveller och jag tyckte det var väldigt utvecklande.
Kursen är på distans och på 50%
Åh, det där lät som en kurs för mig! Saknar att skriva för skrivandet skull. Är kursen på engelska eller har de bara snoffsat till namnet på den?
Är det någon som läser Filmprogrammet eller vet något om det? Är det roligt? jättesvårt? Leder lätt till jobb?![]()
Ingen aning men min pessimistiska magkänsla säger att det är ett rätt dåligt val om man vill ha jobb. Liksom i alla andra kulturyrken - tyvärr.