Faaaaasteh... det är ju dubbelt så många tentamiska situationer?!?Tenta är aldrig roligt, men helt klart bättre med två mindre!
Tentorna varierar, men studentågesten är konstant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Faaaaasteh... det är ju dubbelt så många tentamiska situationer?!?Tenta är aldrig roligt, men helt klart bättre med två mindre!
Men ändå skönt att veta att man (förhoppningsvis) inte riskerar omtenta på hela alltetFaaaaasteh... det är ju dubbelt så många tentamiska situationer?!?
Tentorna varierar, men studentågesten är konstant.![]()
På min front har det varit seminarium i kvalitativ forskningsmetodik idag. Det var stor ångest innan, men gick hur bra som helst. En stor sten har släppt från bröstet. Men den är nu ersatt med en ny sten, vilken representerar tentaångest inför fredag då det vankas en sån där skitjobbig salstenta i statistik. Försöker dock hålla modet uppe, för sen är vi klara med vetenskaplig metodik för den här gången och kan fokusera på roligare saker som rör det kliniska arbetet igen![]()
I den här tråden var väl omtenta en ynnest?Men ändå skönt att veta att man (förhoppningsvis) inte riskerar omtenta på hela alltet![]()
Japp, fyra timmar statistiktenta väntar. Jag gillar det dock inte alls, för det känns så himla besvärligt att få grepp om (även om mycket faktiskt verkar ha kommit på plats).Åh! Så du sliter också med statistiken? Visst är det skoj?Jag har examinationsseminarium om en vecka....
TveksamtI den här tråden var väl omtenta en ynnest?![]()
Jag tycker att Umeå universitet har sjukt bra förklaringar för hänvisningar, kolla där!Nu måste jag fråga en sak om källhänvisning (Harvard)!
Jag har en bok som är en samling med olika texter, med en redaktör (?). Har refererat en av textförfattarna i samlingen. Men, vad skriver jag i källhänvisningen? Redaktörens namn? Jag refererar ju till dem som skrivit texten, inte redaktören. Eller skriver jag bådas? Vems skriver jag först?
Det har jag gjort, men förstår inte.Jag tycker att Umeå universitet har sjukt bra förklaringar för hänvisningar, kolla där!
I studiehandledningen från mitt universitet så skriver de författaren av texten, årtal, Titeln på kapitlet och sen I (redaktörens namn), samlingsnamnet på boken och så utgivare. Blev du något klarare?Nu måste jag fråga en sak om källhänvisning (Harvard)!
Jag har en bok som är en samling med olika texter, med en redaktör (?). Har refererat en av textförfattarna i samlingen. Men, vad skriver jag i källhänvisningen? Redaktörens namn? Jag refererar ju till dem som skrivit texten, inte redaktören. Eller skriver jag bådas? Vems skriver jag först?