Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cherie När tar du examen? :) Jag är också snart klar men det känns mest bra faktiskt! Jag är trött på att plugga och vill ut i arbetslivet. Däremot känns det såklart läskigt att lämna tryggheten, jag vet ju hur man gör när man pluggar och läser kurser :p

Men ja, det är en lång tid som man snart lämnar bakom sig. Det kommer bli 6 års plugg i Uppsala för mig..! :eek: 2011 började jag basåret, 2012 började jag på programmet. Känns som en annan livstid :D

Till nästa sommar, så det är ju ett litet tag kvar - men det är bara en hel termin praktik och en hel termin examensarbete så det är ju snabbt över.

De flesta verkar ju känna som du och @Araminta, att man längtar ut till att jobba, och jag förstår ändå er som känner så! Jag längtar också efter det, till viss del - det mesta av mina sentimentala känslor ligger i att jag kommer flytta härifrån och att alla mina älskade vänner kommer spridas över Sverige igen. Men jag kan inte förneka att jag kommer sakna tillvaron där jag kunde välja att typ ligga på stranden och plugga (eller bara umgås) under vardagar.

Men jag tror jag är såhär sentimental över alla förändringar. När jag flyttade hit från Stockholm så kände jag likadant, "Nu är den här perioden i livet slut och den kommer aldrig mer tillbaka" men det blev ju hur bra som helst ändå. Det blir som faser i livet, som alla har sin charm, och som jag lite kort sörjer innan nästa börjar.

Bra jobbat @Mirre ! Jag ligger rätt hopplöst efter. Har examinationseminarium på onsdag och noll tid under veckan att plugga. Borde alltså sätta igång men jeees vad tråkigt det är :down:

Ja, vi håller på med statistik just nu och det är så himla långt ifrån det vi egentligen pluggar. Känns så onödigt.
Åh fy vad tråkigt! Lät inte ens nästan intressant :p
Vad är det du läser till?

Jag håller på skriver om folkhälsoarbetets framväxt och skillnaden mellan fattiga och rika, rätt intressant iof men det blir ju aldrig klart :wtf:

Det är otroligt segt, tycker det blir ännu mer omotiverat när man vet att man ligger efter.
Men eller hur?
Därför jag pluggar aset av mig nu för att ligga lite före, nu när jag hittat en utbildning jag vill få att funka. Jag vet i vilket baklås jag går om jag ligger efter. Inte för att jag inte kan läsa ikapp - utan för att jag blir mindfucked av själva grejen. Får se om strategin funkar. ;)

@Mirre Statistiker!

;) Nä, jag ska bli logoped. Har tack och lov praktik parallellt så jag har iallafall någonting vettig att pyssla med ett par gånger i veckan.

Det där med att ligga efter känner jag så väl igen. Jag lämnade i en uppgift närmare ett år för sent i somras. Det var bland det värsta jag gjort vad gäller pluggångest :crazy:

Men eller hur?
Därför jag pluggar aset av mig nu för att ligga lite före, nu när jag hittat en utbildning jag vill få att funka. Jag vet i vilket baklås jag går om jag ligger efter. Inte för att jag inte kan läsa ikapp - utan för att jag blir mindfucked av själva grejen. Får se om strategin funkar. ;)
Håller tummarna för det.
Har märkt att bara för att man inte är på plats i skolan varje dag, utan är mer hemma och läser så tror folk att man har hur mycket tid som helst till andra saker. Någon vill träffas och tycker att mitt i veckan är perfekt "för du är ju ändå hemma", eller tycker att man kan "komma över en stund för du är ju ändå hemma". Eh ja men jag har fasen inte tid för det.

@Araminta :D
Logoped låter intressant, kan tänka mig att det är mycket att läsa dock.
Det ger en sanslös pluggångest att inte få in arbeten i tid

@Mirre Det är världens roligaste jobb :D Men jao, det är rätt mycket plugg i perioder men vi har lyxen att ha rejält med lärarledda timmar så jag klarar mig ofta rätt bra utan litteraturen. Ser upp till er som har disciplin nog att plugga på distans, jag hade aldrig fixat det :p

@Mirre Det är världens roligaste jobb :D Men jao, det är rätt mycket plugg i perioder men vi har lyxen att ha rejält med lärarledda timmar så jag klarar mig ofta rätt bra utan litteraturen. Ser upp till er som har disciplin nog att plugga på distans, jag hade aldrig fixat det :p
Jag trodde inte att jag skulle få något gjort hemma, men det funkar faktiskt oväntat bra.
Vi har en dag i veckan med lärarledda lektioner, resten av tiden är självständigt.

Gör man inte det man ska på vardagarna får man passa på en tidig söndagsmorgon. Dags att granska ännu en artikel. Så himla osugen, men det är bara att göra! (och eftersom jag nu sagt det här blir jag så illa tvungen ;) )

Jag ligger efter så in i bomben, jobbat heltid denna veckan plus kaos i vardagen. Så studierna har minst sagt blivit lidande. Förhoppningsvis lyckas jag ta igen det i veckan, trots att jag fortfarande ska jobba.
Försöker sporra mig med att jag suttit rejält i skiten förr med studierna, och lyckats fixa det då så borde lyckas nu med:angel:

Gör man inte det man ska på vardagarna får man passa på en tidig söndagsmorgon. Dags att granska ännu en artikel. Så himla osugen, men det är bara att göra! (och eftersom jag nu sagt det här blir jag så illa tvungen ;) )
Men det kan vara rätt mysigt ändå, att plugga på helgen. :)
Säger jag som sitter i typ onepiece i soffan och ser fotboll. :p Efter en vecka med 9timmarsdagar och ytterligare en gnuggning igår, förvisso. Alltid lär en ju plugga nån gång. Typ. :angel:

Men det kan vara rätt mysigt ändå, att plugga på helgen. :)
Säger jag som sitter i typ onepiece i soffan och ser fotboll. :p Efter en vecka med 9timmarsdagar och ytterligare en gnuggning igår, förvisso. Alltid lär en ju plugga nån gång. Typ. :angel:
Framförallt så var det himla skönt att kunna bocka av den där uppgiften en stund därefter. Att få ha en söndag utan känslan att en skoluppgift hänger över en :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 844
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka