Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att vi läst ett ganska tråkigt område förra veckan, så känns det jätte skönt att vi kommit in på lite mer intressanta delar igen. Sitter just nu och läser om genus inom vården, och tycker verkligen det är jätte intressant! Och tänk så mycket lättare denna delens litteratur är att ta sig igenom nu när jag faktiskt vill lära mig det som står :D

Alltså, jag blir lite nervös av att läsa den här tråden. Har haft två dagar med föreläsningar denna vecka och tja... Åker till Stockholm i eftermiddag och har inte packat några böcker alls. Det värsta är att alla pratar om hur intensiv och svår den här kursen är. Jag måste ha missat något :p

Idag struntar jag i eftermiddagens föreläsning, jag orkar inte riktigt. Handouten såg rätt bra ut så jag skrev ut den och åkte hem. Får kompensera med några timmars plugg hemma istället.

Imorgon är det självstudier men jag har egentligen bestämt möte med en klasskompis för att sitta och göra en multiple-choice tenta online men jag vet inte om jag pallar... Sitta och åka till skolan bara för det, jag pendlar nästan 1,5 timme enkel väg... Plus att det känns lite som att kompisen alltid vill ha hjälp av mig när det gäller såna här saker. Nu låter jag väldigt ohjälpsam men jag tycker att det händer lite för ofta att jag får göra allt jobb. Tänker att vi kan väl snacka över facebook eller nåt istället om det är någon fråga som är klurig.

Lite trött och seg zass helt enkelt :p Tur att kursen är rolig!

Skriver om hur vår självbild, självkänsla osv påverkas av hur vi ser på vår hälsa.
Intressant ämne men går bra segt idag ändå, men det går i alla fall framåt

Jag måste förbereda en seminarieuppgift i min skrivforskningskurs. Det känns inte allt för eggande. Systemisk-funktionell grammatik är ungefär så upphetsande som det låter.

Varför kan lärare aldrig ha skrivuppgifter där mängden text känns bra? Antingen ska det vara så mycket text så man får ordbajsa sig blå, eller som nu, mängden text tar slut innan man ens hunnit skriva hälften av det man tänkt! // Gnällig och sjuk.
Håller med dig! Fick preciiiiiiis in det på två A4.

Varför kan lärare aldrig ha skrivuppgifter där mängden text känns bra? Antingen ska det vara så mycket text så man får ordbajsa sig blå, eller som nu, mängden text tar slut innan man ens hunnit skriva hälften av det man tänkt! // Gnällig och sjuk.

Spin-off på det: lärare som anger arbetets omfattning i antal sidor istället för antal tecken irriterar mig, MASSOR.

Nu tar jag helg. Jag har gjort multiple choice-tentan utan problem och så har jag lagt ett antal timmar på projektarbetet - vilket är mer än vad man kan säga om övriga i gruppen. Jag har skrivit 90 % av texten såhär långt, jag hoppas verkligen att det skrivs så det ryker under helgen :meh: Själv tänker jag njuta av att ha jobbat på bra i veckan och inte tänka en sekund på plugget under helgen, så det så! :D

Skriver på sista arbetet den här veckan, skiten blir ju aldrig klart! :yuck: :banghead:
Vill bara få in det så jag kan släppa plugget för helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 938
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
929
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
871
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka