Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mest är det att stå inför folk och prata. Men även om ett ämne jag inte kan fullt ut. Vi ska bara prata i 7-8 min o sen få 7 frågor som vi helst ska kunna svara på.

Det kan vara ett gissel, ja. Har du några knep? Jag brukar alltid ta av mig skorna, vet inte om det är för att jag känner mig tryggare då eller om jag känner mig mer "jordad". Det funkar iaf för mig. O sedan ha en agenda om vad jag verkligen ska prata om, helst i punktform.

Spännande........

Japp. Det blir lite om vad det blir. Typ.

Igår blev det inget plugg alls eftersom jag låg hemma med feber. Det stör mig, men samtidigt vet jag att det bara är prestationsångest som bubblar för inte fasen jobbar man när man är sjuk.

Idag var tanken att vi skulle ha projektmöte, men av tre personer så är två sjuka varav en med magsjuka. Mötet går inte att flytta eftersom en person reser bort typ imorgon och är borta två veckor - första versionen ska lämnas in den 12 oktober :meh: Så det blir möte över Skype, hoppas det funkar bra.

Puh, har haft telefonmöte i 2,5 timme med min grupp. Jag är positivt överraskad över hur bra det funkade, men det är tack vare google docs! Bästa uppfinningen någonsin för grupparbeten :D Vi lyckades diskutera väldigt många saker och nu känns allt mycket bättre. Har en hel del att göra men det känns helt överkomligt.

Lyckats hitta begagnad kurslitteratur så att jag sparar 400:- :banana:
Beställt ny dator och skrivare idag :banana:
Bokat hotell för nästa träff (läser på distans) :banana:

Meeeen, intyget jag fått från min förra chef hade inte med min tjänstgöringsgrad, så kan inte skicka in ansökan om tillgodoräknande ännu :down: Vill slippa praktik på 7,5 poäng till våren.

Lyckats hitta begagnad kurslitteratur så att jag sparar 400:- :banana:
Beställt ny dator och skrivare idag :banana:
Bokat hotell för nästa träff (läser på distans) :banana:

Meeeen, intyget jag fått från min förra chef hade inte med min tjänstgöringsgrad, så kan inte skicka in ansökan om tillgodoräknande ännu :down: Vill slippa praktik på 7,5 poäng till våren.
Ditt inlägg påminde mig om nästa träff, så nu har även jag bokat hotell:D

Urk jag har ingen energi alls idag känner jag.
Har ett arbete jag måste bli klar med till i morgon, har inte en jäkla aning om vad jag ska skriva och är alldeles för trött för att tänka. I morse var jag hur pigg som helst, men inte nu Blöö. Måste ringa till min APL plats också

Sitter och läser gamla tentor inför tentan imorgon och inser att flera av föreläsarna skriver otydliga tentafrågor på områden/saker dom absolut inte tagit upp på föreläsningarna :banghead::banghead: Mitt fokus har varit på det dom pratat om på föreläsningarna som rent logiskt borde vara det viktigaste, eller?! O_o

Känns ju jättekul inför tentan imorgon... :cry:

:up:
Jag ville ha ett rum på hotellet vid universitetet, men det var fullt! Fanns bara ett trebäddars för 1800:-, så jag tog ett i stan.
Sov på det vid universitetet förra gången, så tog ett nere i stan jag också denna gången :D Man måste ju testa lite olika.

Jag känner mig knappt som en student längre:nailbiting: Känns mest som jag bara jobbar och jobbar, och helt glömmer av studierna. Känner att jag måste bli bättre på att strukturera upp mina dagar så plugg blir ett mer självklart inslag varje dag, för när jag tänker på arbetslivet som studierna leder fram till tycker jag det känns jätte roligt!

Jag trivs otroligt bra ute på min praktik! Eller rättare sagt jag trivs väldigt bra med mina handledare, att vara ute i klasser och känner mig sugen på att undervisa. Min medstudenter är visserligen rätt trevliga men helt ointresserade av att diskutera när vi är själva och en aning barnsliga, min åldersnoja slår till igen... :nailbiting::arghh: Det blir även lite märkligt när handledaren är två år yngre än en själv, men de är väldigt kunninga istället! :D

Sitter och tragglar med sista arbetet i hälsopedagogiken :banghead:
Totalt hopplösa frågeställningar som jag knappt kan svara på, står inte ett förbannade dugg om det i boken heller :down:

Jag trivs otroligt bra ute på min praktik! Eller rättare sagt jag trivs väldigt bra med mina handledare, att vara ute i klasser och känner mig sugen på att undervisa. Min medstudenter är visserligen rätt trevliga men helt ointresserade av att diskutera när vi är själva och en aning barnsliga, min åldersnoja slår till igen... :nailbiting::arghh: Det blir även lite märkligt när handledaren är två år yngre än en själv, men de är väldigt kunninga istället! :D

Alltså vikten av bra handledare :bow: Kan relaterar väldigt mycket till relationen med kursarna också, bristen på djupare diskussion är något jag verkligen kan sakna ibland.

Själv sitter och jag funderar fram och tillbaka ang. mitt examensarbete. Fick som sagt inte det projekt jag helst ville ha; det anses för arbetskrävande för att göra på egen hand. Har nu varit i kontakt med handledare för mitt andrahandsval som menar att det är möjligt att anpassa projektet till en person. Även han skrev dock lite stelbent att det rekommenderas att vara två, vilket fick mig att tappa glöden något. Jag förstår inte vadan denna kramp kring att examensarbeten ska skrivas i par?! :cautious:

Nu är frågan om jag ska gå in i det projektet eller om jag ska försöka konstruera något på egen hand. Jag lyckas inte helt reda ut mina egna tankar just nu och känner samtidigt en viss stress över att behöva komma igång.

Försöker komma på ett bra svar på hur vi ska förebygga kulturkrockar när det gäller hälsa i olika kulturer :crazy::confused:

Även han skrev dock lite stelbent att det rekommenderas att vara två, vilket fick mig att tappa glöden något. Jag förstår inte vadan denna kramp kring att examensarbeten ska skrivas i par?! :cautious:

Min gissning är att det är tyngre att rodda ett examensarbetet själv än i par. Det påstås också att det heller inte blir lika bra som när man jobbar med någon o kan bolla sina funderingar. Kör du fast i par så kan alltid den andra ro för stunden, är du själv tar det stopp.

Det går dock att rodda det hela själv...trots svårt o knöligt ämne men..det tar bara längre tid. Det jag tycker du ska ställa dig frågan till...är det värt det? Vill du bara bli av med själva examensarbetet eller vill du känna att du har skrivit om det du vill skriva om. För samtidigt är det ju så att man måste välja det ämne som man faktiskt brinner för. Ämnet är ju det som driver det hela, på ett sätt.

Jag valde att köra helt solo o valde också ett svårt, abstrakt o knöligt ämne. Det har tagit tid. O i perioder så har jag undrat vad i h-vete jag håller på med. Jag är inte klar än...har sista skvätten kvar. Men ids inte ens ta i det som det är nu. Ämnet är mig kärt, ett fantastiskt ämne men processen, allt som har hänt...är vad som sätter stopp för det hela. O med det sagt, det kan som sagt bli ohyggligt tungt att köra själv.

@Squie @Araminta Svarar båda i samma inlägg.
Säg det, blir inte riktigt klok på vilket som menas när det gäller båda era svar faktiskt.
Antar att det menas mellan olika kulturer och ur samhällets perspektiv.
Hela arbetet ska baseras helt på egna åsikter och vara en sammanfattning av kursen, lyckat då att de frågeställningar som tas upp inte är något som ingått i den tidigare :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 951
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
930
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka