Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det inlämning av första versionen av projektarbetets skriftliga del. Det har gått riktigt bra ändå måste jag säga, trots den märkliga gruppdynamiken. Största problemet nu är begränsningen på 3000 ord, jag sitter och kapar alla onödiga småord jag kan hitta. Men oftast kan man skriva bra mycket mer komprimerat än man först tror :)

Utöver det måste jag ta tag i en presentation som jag ska hålla på fredag som jag inte ens har börjat med... :cautious: Meeen det är 10 minuter och jag ska prata om min praktik så det går säkert bra :p

Finslipat lite på sista texten :) Skulle ha en studiefri dag, men tyckte det var lika bra medan jag hade det färskt i minnet. Installerat min skrivare nu också, äntligen! Imorgon är jag ledig från jobb, så då tänkte jag gå på nästa uppgift.

Börjar bli lite trött på att det tar en hel evighet för läraren att kolla igenom ens arbeten efter att man lämnat in dem. Vill ju få respons på det.
Är i full gång med praktiken, intrycket av det hittills är väl till största delen positivt.

Igår gjorde jag power pointen till presentationen, den blev rätt så bra tycker jag. Nu måste jag bara öva på vad jag ska säga :p

Men först ska jag göra en multiple choice-tenta, den öppnar idag så det är lika bra att bocka av det på en gång.

edit: nähä, de har visst inte aktiverat den än :down: Då får jag väl titta på presentationen först då, antar jag :p

Börjar bli lite trött på att det tar en hel evighet för läraren att kolla igenom ens arbeten efter att man lämnat in dem. Vill ju få respons på det.
Är i full gång med praktiken, intrycket av det hittills är väl till största delen positivt.
På högskola/universitet har de två veckor på sig att rätta. Driver mig till vansinne :D

Testade presentationen en gång, den var lite lång. Testet har inte aktiverats ännu :mad: Istället började jag fylla i blanketten för examensarbetet, det var inte så lätt! Framför allt tidsplanen är ju jättesvår, hur ska jag veta hur lång tid det tar att analysera data eller göra litteraturstudien? :p Nåja, har ett första utkast i alla fall, handledaren ska ju få titta på den och kommentera.

På högskola/universitet har de två veckor på sig att rätta. Driver mig till vansinne :D
Ja, eller 15 arbetsdagar iallafall - så närmare tre veckor i praktiken. :)
Sen tillkommer ju administrering med examinator och kansli innan ev betyg är införda i Ladok, så det är inte ovanligt att en påbörjat kurs 3 innan en fått slutbetyg i kurs 1 om en läser 7.5or i följd. ;)

Fullt ös medvetslös..
Ena kursen består av tre inlämningar, ingen tenta. Sitter med sista inlämningen nu. Känns bra, fick tillbaka förra inlämningen med toppbetyg så jag känner mig plötsligt taggad på att lämna in den sista nu innan veckan är slut. :)

Sen har jag en tenta om tre veckor och jag vill inte ens öppna boken, det känns så tungt och börja med.. tar verkligen mot men det är väl bara att sätta igång!

Ja, eller 15 arbetsdagar iallafall - så närmare tre veckor i praktiken. :)
Sen tillkommer ju administrering med examinator och kansli innan ev betyg är införda i Ladok, så det är inte ovanligt att en påbörjat kurs 3 innan en fått slutbetyg i kurs 1 om en läser 7.5or i följd. ;)
Är det tom 15 arbetsdagar? Huuu....

Tänkte vara produktiv och skriva klart andra uppgiften efter jobbet idag, somnade istället och vaknade på tok för sent.. så nu blir det en kvällsplugg istället. Typiskt..

Tog tid igen på presentationen, den ska vara 10 minuter. Stoppade klockan på 09:59:59 :rofl: 10 minuter är ju jättekort! Måste kapa en del som jag skulle vilja säga. Men jag antar att om det är någon som undrar någonting så får de väl fråga efteråt :p

Ursäkta att jag spammar tråden :o (ett tecken på ofokuserat plugg)

Meeen nu har jag skickat in blanketten för exjobbet! Eller ett utkast i alla fall. Svårt att bestämma titel på arbetet när man knappt har koll på vad man ska göra :p

Tog tid igen på presentationen, den ska vara 10 minuter. Stoppade klockan på 09:59:59 :rofl: 10 minuter är ju jättekort! Måste kapa en del som jag skulle vilja säga. Men jag antar att om det är någon som undrar någonting så får de väl fråga efteråt :p

Bra jobbat! :rofl: Och ambitiöst att klocka presentationer. Jag förbereder mig i princip aldrig. Senast så skulle vi presentera en rapport i grupp. Jag tryckte ut rapporten samma morgon och gjorde stödanteckningar i min del samtidigt som de andra pratade :angel:

Jag har auskulterat på en dyslexiutredning de senaste två dagarna och kan än en gång konstatera hur vansinnigt "patientmotiverad" jag är. Plötsligt känns det motiverat att läsa för nu har jag en patient att hänga upp teorier och begrepp på. "Jag behöver kunna detta för att kunna hjälpa den här personen" fungerar mycket bättre än "jag behöver detta inför tentan".

Ska göra en egen utredning nästa vecka och har läst igenom journaler och börjat fila på lämpligt testmaterial. Det är så svårt då det finns tusen olika och alla använder olika. Sen är det varken standardiserat eller normerat mer än till hälften så det blir väldigt mycket magkänsla. Det mesta är tänkt som screeningmaterial för skolan och saknar de bitar vi vill ha. Logopedin ligger verkligen efter när det kommer till forskning... :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 961
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
930
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka