Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra jobbat! :rofl: Och ambitiöst att klocka presentationer. Jag förbereder mig i princip aldrig. Senast så skulle vi presentera en rapport i grupp. Jag tryckte ut rapporten samma morgon och gjorde stödanteckningar i min del samtidigt som de andra pratade :angel:

Jag brukar inte heller förbereda så mycket, men det är skönt att ha ett hum om vad jag ska säga. Dessutom verkar de vara noga med tiden, man får inte ha så mycket mer än 10 minuter och det skulle vara trist att inte få göra klart presentationen för att tiden gått ut :p

Bröl. Sitter med en transkribering av en skittråkig intervju. En vecka har jag våndats med helvetet och har 15 min kvar av totalt 30 min :rofl: Finns så mycket annat man kan göra istället för att slippa :p
Har lite nedsatt hörsel som gör att jag läser mycket på läpparna, antagligen därför jag drar ut på detta för det är så svårt att höra och ta in vad som sägs.

Får ta tag i det här nu, den ska vara inne på söndag :cool:

Puh, presentationen klar! Det gick bra, tog 11 minuter men det var tydligen inom rimligt spann ändå :D

Jag var lite lagom nervös, sådär så att det blir en anspänning bara. Fick jättebra feedback, det mesta handlade om att jag upplevdes bekväm med att presentera - herregud, det hade jag aldrig trott att jag skulle få höra för några år sedan! Övning ger verkligen färdighet. Fick däremot höra att jag säger "eh" för mycket, det är jag medveten om men det är svårt att träna bort :p

Nåja, skönt att ha det gjort och nu kan jag casha in 7,5 hp för praktikkursen.

Huuuu, hade inte förstått konceptet med hemtentamen men vi fick idag se de tidigare terminernas hemtentamen på denna kursen. 2500-3000 ord :nailbiting: :wtf: Och jag jobbar såklart massor den veckan...

Nu har jag startat en fbgrupp så vi kan träffas online även när vi inte är i skolan :bow:
Fungerar jättebra och är väldigt uppskattat :)
Alla är ute på praktik nu och verkar trivas bra. Min handledare är helt fantastisk och väldigt mån om att jag ska lära mig allt :D

Knapplån ;)

Känner att det är dags att göra ett avtryck här då jag faktiskt känner att jag platsar också :D.
Läser tredje terminen på juristprogrammet i Göteborg, samt har ett 6-årigt halvblod som utbildas mot start i Msv dressyr i vår. Hon är efter Nobel - Cardento så blir såklart en del hoppning också ;).

Jag tycker det går bra att kombinera häst och studier! Senaste tentan var i onsdags - en sån där fantastisk hemtenta där frågan var fyra sidor lång och svaret skulle vara ca 2750 ord!

@Aquakatt Välkommen till tråden! :) En fyrasidig fråga låter mindre skoj - gick det bra?

Själv sitter jag och googlar bullet journals. Är fullständigt lost utan en kalender men hittar aldrig den där perfekta. Tänkte därför testa bullet journals för att se om det kanske kan vara lösningen.

Jag lever än :p

Har praktisk tenta på onsdag (klinisk undersökning på häst och nöt). Är oproportionerligt nervös inför hästtentan p.g.a. en av examinatorerna som är mindre sympatisk... Sätter mitt hopp till att det är 75% chans att jag får någon annan :angel:.

Har även viss panik inför stundande tenta i suturering, jag tror jag är motsatsen till naturbegåvning :nailbiting:

Huuuu, hade inte förstått konceptet med hemtentamen men vi fick idag se de tidigare terminernas hemtentamen på denna kursen. 2500-3000 ord :nailbiting: :wtf: Och jag jobbar såklart massor den veckan...
Våndas också över hemtentan:nailbiting: Jobbar plus att det faller bort 3 dagar för mig för jag ska åka till Finland på konsert, känner att jag brustit lite i min planering ..:cautious:

@Aquakatt Välkommen till tråden! :) En fyrasidig fråga låter mindre skoj - gick det bra?

Själv sitter jag och googlar bullet journals. Är fullständigt lost utan en kalender men hittar aldrig den där perfekta. Tänkte därför testa bullet journals för att se om det kanske kan vara lösningen.
Tack! :D
Känslan var bra, jag var klar och skickade in 3 h innan deadline. Men det återstår att se när resultatet kommer, tycker alltid det är lika svårt att uppskatta vart man kommer att landa. Är helt enkelt lyckligt ovetande tills motsatsen bevisas :D

Hejsan! Tänkte att jag tar och hoppar in här :) Jag är psykologstudent på termin 5 av 10. Sitter just nu och undviker att plugga på en vetenskapsteorikurs, dessutom så väljer jag mellan två olika projekt för kandidatuppsatsen i vår. Annars brukar jag försöka att undvika att plugga på helgerna men det går sisådär :D

Våndas också över hemtentan:nailbiting: Jobbar plus att det faller bort 3 dagar för mig för jag ska åka till Finland på konsert, känner att jag brustit lite i min planering ..:cautious:
Jag borde ansökt om semester mycket tidigare, men har ansökt om en dag ledigt nu iallafall och den MÅSTE jag vara ledig på :nailbiting: Hade ingen aning om hur omfattande hemtentamen riskerade att bli, jag trodde att det skulle bli typ tio korta frågor :angel:

Jag borde ansökt om semester mycket tidigare, men har ansökt om en dag ledigt nu iallafall och den MÅSTE jag vara ledig på :nailbiting: Hade ingen aning om hur omfattande hemtentamen riskerade att bli, jag trodde att det skulle bli typ tio korta frågor :angel:

Jag kan tycka att det är svårt att avgöra hur mycket tid det tar att skriva hemtentor. För det första prokrastinerar jag ordentligt och har därför svårt att komma igång innan det brinner i knutarna men när jag har mer tid så blir det lätt för mig att jag blir överkritisk och har svårt att få till något vettigt med texten. Förra terminen så hade vi en hemtenta på ca 3500 ord där läraren hade beräknat att den skulle ta 9 timmar att skriva när hen hade gjort planeringen av arbetsbördan O_o, till klassens stora förtret. 9 fall av 10 föredrar jag salstenta, de vet jag iaf hur lång tid de tar...

Åh jag sitter fast. Ska göra en litteraturstudie och skrivandet i sig har jag inga problem med, men att komma på ett fördjupningsämne och hitta lämpliga vetenskapliga artiklar som kan tillföra något till valda ämne var ju en annan historia... Jag har väl hunnit ändra ämne sådär 4 gånger på 2 timmar. Nu tror jag att jag hittat ett ämne och ett par artiklar, men jag hittar dom inte i databasen på något smidigt sätt (jag hittade dem genom att hitta en artikel, se relaterade och klicka mig vidare ett par steg tills jag hittade något som passade... Men det kan jag knappast ange som sökväg haha)

Apptips! Audionote: kombination av diktafon, anteckningsfunktion och foto. Markerar när anteckningarna och fotona i tidsspåret. Kostar 50 kr och finns både för iPhone och Android.

Tips egentligen till dyslexipatienter men kändes briljant även för oss studenter :up:

Vi räknar inte studietiden i terminer p.g.a. endast en antagning per år, men nu när jag såg er räkna i terminer var jag ju tvungen... termin 7/11 läser jag visst. Hjälp vad tiden går! :nailbiting:

Känns fortfarande som jag började förra året. Och som att jag behöver dubbel studietid för att hinna lära mig allt innan examen :angel:

Idag har varit en :turd:-dag till viss del. Vi håller på att välja kandidatprojekt till våren just nu. Jag och min partner var ute i god tid och bokade in ett samtal för ett projekt som verkade perfekt för oss. Känslan var helt OK men inte fantastisk och de skulle träffa andra och vi såg att det kommit ut ett projekt till som var än mer perfekt för oss så vi kontaktade den handledaren.

Lång historia kort, vi tackade nej till projekt ett eftersom vi trodde att vi var erbjudna projekt två (där vi diskuterat praktiska detaljer tillsammans) men sedan mailade handledare 2 oss och sa tack men nej tack. Med lite tur så vill de andra studenterna inte ha projektet och handledare 1 vill fortfarande ha oss. Annars får vi försöka att rodda ihop något annat projekt eftersom alla andra "skolsanktionerade" projekt kommer ganska långt ned på listan över saker som jag vill spendera min vår med.

Dessutom så får jag inte tag på en person som jag måste få fatt i för ett projekt som börjar i nästa vecka. Morgondagen lär delvis gå ut på att jaga hen på telefon. När är det ok att ringa någons chef för att en inte får fatt i denne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 963
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
930
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka