Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tenta idag :nailbiting: 26 frågor på 15 minuter. Man måste ha 18 rätt för att få godkänt och få möjlighet att skriva nästa tenta.

Hu vad stressad jag skulle bli! :crazy:

Själv har jag gjort första inlärningen och kan än en gång konstatera att satsanalys inte är min grej :cautious: Nästa uppgift går ut på att transkribera äldre text till modern ortografi. Roligt men svårt, måste ju kunna stava :D

Har jag missat eller är det någon annan som löser språk här i tråden?

Finns Djurens kommunikation och Djurens beteende kvar? Har läst hundens beteendebiologi, hästens..och hm grundkurs i etologi har jag för mig..måste nästan kolla :p Men minns inte att jag fann något mer då!

Nej, tror inte de finns kvar. Kan inte hitta dem. :down:

Grundkursen kanske har ersatt de kurserna?

Det var några år sen jag läste dem tyvärr så det verkar som att de försvunnit. Tråkigt!

Jag läser Sociologi B på distans nu, på halvfart. På första delkursen har vi nu i snitt 250 sidor/vecka att läsa och sen tillkommer såklart uppgifter. Är det normalt/vanligt? För egen del tror jag inte 20h/vecka kommer räcka. (Jag är tjänstledig på deltid och behöver ta mig en funderare på om det här kommer vara möjligt). Jag läste A-kursen förra året på samma sätt och det klarade jag väldigt bra, upplevde dock inte att det var så här tight med tid.

Tenta idag :nailbiting: 26 frågor på 15 minuter. Man måste ha 18 rätt för att få godkänt och få möjlighet att skriva nästa tenta.
Känner mig inte alls redo inför dagens tenta, känns som det mesta av mitt fokus hamnat på att reda ut kaoset i engelskan så vet inte hur jag ska lyckas få ihop 18 rätta svar :nailbiting:

Lycka till på tentan senare idag!

Alltså, nämnde en skum person tidigare. Nu är jag helt övertygad! På oerhört enkla frågeställningar bidrar vi övriga med typ" ett lätt sätt att bli mer miljövänlig är att äta mindre kött". Skummisen drar iväg i något resonemang om hippies blandat med politik och censur. Jag överdriver inte ens! Halva klassen och läraren försökte typ hänga med i resonemanget men misslyckas. Den andra halvan stirrar på varandra och vi vet inte om vi ska skratta eller gråta.

Om jag måste grupparbete med skummisen går jag under. För jag fattar inte ett ord han säger :p

Jag kommer inte ihåg vilket år du är på men om det är första, kan han inte vara en fusknolla? :p

Läser T3 på Ssk-programmet och börjar inse att det är sjuksköterska jag kommer bli. Att jag kommer få en EXAMEN inom medicin och omvårdnad. Och att det leder till kvalificerade jobb och yrkeslegitimation. Socialstyrelsen kommer ha mig rygg liksom, och jag kan söka jobb där jag så önskar (världens bästa ursäkt att prova på en ny stad).

Har någon slags epiphany här, kring den nya studieinriktingen. Som jag väntat!

Tänk att det ska vara SÅ HIMLA JOBBIGT att kasta ihop en reflective journal på 600 ord. :arghh:

Jag har insett att jag tar examen om typ fyra månader och inte har något jobb då... :cautious: Kollade lite snabbt igår kväll och hittade två intressanta som jag ska söka. Jag vet att mitt drömjobb kommer annonseras under hösten, men samtidigt vet jag inte om de anser mig vara tillräckligt kvalificerad eftersom jag kommer vara nyexad. Jag måste ju söka annat också, men jag vet ju vad jag VILL! Åh, helt hopplöst! (Ett av jobben vet jag att jag får bara jag söker, men det är det som ligger sist på min önskelista just nu). Drömläge egentligen ju, jag får ju en examen inom ett bristyrke.

För övrigt har jag kommit in i studentlunken igen. Första seminariet nästa vecka och jag har full koll inför det. Det jag längtar absolut mest till är att kunna ha semester på sommaren - det har jag inte haft på fyra år! Så jag ser fram emot några lugna veckor nu. :o

Första uppgiften lämnades in igår. Jag tror att vi gjorde ett bra jobb men jag är så jäkla skraj för att någon medlem i gruppen har lyckats med plagiat eller något annat som jag får skit för :o:D jag är så trött på att vara hemma och sjukskriven nu och har börjat uppskatta skolan. Jag var lite orolig ett tag för att jag enbart hoppade på skolan för att det tillhör någon norm men oavsett anledning så känns det faktiskt bra.

Nu ska jag tillbringa några dagar på en del som känns otroligt tråkig än så länge men den följs upp av etik och föreläsaren har åtminstone skrivit en bok jag gillar :D

Idag har min grupp haft ett intressant studiebesök inför vår första analysuppgift.:up: Mindre kul var väl att vi fått fel uppgifter om vilken tid som gällde, så alla kom dit typ 1,5 timme för tidigt... :meh:

En tvåa eller trea som låtsas gå i 1an, men vi hade två stycken i två dagar, kan inte tänka mig att han har tid att vara på alla lektioner i två veckor, dessutom verkar han inte intresserad av att umgås med någon heller :p
Okej, varför gör dom det då? För att kolla in ettorna eller vadå? :p

Känner mig inte alls redo inför dagens tenta, känns som det mesta av mitt fokus hamnat på att reda ut kaoset i engelskan så vet inte hur jag ska lyckas få ihop 18 rätta svar :nailbiting:

Lycka till på tentan senare idag!
Roade mig med att läsa kursutvärdering från förra hösten, tänkte på er när det stod "engelskakursen ej acceptabel" :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 012
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
893
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 520
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka