Vi som pluggar - del 5

Tyvärr blir det som en kritik av kursen och kursledarens val av bok, eftersom den är central. Och första uppgiften i kursen var en presentation där det framgår vad jag jobbar med, så det är redan uppenbart. :)

Ah, ja, det brukar ju vara första uppgiften! Surt!
 
Jag sitter med nästa 500 högskolepoäng, har nästan en master och har läst jag vet inte hur många kurser på avancerad nivå (är fysioterapeut och har framför allt vidareutbildat mig inom det).

Nu jobbar jag som fysioterapeut på ett djursjukhus och vill läsa upp mig lite på hundens beteende etc. Men kommer jag in på en sabla kurs på grundnivå? NEJ! För urvalsgrupperna går bara efter gymnasiebetyg och högskoleprov. Alltså vad faen! :arghh:
 
Jag sitter med nästa 500 högskolepoäng, har nästan en master och har läst jag vet inte hur många kurser på avancerad nivå (är fysioterapeut och har framför allt vidareutbildat mig inom det).

Nu jobbar jag som fysioterapeut på ett djursjukhus och vill läsa upp mig lite på hundens beteende etc. Men kommer jag in på en sabla kurs på grundnivå? NEJ! För urvalsgrupperna går bara efter gymnasiebetyg och högskoleprov. Alltså vad faen! :arghh:
Känns igen, och har de en grupp med högskolepoäng är den så liten och räknar så få poäng att det lottas mellan de som har maximal merit i den. Du får göra som mig. Jag skrev högskoleprovet i våras det var faktiskt riktigt kul. Men öva lite på mattedelen, det gjorde inte jag och den tog alldeles för lång tid när man var tvungen att tänka.
 
Nu i andra urvalet kom jag in på några intressanta kurser att väva in i tänka kandidaten,så nu ska jag bara välja vilka jag vill läsa! Men blir garanterat "arbetsledning" och "genus och jämställdhetsarbete i vården" i alla fall!
 
Shit pommes, jag kom in. 41 år gammal och ska plugga till husdjursagronom. Spännande och skrämmande på samma gång!

Åh, lite avundsjuk är jag. Vill också börja på husdjursagronom i år men jag har några kurser jag måste komplettera med för att bli behörig... :cautious:
 
Har läst matte 3 nu samt både biologikurserna så har fysiken, kemin och en mattekurs kvar... Funderar på att eventuellt läsa bastermin på SLU till våren. Men oavsett blir det SLU och husdjursagronom hösten 2019. :D

Har du hört med någon som läst basterminen om vad de tyckte om den? Borde gå att få kontakt via kåren eller liknande om du inte redan gjort det. :)
 
Har du hört med någon som läst basterminen om vad de tyckte om den? Borde gå att få kontakt via kåren eller liknande om du inte redan gjort det. :)

En gammal klasskompis från gymnasiet läste basterminen och jag tror hon trivdes väldigt bra. Får höra närmare :)
 
Nu har jag brutit ihop och kommit igen och känner mig nu superpepp på de kurser jag ska läsa i höst :). Det blir 150% studier för mig, dels 50% på distans (juridik) och 100% vanliga studier (kriminologi). Det ska bli så roligt att plugga, att verkligen få nörda ner mig och framförallt - att få gå på föreläsningar igen!

Jag kom alltså inte in som reserv på mastern jag ville läsa, utan gick bara från att vara 15:e reserv till att vara nummer 11. Antagningspoängen gick UPP i andra urvalet (är inte det jättemärkligt?) och antalet antagna gick NER från 45 till 34. Först var jag väldigt besviken men nu känner jag mest att aja, det är som det är. Känner mig lite urkass som inte kom in, men det var ju flera hundra sökande till de 34 platserna så jag försöker skaka av mig den känslan.

Nu ska jag återgå till min semester igen :).
 
Hahaha... Jag fick förlängd tid med min B-uppsats och skulle ha opponerat snart men inser nu, när jag hittar ett gammalt mail, att uppsatsen skulle ha lämnats in förra veckan. Jag är inte ens klar. Fy fy fy så snöpligt det känns. Det här innebär då alltså att jag måste vänta ett år innan jag kan göra om det, eftersom att jag inte kommer vara redo för att opponera nästa vecka, och iom det skjuts ju mina planer upp med ett helt år. Usch vad jag är arg på mig själv nu... Jag har haft en helt vidrig sommar och helt enkelt inte klarat av att skriva, och tänkte att jag skulle hinna få ihop det så här i sista minuten. Nu vill jag bara gråta. Typiskt.
 
Hahaha... Jag fick förlängd tid med min B-uppsats och skulle ha opponerat snart men inser nu, när jag hittar ett gammalt mail, att uppsatsen skulle ha lämnats in förra veckan. Jag är inte ens klar. Fy fy fy så snöpligt det känns. Det här innebär då alltså att jag måste vänta ett år innan jag kan göra om det, eftersom att jag inte kommer vara redo för att opponera nästa vecka, och iom det skjuts ju mina planer upp med ett helt år. Usch vad jag är arg på mig själv nu... Jag har haft en helt vidrig sommar och helt enkelt inte klarat av att skriva, och tänkte att jag skulle hinna få ihop det så här i sista minuten. Nu vill jag bara gråta. Typiskt.

Tröstkram!
Jag anmälde min c-uppsats för framläggning igår. Jag har inte ens transkriberat klart. Har inget material fortfarande, endast tre intervjuer. Känns fantastiskt lovande. :banghead:

Just nu surar jag över att jag låtit handledaren styra så mycket. Jag vet inte ens vad jag gör längre, det är så långt bort från min ursprungliga plan att jag kollrat bort mig fullständigt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 978
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp