Vi som pluggar - del 5

Jag försökte också registrera mig idag men visade sig att första dag för registrering på mina kurser är på fredag. Kanske är samma för dig? Tycker dock det är lite sent i och med starten nästa vecka..

Ja det kanske stämmer. 28 augusti är det som står i välkomstbrevet, men det kan ju ha blivit fel. Jag testar igen på fredag :)
 
Här är det också full fart första veckan, vi ska åter igen delas in i grupper, jag vill verkligen hamna i förmiddagsgruppen för annars vet jag faktiskt inte hur vi ska få ihop vardagen och föreningslivet. Men inte nog med att vi ska delas i två grupper, vi ska även delas in i responsgrupper. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får välja grupper själva eller åtminstone ha lite åsikter. Vi har läst ihop ett tag nu och jag vet vilka jag inte vill jobba ihop med, då får jag göra hela arbetet själv och så tar de åt sig berömmet. :meh:
 
Här är det också full fart första veckan, vi ska åter igen delas in i grupper, jag vill verkligen hamna i förmiddagsgruppen för annars vet jag faktiskt inte hur vi ska få ihop vardagen och föreningslivet. Men inte nog med att vi ska delas i två grupper, vi ska även delas in i responsgrupper. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får välja grupper själva eller åtminstone ha lite åsikter. Vi har läst ihop ett tag nu och jag vet vilka jag inte vill jobba ihop med, då får jag göra hela arbetet själv och så tar de åt sig berömmet. :meh:

Grupper här också men först nästa vecka och vi ska själva bestämma när och hur vi träffas :nailbiting:
 
Grupper här också men först nästa vecka och vi ska själva bestämma när och hur vi träffas :nailbiting:
Jag mejlade och frågade om gruppindelningen och hokus pokus så roterade grupperna så det är varannan gång. Nåja då är det "bara" en gång i veckan som det kör ihop sig för oss. :cautious:
 
Namnlös.jpg
jag kommer börja plugga för första gången på tisdag på universitet. Jag bifogar en bild på schemat. Första veckan är det ju föreläsningar och seminarium. Längst till höger står det litteratur. Vad jag har förstått av seminarium är att man själv skall vara delaktig i diskussioner. Innebär det att jag skall ha läst den litterturen som står till höger innan seminariet? Skolan börjar ju nästa vecka så visst kan dom väl inte mena att man ska ha läst kurslitteratur innan? Första veckan måste vara ett undantag eller?
 
Visa bifogad fil 18837jag kommer börja plugga för första gången på tisdag på universitet. Jag bifogar en bild på schemat. Första veckan är det ju föreläsningar och seminarium. Längst till höger står det litteratur. Vad jag har förstått av seminarium är att man själv skall vara delaktig i diskussioner. Innebär det att jag skall ha läst den litterturen som står till höger innan seminariet? Skolan börjar ju nästa vecka så visst kan dom väl inte mena att man ska ha läst kurslitteratur innan? Första veckan måste vara ett undantag eller?

Nej, det är inget undantag. Man förväntas följa läsanvisningar. Lista på kurslitteratur borde du redan fått?
 
Nej, det är inget undantag. Man förväntas följa läsanvisningar. Lista på kurslitteratur borde du redan fått?
Jo visst har vi fått lista på kurslitteratur, det jag menar är att skolan börjar ju på tisdag, om man jobbat heltid fram till innan skolstart, när ska man då ha läst menar du? :)
 
Visa bifogad fil 18837jag kommer börja plugga för första gången på tisdag på universitet. Jag bifogar en bild på schemat. Första veckan är det ju föreläsningar och seminarium. Längst till höger står det litteratur. Vad jag har förstått av seminarium är att man själv skall vara delaktig i diskussioner. Innebär det att jag skall ha läst den litterturen som står till höger innan seminariet? Skolan börjar ju nästa vecka så visst kan dom väl inte mena att man ska ha läst kurslitteratur innan? Första veckan måste vara ett undantag eller?

Nä vi börjar också på måndag och har ca 140 sidor att läsa och 4 skriftliga (korta) uppgifter.

Litteraturlistan till första kursen fanns innan antagningsbesked i juli.
 
Visa bifogad fil 18837jag kommer börja plugga för första gången på tisdag på universitet. Jag bifogar en bild på schemat. Första veckan är det ju föreläsningar och seminarium. Längst till höger står det litteratur. Vad jag har förstått av seminarium är att man själv skall vara delaktig i diskussioner. Innebär det att jag skall ha läst den litterturen som står till höger innan seminariet? Skolan börjar ju nästa vecka så visst kan dom väl inte mena att man ska ha läst kurslitteratur innan? Första veckan måste vara ett undantag eller?
Du bör räkna med att du egentligen börjar redan på måndagen så du har egentligen två dagar att läsa in på. Så det är bara att börja läsa, om du inte är snabb på att läsa. ;) Det såg ut som ett ganska rimligt schema, vi har också första lektionen på tisdag men kör första muntliga examination redan på torsdag.
 
Jo visst har vi fått lista på kurslitteratur, det jag menar är att skolan börjar ju på tisdag, om man jobbat heltid fram till innan skolstart, när ska man då ha läst menar du? :)

Alltså, det är så det funkar. Man ska komma förberedd. Om man sen gör det eller inte är väl en sak, men du ska iaf läsa till seminarierna. Då brukar man diskutera något som rör just texten.
 
Jo visst har vi fått lista på kurslitteratur, det jag menar är att skolan börjar ju på tisdag, om man jobbat heltid fram till innan skolstart, när ska man då ha läst menar du? :)
Terminen börjar 3 september, alltså har du en hel dag innan första föreläsningen att läsa in dig på litteraturen, sen kan du läsa efter föreläsningen också. När man läser heltidsstudier så är det 40h i veckan, oavsett om du har föreläsningar eller inte.
Personligen blir jag tokig på kurskamrater som inte kommer förberedda till seminarier, det är meningen att vi ska diskutera det vi har läst, om kurskamraten inte har läst så har vi inget att diskutera och det blir bortkastad tid.
 
Du bör räkna med att du egentligen börjar redan på måndagen så du har egentligen två dagar att läsa in på. Så det är bara att börja läsa, om du inte är snabb på att läsa. ;) Det såg ut som ett ganska rimligt schema, vi har också första lektionen på tisdag men kör första muntliga examination redan på torsdag.

Vi har också examination nästa vecka, på onsdag :eek: Den är nog inte så tuff men den ÄR.
 
Vi har också examination nästa vecka, på onsdag :eek: Den är nog inte så tuff men den ÄR.
Samma här, den här första kunde man bara få UG eller G på och gick ut på att presentera en av kurskamraterna, jag blev mest ställd inför att vi skulle lyfta personens livsgärning och jag kan inte för mitt liv komma på vad min egen livsgärning är. :rofl:
 
Samma här, den här första kunde man bara få UG eller G på och gick ut på att presentera en av kurskamraterna, jag blev mest ställd inför att vi skulle lyfta personens livsgärning och jag kan inte för mitt liv komma på vad min egen livsgärning är. :rofl:

Vi har ”PPU”. Bör ju räcka med att man är där och deltar i diskussionen.

(Personlig och Professionell Utveckling.)
 
I fredags fick jag erbjudande om plats på en kurs. Som börjar imorgon... En av de obligatoriska böckerna är det minst två v leveranstid på. Jo men så att...

Den finns som e-bok på annat universitets bibliotek, får man låna/ladda ner den då eller är universitetens bibliotek enbart för resp studenter.

Har ju inte fått något schema så vet ju inte när ev första inlämning är. Kursen är på distans 25%, vad kan vara troligt?
 
Jag lämnade in min inlämning för min sommarkurs igår. Så gött att få den klar och tror jag kommer bli godkänd men vem vet!

Vi fick välja formen för inlämningen helt fritt så spelade in en presentation för att träna på det. Blev inte så bra som jag hade velat men var lat och tog tag i det för sent. Men det borde vara tillräckligt i alla fall.
 
I fredags fick jag erbjudande om plats på en kurs. Som börjar imorgon... En av de obligatoriska böckerna är det minst två v leveranstid på. Jo men så att...

Den finns som e-bok på annat universitets bibliotek, får man låna/ladda ner den då eller är universitetens bibliotek enbart för resp studenter.

Har ju inte fått något schema så vet ju inte när ev första inlämning är. Kursen är på distans 25%, vad kan vara troligt?
Antagligen är inlämningen tidigast om ett par veckor, det är inte säker att ni börjar med den boken som har lång leveranstid heller. Att få tillgång till biblioteket brukar gå fort, bara man är registrerad och fått en inloggning till skolans sida så brukar det vara klart.
 
Antagligen är inlämningen tidigast om ett par veckor, det är inte säker att ni börjar med den boken som har lång leveranstid heller. Att få tillgång till biblioteket brukar gå fort, bara man är registrerad och fått en inloggning till skolans sida så brukar det vara klart.
Den används direkt. :/ På universitetet kursen ges förstår jag att jag får tillgång till boken men där finns den bara i fysisk form och är 60 mil ifrån där jag befinner mig. Däremot har ett annat universitet, närmre mig, också boken och dessutom i digital form så frågan är om jag kan få tillgång till DEN boken. :)

Har hittat första kapitlet som är första veckans genomgång, som prov för nedladdning från en bokhandel så klarar mig en vecka iaf.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 051
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 813
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp