Vi som pluggar - del 5

Kan någon som är insatt i universitetsvärlden förklara för mig varför man inte lägger ner lite mer engagemang i att hitta ett webbsystem som faktiskt fungerar? Jag har nu läst på tre olika universitet/högskolor och alla tre har stora problem med sina webbsystem och när det fungerar så har lärarna inte fått/tagit till sig någon som helst utbildning i systemet?

Nåja tillslut dök betygen upp åtminstone och jag var godkänd, vilket var skönt eftersom omtentan skulle vara inne idag, dvs samma dag som resultatet meddelades. :cautious: De blev tvungna att förlänga omtentans inlämnings datum pga allt strul.
 
Två dagar in på introveckan och jag känner mig så nöjd och glad! Skolan är jätteliten och verkar trevlig och liksom mysig, och jag är så glad över det ordentliga introduktionsprogrammet som ger oss all info vi kan tänkas behöva plus lite till. Vi hade dessutom en första föreläsning idag på 3,5 timme som var väldigt intressant och bra upplagd, så allting känns verkligen toppen. Idag var vi bara 25 st (!) så jag tror att vi kommer bli en relativt liten klass även om en massa reserver kommer in. Känns verkligen som ett ställe jag kan trivas på under de närmsta tre åren och jag känner hur all oro bara försvunnit iväg :D
 
Sista terminen på mitt program. Nu läser vi förberedande kurs inför examensarbetet. OJ, är allt jag har att säga. Jag är glad om jag inte hinner stressa ihjäl mig innan examensarbetet ska börja skrivas. Ska se till att planera in extra mycket träning nu så det finns andningshål i tillvaron.

Den här kursen är hur förvirrande som helst, och kursansvarig svarar inte alls på frågor kring saker som är extremt oklara. :down: Så, slutgnällt för idag. :p
 
Jag håller på att skriva min projektplan till mitt arbete, det är roligt!! :banana:
 
Jag lyckas inte lista ut hur jag ska registrera mig på min ena kurs. Den ena fixade jag smidigt via Ladok men det här är via en plattform som heter Moodle. När jag efter en del letande hittar (det jag tror är) min kurs så står det bara "det går inte att registrera sig på den här kursen." :confused: Registreringen ska ju vara öppen nu, men jag avvaktar och kollar om det funkar imorgon. Det vore ju smidigt om alla universitet kunde använda samma system...
 
Jag lyckas inte lista ut hur jag ska registrera mig på min ena kurs. Den ena fixade jag smidigt via Ladok men det här är via en plattform som heter Moodle. När jag efter en del letande hittar (det jag tror är) min kurs så står det bara "det går inte att registrera sig på den här kursen." :confused: Registreringen ska ju vara öppen nu, men jag avvaktar och kollar om det funkar imorgon. Det vore ju smidigt om alla universitet kunde använda samma system...

Jag försökte också registrera mig idag men visade sig att första dag för registrering på mina kurser är på fredag. Kanske är samma för dig? Tycker dock det är lite sent i och med starten nästa vecka..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 051
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 817
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 055
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp