Vi som pluggar - del 5

Jag pratar engelska dagligen på jobbet.

Kursen slutade förra veckan och då kom info om dessa saker efter det så kan inte kompletera
Men det låter helt orimligt, så du menar att du har läst en kurs och efter att den slutade talade de om att du skulle ha gjort något mer som du inte hade fått information om innan? Någonstans känns det som om kommunikationen har brustit. Dessutom brukar det starta nya kurser regelbundet på de flesta utbildningsbolag och det borde inte vara omöjligt att göra det de vill att du ska göra.
 
:arghh: Jag börjar ny kurs i morgon, det är tredje kursen med den läraren, visserligen superrar men så virrig att ha föreläsning för. Förra kursen struntade jag tillslut att gå på föreläsningarna och läste istället PP och kurslitteraturen för efter 2 föreläsningar så låg vi 1,5 föreläsning efter. :cautious: Jag som struntade i föreläsningarna och la fokus på PP och kurslitteratur klarade mig absolut bäst på tentan. :cautious:
Men den här gången verkar det vara en massa fokus på seminariearbete i grupper och jag vet inte hur det ska bli, för det första är mina kurskamrater till stor del notoriskt dåliga på att läsa in sig till seminarierna. Om man då ska diskutera så är det helt värdelöst att hamna med ett gäng som inte har läst en enda sida.
För det andra brukar läraren sväva ut i sina utläggningar i början och sen ska man hasta igenom gruppdiskussionen och så faller det helt platt.

Nåja vi får väl se, vi är färre den här omgången, de andra har fallit ifrån med spärrkurser så med lite tur så kanske vi kommer någonstans. Rent allmänt verkar det som en intressant kurs utifrån kurslitteraturen!
 
Nu har vi skrivit ihop underlaget till oppositionen, vilket var svårt eftersom uppgiften vi opponerar inte följer mallen :confused: Men det blir säkert bra.

I övrigt känner jag mig mest värdelös, varit hemma med sjukt barn och inte kunnat titta på nästa uppgift som de andra nästan skrivit färdigt nu :-/ Och nästa träff bokades en dag jag inte kan.
 
Jag har inte haft min adhd-medicin denna vecka och inser hur illa det varit för mina studier. Har inte alls kunnat fokuserat så hoppat över föreläsningarna och bara gått på datorövningarna. Men även de har gått åt skogen, hastat mig igenom dom och idag gick jag hem innan jag var färdig för att jag inte klarade av att sitta där mer.
Också insett att jag behöver ta kontakt med studievägledaren för att få hjälp med att göra något åt min studiesituation, kan inte koncentrera mig alls när jag sitter i datorsalen med 40 st andra personer. Kan fokusera hemma och arbeta där, men då har jag ingen möjlighet att få lärarhjälp.. Adhd´n ställer till det för mig just nu.
 
Jag har en kurs som där jag bokstavligt får slita mitt hår för att förstå. Döm då min förvåning där jag fick 7/10 på första inlämningen och med orden att det kunde kanske varit högre om jag kopplat mer tydligt ihop begreppen på andra uppgiften. Bör tilläggas att jag verkligen inte förstod från kurslitteraturen eller sökningar via internet vilka begrepp det var som efterfrågades mer specifikt i texten. Så ja jag är nöjd men samtidigt sur jag fick en aha-upplevelse när lärarens feedback förklarade vilka begrepp det skulle vara. Begrepp som jag kan men inte förstod att det var dem som han syftade på :banghead:
 
Längesen jag skrev något här nu, men börjar fasen se ljuset i slutet av tunneln (vilket kan vara ett tåg... :grin:).
Har läst klart alla medicinkurser(!:nailbiting:) och sitter nu och gnetar med metodkursen inför kandidatuppsatsen jag skriver efter jul.
Sen är det 8v VFU inom kirurgisk verksamhet och sen... EXAMEN! :banana::banana:

Helt absurdt att jag kan vara klar i juni.
36 år gammal och 250+ hp senare liksom... för vissa tar det tid att hitta rätt i universitetsdjungeln!
 
Längesen jag skrev något här nu, men börjar fasen se ljuset i slutet av tunneln (vilket kan vara ett tåg... :grin:).
Har läst klart alla medicinkurser(!:nailbiting:) och sitter nu och gnetar med metodkursen inför kandidatuppsatsen jag skriver efter jul.
Sen är det 8v VFU inom kirurgisk verksamhet och sen... EXAMEN! :banana::banana:

Helt absurdt att jag kan vara klar i juni.
36 år gammal och 250+ hp senare liksom... för vissa tar det tid att hitta rätt i universitetsdjungeln!

Relaterar. :D 31 år gammal och 230+ hp.
 
Jag sliter med ett grupparbete som ska in på måndag. Tyvärr har gruppen inte alls varit intresserad av att jobba tillsammans eller göra mycket alls, vilket gör att allt känns jättedåligt. Förutom att det är förvirrande eftersom vi knappt har någon kontakt med varandra (de svarar inte när jag skriver) så har inte alla dragit sitt strå till stacken heller. Vi delade upp varsin fråga som vi skulle skriva ca 1,5 sida om var, och så fanns det två gemensamma frågor vi skulle svara på tillsammans. Än så länge har två personer skrivit varsin sida, en har skrivit typ sju rader och en person har inte skrivit ett enda ord och meddelat att hon inte kommer göra det heller, eftersom det inte finns något att skriva. De andra anser sig också vara klara. När vi skulle träffas och skriva de gemensamma delarna hade de andra ingen lust så det slutade med att jag skrev dem själv utan att de andra ens var intresserade av att läsa eller diskutera det. Just nu längtar jag bara tills vi lämnar in skiten så att det är över med det, men jag undrar om vi verkligen kan få godkänt på det. Känns så surt när jag har ansträngt mig för att försöka göra uppgiften så bra som möjligt och de andra bara sitter och klagar på att det är tråkigt och att de inte vill :arghh:
 
Jag sliter med ett grupparbete som ska in på måndag. Tyvärr har gruppen inte alls varit intresserad av att jobba tillsammans eller göra mycket alls, vilket gör att allt känns jättedåligt. Förutom att det är förvirrande eftersom vi knappt har någon kontakt med varandra (de svarar inte när jag skriver) så har inte alla dragit sitt strå till stacken heller. Vi delade upp varsin fråga som vi skulle skriva ca 1,5 sida om var, och så fanns det två gemensamma frågor vi skulle svara på tillsammans. Än så länge har två personer skrivit varsin sida, en har skrivit typ sju rader och en person har inte skrivit ett enda ord och meddelat att hon inte kommer göra det heller, eftersom det inte finns något att skriva. De andra anser sig också vara klara. När vi skulle träffas och skriva de gemensamma delarna hade de andra ingen lust så det slutade med att jag skrev dem själv utan att de andra ens var intresserade av att läsa eller diskutera det. Just nu längtar jag bara tills vi lämnar in skiten så att det är över med det, men jag undrar om vi verkligen kan få godkänt på det. Känns så surt när jag har ansträngt mig för att försöka göra uppgiften så bra som möjligt och de andra bara sitter och klagar på att det är tråkigt och att de inte vill :arghh:
Jag har vänt mig till läraren och sagt vilka personer som inte bidrar vid grupparbeten. Det har hjälpt!
 
Jag sliter med ett grupparbete som ska in på måndag. Tyvärr har gruppen inte alls varit intresserad av att jobba tillsammans eller göra mycket alls, vilket gör att allt känns jättedåligt. Förutom att det är förvirrande eftersom vi knappt har någon kontakt med varandra (de svarar inte när jag skriver) så har inte alla dragit sitt strå till stacken heller. Vi delade upp varsin fråga som vi skulle skriva ca 1,5 sida om var, och så fanns det två gemensamma frågor vi skulle svara på tillsammans. Än så länge har två personer skrivit varsin sida, en har skrivit typ sju rader och en person har inte skrivit ett enda ord och meddelat att hon inte kommer göra det heller, eftersom det inte finns något att skriva. De andra anser sig också vara klara. När vi skulle träffas och skriva de gemensamma delarna hade de andra ingen lust så det slutade med att jag skrev dem själv utan att de andra ens var intresserade av att läsa eller diskutera det. Just nu längtar jag bara tills vi lämnar in skiten så att det är över med det, men jag undrar om vi verkligen kan få godkänt på det. Känns så surt när jag har ansträngt mig för att försöka göra uppgiften så bra som möjligt och de andra bara sitter och klagar på att det är tråkigt och att de inte vill :arghh:

Fy vad trist! Man börjar ju undra varför vissa människor pluggar överhuvudtaget, när de varken verkar vara intresserade av ämnet eller villiga att plugga för att få godkänt? :banghead: Sen förstår jag inte riktigt poängen med grupparbeten... :meh:
 
Jag har vänt mig till läraren och sagt vilka personer som inte bidrar vid grupparbeten. Det har hjälpt!

Jag har skickat ett långt meddelande till gruppen nu med hur dem tycker att vi ska göra det här, så får vi se.. annars får jag väl vända mig till läraren :meh:

Fy vad trist! Man börjar ju undra varför vissa människor pluggar överhuvudtaget, när de varken verkar vara intresserade av ämnet eller villiga att plugga för att få godkänt? :banghead: Sen förstår jag inte riktigt poängen med grupparbeten... :meh:

Precis! Första kursen i ett tre årigt program, och de verkar bara totalt ointresserade. Jag hoppas att jag aldrig hamnar i grupp med dem igen! Och ännu mer att vi slipper grupparbeten, de funkar ju nästan aldrig :banghead:
 
Google Docs = hur att hålla sams med sin medförfattare. En slipper liksom ses. Alls. :up:
Skämt åtsido, vi har skrivit många rapporter ihop nu, och det göttar sig fint. Men att skriva i lag med en rackare som kliver upp före 06 och vill dryfta saker med en nattperson är fan ingen dans på rosor... :nailbiting:

Skriver ett paper ihop med ett annat studentpar nu, och satan i gatan va trögt det går att skriva ihop med folk en inte är inkörd med. Erkänner mig bortskämd med att fått klura med min bästkursare rätt frekvent under de senaste 3 terminerna. Bra person att ha inför C-uppsatsen! :heart
 
Jag pluggar (som vanligt) på distans och är nu tvungen att använda mooodle. Har någon något tips på hur man blir sams med detta helvetesverktyg?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 742
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 714
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 984
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp