Vi som pluggar - del 5

Jag sitter och skriver hemtenta och funderar på varför vissa lärare ska göra allt så komplicerat som möjligt? En vägg av text och så får man försöka reda ut vad man egentligen ska svara på. En del av det läraren verkar vilja ha svar på läste vi på en tidigare kurs med en annan lärare så det känns en aning märkligt. :cautious:
 
Vi har fått backning på en gruppinlämning som inte riktigt stämmer med lärarens muntliga kommentarer, känns lite B.
 
Jag har kommit in på en kurs till som börjar i mitten av november. Blir lite tufft fram till 1 dec när jag fortfarande jobbar heltid samtidigt OCH planerar för en annan stor grej. I dec sen blir det dock lugnt.

Suttit ikväll och gjort gamla högskoleprov. Ska skriva på söndag. :nailbiting: Lite annorlunda än för 20 år sen när jag gjorde det senast. :angel: Snittar dock på 1.4-1.6 på de jag tränat på så det känns ändå bra. Får jag runt där på söndag kommer jag garanterat in på mitt förstahandsval för vårterminen.
 
Någon som läser matte? Läst gymnasie nyss?
Vad betyder den här symbolen => ♢? ("Rutertecknet")

Aldrig stött på förut och hittar inte hur jag än googlar på matematiska tecken och kan inte lista ut heller ens med facit på uppgiften den förekommer i. Se bild.
20181019_220355.jpg
 
Jag är inne på termin 5 av 6 på min utbildning, använder moodle dagligen och har gjort det sen jag började termin 1. Antar att jag är van, har inga problem med det. Det beror på hur lärarna lägger upp kursen också, vissa är lite virriga och då ligger saker här och där medan andra skriver ordentliga rubriker osv. Påpeka det till din lärare :)

Ja, om inte annat så kommer det väl en kursutvärdering på slutet.
 
Det känns som en evighet sedan jag sökte min kbt-kurs och det är fortfarande fyra veckor till kursstart :crazy: Har iallafall tagit ett par första steg idag och registrerat mig samt beställt hem litteraturen. Risken känns överväldigande att jag annars glömmer bort den fullständigt.
 
Det känns som en evighet sedan jag sökte min kbt-kurs och det är fortfarande fyra veckor till kursstart :crazy: Har iallafall tagit ett par första steg idag och registrerat mig samt beställt hem litteraturen. Risken känns överväldigande att jag annars glömmer bort den fullständigt.
Oh, KBT-kurs. Intressant! Är det en lite mindre kurs eller satsar du mot en steg 1 utbildning?
 
Oh, KBT-kurs. Intressant! Är det en lite mindre kurs eller satsar du mot en steg 1 utbildning?

Pytteliten 7,5a på halvfart via Mittuniversitetet :) Jag hade gärna gått steg 1 men der ska funka med arbetsgivare etc. Den här kan jag läsa på fritiden. Finns andra kurser, mer direkt relevanta för mitt yrke, som ligger högre på önskelistan, om jag nu ska kräva chefen på pengar ;)
 
Någon som läser matte? Läst gymnasie nyss?
Vad betyder den här symbolen => ♢? ("Rutertecknet")

Aldrig stött på förut och hittar inte hur jag än googlar på matematiska tecken och kan inte lista ut heller ens med facit på uppgiften den förekommer i. Se bild.
Visa bifogad fil 20634
Jag tycker ju facit är fel, jag vill ha det till 13 :D = 3*4-3+4=13
 
Det är inte att Ruter betyder något matematiskt. De visar ett förhållande, som du ska förstå mha a och b @Kirre
Jag fick hjälp av min chalmeristkompis. Fortfarande lite förvirrande men då har jag inte läst matte på 22 år heller.

Det är mitt svar, ren gissning, som är inringat. 13 är rätt. :)

Behövde inte det där idag dock. Är däremot glad att jag igår kväll kollade upp den exakta definitionsskillnaden på median och medelvärde. Det gav mig nog minst två extra poäng idag.
Kul att göra högskoleprovet igen. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 753
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 997
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp