Vi som pluggar - del 5

Åh vad jag inte gillar grupparbeten :arghh: visserligen med en högpresterande den här gången men istället ska tjafsa 20 min om varje formulering. :banghead: Fick ett G och kritiken var nog sann även om det känns som godkänd hade ett väldigt långt spann. Jag läste en del innantill men hade mycket kontakt med publiken och vår pp hängde ihop med vad vi sa. Men alla fick G.:cautious: Så jag hade kunnat dragit bort typ 8h arbete och ändå fått samma betyg.
Fördelen med att plugga teknik var att vi knappt hade grupparbeten. :D och på nuvarande kurs hade de lyssnat på tidigare studenter och låter oss skriva individuellt. Detta är dock en distanskurs.
 
Lycka till idag!


Det brukar ta mig i snitt 5 minuter i samband med grupparbeten att börja tänka att helvetet är andra människor :D så igenkänningen är enorm. Jag förstår att det är viktigt att lära sina studenter att arbeta i team men det är ju sällan det blir så väldigt koncentrerat när man väl är ute i "den riktiga världen".
Men eller hur! Jag är i arbetssituationer väldigt bra på att samarbeta men när man är i en bedömningssituation och man är beroende av någon annan för att få ett betyg. Det är helt sjukt! I arbetslivet kan man resonera om vad vi vill få ut av samarbetet, här är det en mall, och följer man inte den ja då är man körd.
 
Jag är så besviken på mig själv och irriterad på skolan!

Nästa termin är första där vi kan göra VFU utomlands och förra terminen sa de att vi får information om sånt när det närmar sig. Vi har fått datum för när ortsansökan ska ha kommit in men inte hört något om nästa års VFU eller utlandsmöjligheterna. Har inte hittat något annat på moodle heller än att "se moodle" (ingen hänvisning om vaaar).

I går 2/10 skulle vi haft en information, ställdes in 12h innan. Där hade jag tänkt fråga om utlandsgrejen för nästa termin, hade väntat med att maila eftersom den träffen ändå stod i schemat.

När den ställdes in så jag mailade samordnaren som skickade mig till en del på moodleplattformen som jag helt ärligt missat. Och sista ansökningsdag var 1/10. En dag innan vi skulle haft VFUträff. Och de tar inte emot sena anmälningar.
 
Jag är så besviken på mig själv och irriterad på skolan!

Nästa termin är första där vi kan göra VFU utomlands och förra terminen sa de att vi får information om sånt när det närmar sig. Vi har fått datum för när ortsansökan ska ha kommit in men inte hört något om nästa års VFU eller utlandsmöjligheterna. Har inte hittat något annat på moodle heller än att "se moodle" (ingen hänvisning om vaaar).

I går 2/10 skulle vi haft en information, ställdes in 12h innan. Där hade jag tänkt fråga om utlandsgrejen för nästa termin, hade väntat med att maila eftersom den träffen ändå stod i schemat.

När den ställdes in så jag mailade samordnaren som skickade mig till en del på moodleplattformen som jag helt ärligt missat. Och sista ansökningsdag var 1/10. En dag innan vi skulle haft VFUträff. Och de tar inte emot sena anmälningar.
Fy så tråkigt :(
 
Jag är så besviken på mig själv och irriterad på skolan!

Nästa termin är första där vi kan göra VFU utomlands och förra terminen sa de att vi får information om sånt när det närmar sig. Vi har fått datum för när ortsansökan ska ha kommit in men inte hört något om nästa års VFU eller utlandsmöjligheterna. Har inte hittat något annat på moodle heller än att "se moodle" (ingen hänvisning om vaaar).

I går 2/10 skulle vi haft en information, ställdes in 12h innan. Där hade jag tänkt fråga om utlandsgrejen för nästa termin, hade väntat med att maila eftersom den träffen ändå stod i schemat.

När den ställdes in så jag mailade samordnaren som skickade mig till en del på moodleplattformen som jag helt ärligt missat. Och sista ansökningsdag var 1/10. En dag innan vi skulle haft VFUträff. Och de tar inte emot sena anmälningar.

Vad tråkigt :( Läser en kurs via moodle, och jag har full förståelse över att du inte hittar infon för rörigare plattform har jag hittills inte varit på.
 
Tentan idag gick nog bra, var två uppgifter jag inte visste svaret på men hoppas på att mina "kvalificerade" gissningar går igenom som rätt. Vore otroligt att jag inte blev godkänd, men frågan är om jag når upp till VG eller inte.
Nu börjar i alla fall en ny delkurs som jag varit nervös för, vi ska börja lära oss GIS (geographic information system) som är ett komplicerat datorprogram med kartor. Har nya inlämningar nästan varje dag som ska in, så känns stressigt. Men jag försöker tänka att det trots allt är upplagt för att även de mest korkade studenterna (räknar mig till dom) ska klara av det, så då borde rimligtvis jag också göra det om jag lägger manken till.
 
En sån där löjlig orolig väntan på att få svar från urkund. :nailbiting: Jag vet att jag inte har plagierat något men ändå är jag nervös, kan det vara någon annan som har skrivit liknande mig tidigare? Hur många sätt kan det egentligen finnas att skriva om samma sak? :D
 
Då mitt liv hela tiden skiter sig och hur jag än försöker så jävlas mina utbildningsansökningar.

Då jag behöver engelska B till allting här i livet, och inte har kursen, har jag gått en prövningskurs där de nu efter kursens avslut berättat att det inte funkade på det vis som de sa från början (att jag gjorde proven skulle ge mig godkänt stämmer alltså inte - vilket DE SA att det skulle, vilket kostade 600kr också). Nu har jag inget hopp kvar om min framtid förutom att bli lasad som vikarie i kommunen och sedan bli uteliggare.

Finns det någon som vet en universitetsutbildning som INTE kräver engelska B eller matte B? Jag har bara gått A i dessa då jag gick naturbruk på gymnasiet. Vågar inte bli lurad att plugga upp ämnena igen eftersom det sket sig nu och tänker inte slösa fler år på att försöka. Jag vill börja mitt liv, bo i eget boende och skaffa barn. Är liksom redan sent ute när jag fyller 27 nu och bor hemma utan ljus framtid :(

Tänkte lokförare men de har stängt den utbildningen lämpligt nog till mitt raserade liv. Har någon tips på något som kan få mitt liv värt att leva igen?
 
Då mitt liv hela tiden skiter sig och hur jag än försöker så jävlas mina utbildningsansökningar.

Då jag behöver engelska B till allting här i livet, och inte har kursen, har jag gått en prövningskurs där de nu efter kursens avslut berättat att det inte funkade på det vis som de sa från början (att jag gjorde proven skulle ge mig godkänt stämmer alltså inte - vilket DE SA att det skulle, vilket kostade 600kr också). Nu har jag inget hopp kvar om min framtid förutom att bli lasad som vikarie i kommunen och sedan bli uteliggare.

Finns det någon som vet en universitetsutbildning som INTE kräver engelska B eller matte B? Jag har bara gått A i dessa då jag gick naturbruk på gymnasiet. Vågar inte bli lurad att plugga upp ämnena igen eftersom det sket sig nu och tänker inte slösa fler år på att försöka. Jag vill börja mitt liv, bo i eget boende och skaffa barn. Är liksom redan sent ute när jag fyller 27 nu och bor hemma utan ljus framtid :(

Tänkte lokförare men de har stängt den utbildningen lämpligt nog till mitt raserade liv. Har någon tips på något som kan få mitt liv värt att leva igen?
Jag har dålig koll på dina frågor, men det är INTE försent! Jag började min utbildning förra året, 28 år gammal. Och jag är inte äldst! Jag tror på dig!
 
Då mitt liv hela tiden skiter sig och hur jag än försöker så jävlas mina utbildningsansökningar.

Då jag behöver engelska B till allting här i livet, och inte har kursen, har jag gått en prövningskurs där de nu efter kursens avslut berättat att det inte funkade på det vis som de sa från början (att jag gjorde proven skulle ge mig godkänt stämmer alltså inte - vilket DE SA att det skulle, vilket kostade 600kr också). Nu har jag inget hopp kvar om min framtid förutom att bli lasad som vikarie i kommunen och sedan bli uteliggare.

Finns det någon som vet en universitetsutbildning som INTE kräver engelska B eller matte B? Jag har bara gått A i dessa då jag gick naturbruk på gymnasiet. Vågar inte bli lurad att plugga upp ämnena igen eftersom det sket sig nu och tänker inte slösa fler år på att försöka. Jag vill börja mitt liv, bo i eget boende och skaffa barn. Är liksom redan sent ute när jag fyller 27 nu och bor hemma utan ljus framtid :(

Tänkte lokförare men de har stängt den utbildningen lämpligt nog till mitt raserade liv. Har någon tips på något som kan få mitt liv värt att leva igen?
Vårdadministrativa programmet på Umeå U, via distans. Man har garanterat jobb efter examen (de började ”slåss” om mig redan på praktiken).
 
Då mitt liv hela tiden skiter sig och hur jag än försöker så jävlas mina utbildningsansökningar.

Då jag behöver engelska B till allting här i livet, och inte har kursen, har jag gått en prövningskurs där de nu efter kursens avslut berättat att det inte funkade på det vis som de sa från början (att jag gjorde proven skulle ge mig godkänt stämmer alltså inte - vilket DE SA att det skulle, vilket kostade 600kr också). Nu har jag inget hopp kvar om min framtid förutom att bli lasad som vikarie i kommunen och sedan bli uteliggare.

Finns det någon som vet en universitetsutbildning som INTE kräver engelska B eller matte B? Jag har bara gått A i dessa då jag gick naturbruk på gymnasiet. Vågar inte bli lurad att plugga upp ämnena igen eftersom det sket sig nu och tänker inte slösa fler år på att försöka. Jag vill börja mitt liv, bo i eget boende och skaffa barn. Är liksom redan sent ute när jag fyller 27 nu och bor hemma utan ljus framtid :(

Tänkte lokförare men de har stängt den utbildningen lämpligt nog till mitt raserade liv. Har någon tips på något som kan få mitt liv värt att leva igen?
Men hallå 27 är ju ingen ålder! Det enklaste sättet att få matte B och engelska B är att kolla med studievägledaren i kommunen vad kommunen erbjuder. Jag läste in matte B, svenska C och engelska B via dem. Jag fyllde 40 nyligen och har kommit halvvägs genom min utbildning till ämneslärare på gymnasiet. :)
Det kostade inget att läsa via komvux och man får studiebidrag.
 
Vårdadministrativa programmet på Umeå U, via distans. Man har garanterat jobb efter examen (de började ”slåss” om mig redan på praktiken).

Fattas matte b eller engelska b. Minns inte vilket.
Men hallå 27 är ju ingen ålder! Det enklaste sättet att få matte B och engelska B är att kolla med studievägledaren i kommunen vad kommunen erbjuder. Jag läste in matte B, svenska C och engelska B via dem. Jag fyllde 40 nyligen och har kommit halvvägs genom min utbildning till ämneslärare på gymnasiet. :)
Det kostade inget att läsa via komvux och man får studiebidrag.


Det är ju det jag försökt göra via kommunens syo, plugga upp engelska b som nu sket sig :(
 
Fattas matte b eller engelska b. Minns inte vilket.



Det är ju det jag försökt göra via kommunens syo, plugga upp engelska b som nu sket sig :(
Men du hade ju gått en prövning? Om du inte har tillräckligt med kunskaper så läs kursen. Jag läste på distans på 50 % men det går att läsa både 100 och 25 procent. Det verkar väldigt konstigt om kommunens syo rekommendera något som inte stämmer.
Eller är det så att du har läst kursen och inte klarade proven? Då behöver man fundera på vad som inte fungerade.
 
Jag har börjat en ny delkurs nu, i ett datorprogram som heter GIS där man arbetar med kartor. Jag har varit nervös inför kursen och tänkt att jag kommer tycka att det är ruskigt tråkigt och att jag kommer vara sämst på det.
Men hittills så greppar jag uppgifterna och är rätt så duktig, heller inte lika trist som jag befarade. Längtar dock tills den är över, då vi avslutar kursen med två roliga delkurser. ☺
 
Inlämningsuppgiften inlämnad. Började skriva kl 16, klar nyss. 1 A4 om KUB-test och dess etiska frågor. Inga instruktioner mer än så men jag refererade lite i alla fall, borde bli godkänt och duga som underlag för seminariediskussion nästa tisdag. Men visst är det konstigt att man inte kan göra nått i god tid. Nu åker jag hem och åker till stallet.
 
Men du hade ju gått en prövning? Om du inte har tillräckligt med kunskaper så läs kursen. Jag läste på distans på 50 % men det går att läsa både 100 och 25 procent. Det verkar väldigt konstigt om kommunens syo rekommendera något som inte stämmer.
Eller är det så att du har läst kursen och inte klarade proven? Då behöver man fundera på vad som inte fungerade.

Jag gick en prövning med godkänt prov, men där de lagt till massa etra uppgifter som jag inte skulle göra i prövningen.
 
Jag gick en prövning med godkänt prov, men där de lagt till massa etra uppgifter som jag inte skulle göra i prövningen.
Men det låter som en miss i kommunikation, prata med dem igen. Kolla vad som fattas och se till att göra det. Såvida du inte använder engelska dagligen så rekommenderar jag verkligen att läsa och färska upp dina kunskaper. Mycket av kurslitteraturen är på engelska när man väl läser vidare.
 
Men det låter som en miss i kommunikation, prata med dem igen. Kolla vad som fattas och se till att göra det. Såvida du inte använder engelska dagligen så rekommenderar jag verkligen att läsa och färska upp dina kunskaper. Mycket av kurslitteraturen är på engelska när man väl läser vidare.

Jag pratar engelska dagligen på jobbet.

Kursen slutade förra veckan och då kom info om dessa saker efter det så kan inte kompletera
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 998
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp