Vi som pluggar - del 5

Noooo!!!! Jag relaterar hårt till detta. Känner med dig.

Någon som såg och reagerade?

Jo då, det var det första den engelskspråkiga professorn såg när den kom från tryckeriet. Numer tröstar jag mig med att de som ev är intresserade av den (lär inte vara så många) laddar ner den från nätet och där är det rätt.
 
Tentan är gjord nu och jag började nästan skratta när jag läste frågorna, den var tillochmed värre än jag trodde. Helt sjuka frågor där man skulle komma ihåg precis vilka argument olika författare använt om saker som inte har tagits upp på kursen alls, en hel sida skulle skrivas om ett begrepp som står på ett ställe i en bok men aldrig nämnts osv. Ingen i klassen kunde frågorna och dessutom låg gränsen för godkänt extremt högt så det räcker inte att man har rätt på alla frågor för att få godkänt. Nä, det var ett riktigt skämt så hela klassen får nog omtenta..

Kursutvärdering brukar vi få göra efter så jag ska absolut dela med mig av mina synpunkter där. Det här är första kursen läraren har på skolan, så det känns lite extra viktigt att göra det.
Det där tycker jag ni ska ta upp led studentkåren. Det låter inte som en ok examination.
 
Idag börjar sista kursen! :eek: Känns helt galet att det redan är framme vid den. Ännu galnare vad otroligt mycket det verkar vara att göra på denna kurs..jag som hatar att läsa kurslitteratur lär ju knappast komma i från det nu..och en idé till uppsatsen måste jag också kläcka..kan inte säga att det finns någon idé här..
 
Går även och funderar om jag ska plåga mig igenom det sista året..inte nu direkt, men kanske nästa år? Jag verkar kunna använda kurser jag redan läst till den valbara terminen, så om jag förstår rätt behöver jag bara läsa en termin. Det känns ju typ överkomligt iallafall.
 
Går även och funderar om jag ska plåga mig igenom det sista året..inte nu direkt, men kanske nästa år? Jag verkar kunna använda kurser jag redan läst till den valbara terminen, så om jag förstår rätt behöver jag bara läsa en termin. Det känns ju typ överkomligt iallafall.
Du kan inte läsa den på halvfart då? Så kan du kanske jobba samtidigt?
 
Vi fick hemtenta igår och idag ska jag nog städa huset. 😇 Med tre lärare som har en varsin fråga, men varje fråga har mycket innehåll. Diskutera minst två verk utifrån minst 3 begrepp och använd minst tre av artiklarna som referenser för ditt resonemang. 🙄 Fem sidor på varje fråga vill de ha in.

Vi hade samma upplägg fast max 800 ord. Tydligen lyckades jag med en del rant ändå 🤷‍♀️
 
Någon som har gjort ett sånt där antagningsprov nångång som skolan för när det är fler so ansökt än platser som finns som kan säga hur lång tid det tar å vad det involverar.
 
Någon som har gjort ett sånt där antagningsprov nångång som skolan för när det är fler so ansökt än platser som finns som kan säga hur lång tid det tar å vad det involverar.
Jag skulle säga att det beror på vad det är för utbildning, det borde finnas mer information på skolan som du är intresserad av. Jag vet att jag kikade på en skrivarkurs där man skulle skicka in ett prov på det man hade skrivit.
 
Rekommenderar ingen att skriva plugga 100 %, jobba extra och planera ett bröllop samtidigt, speciellt inte om du måste skriva ditt examensarbete och i samma veva ha en sista LIA på åtta veckor.

Tar examen 22 maj och gifter mig 27 juli så efter det är det väl bara att sova bort resten av året. :D
 
Först; fick VG på första skriftliga i franskan.

Sedan; Alltså franskakursen. Det är en ren nybörjarkurs. Här kommer exempel på ord vi "ska" lära oss dvs ord som kommer upp i läroboken och finns med i onlineglostesterna.

Förgasare
Citronträd
Papegoja
Sparkcykel
Joggingdress
Parfymflaska
Köpfrossa
Strömavbrott
Marknadsundersökning

Kan självklart välja att inte fokusera på dessa men de finns ju där. Bara därför kommer ju dessa vara de jag lär mig extra bra. 🙈🙄
 
Jag sitter och sliter mitt hår med hemtentan, jag måste bli klar i kväll, senast imorgon kl 9 måste jag åka hemifrån för att hinna fram till universitet i tid för att lämna in före 11:55. Istället för att få de där timmarna i morgon förmiddag och peta på detaljer och sen skicka in den så måste jag sitta i bilen 1,5 -2 h dit och sen lika långt tillbaka. Varför då kan man undra? Jo för att lärarjäveln anser att det är så besvärligt att skriva ut våra tentor. :banghead:
 
Först; fick VG på första skriftliga i franskan.

Sedan; Alltså franskakursen. Det är en ren nybörjarkurs. Här kommer exempel på ord vi "ska" lära oss dvs ord som kommer upp i läroboken och finns med i onlineglostesterna.

Förgasare
Citronträd
Papegoja
Sparkcykel
Joggingdress
Parfymflaska
Köpfrossa
Strömavbrott
Marknadsundersökning

Kan självklart välja att inte fokusera på dessa men de finns ju där. Bara därför kommer ju dessa vara de jag lär mig extra bra. 🙈🙄
Förstår dig precis :D Just förgasare och strömavbrott hör till de franska ord jag lärde mig extra bra i skolan :love:
 
Just fått resultatet på fysiologitentan. 74% de rättar verkligen snällt, jag hade räknat med strax över 50. Räckte till VG på kursen även om just tenta resultatet var G. Inte för att det egentligen spelar någon som helst roll men alltid lita kul.
Nu börjar jag fundera över höstkurser. Jag har verkligen blivit kursknarkare
 
Postern är anslagen, uppsatsen är presenterad, opponerad och inskickad.
Fy fan va skönt!

Min partner kom förbi presentationen med en bukett rosa blommor efter att vi presenterat våra manliga sjuksköterskor för auditoriet.

Kan inte fatta att det är över, och att på måndag går vi in i SLUTkliniken och förväntas få legitimation om två månader. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 935
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp