Vi som pluggar - del 5

Först; fick VG på första skriftliga i franskan.

Sedan; Alltså franskakursen. Det är en ren nybörjarkurs. Här kommer exempel på ord vi "ska" lära oss dvs ord som kommer upp i läroboken och finns med i onlineglostesterna.

Förgasare
Citronträd
Papegoja
Sparkcykel
Joggingdress
Parfymflaska
Köpfrossa
Strömavbrott
Marknadsundersökning

Kan självklart välja att inte fokusera på dessa men de finns ju där. Bara därför kommer ju dessa vara de jag lär mig extra bra. 🙈🙄
Det låter som de där Berlitz turistparlörer på alla möjliga språk som fanns förr. Där hade de listat en massa meningar så att man skulle kunna slå upp dem och läsa dem högt fonetiskt.

Typ: Ursäkta min herre, min bil tycks ha tappat ett torkarblad, kan ni visa mig vägen till närmaste auktoriserade bilverkstad?

:D
 
Idag hade vi inlämning av vår hatade hemtenta, när alla man möter vid inlämningen är i tårar, känns uppgiften rimlig? Dessutom slängde de ut ett käckt besked om att det nu inte är möjligt att göra kompletteringar så om man misslyckas på en uppgift så måste man göra om hela tentan. :arghh:
 
Lite ångest inför höstens val :cautious: jag måste på allvar veta "vad jag ska bli när jag blir stor". Håller dock på att boka lite möten. Hoppas att jag förstår vilket val som är rätt snart. :laugh:
 
I morgon har jag upprop på kursen för att för en gång skull bli klar med mitt examensarbete.. Är lite nervös då jag egentligen inte har tid att skriva pga så sjukt mycket att göra på jobbet, men jag får glädja mig i att jag har i princip ett färdigt arbete redan när vi går in i kursen.
 
Okej buke, jag har försökt hitta ett bra svar på detta, men varken universiteten eller studievägledaren har ett svar.

Jag funderar på att läsa etologi på distans nästa år. 2 x 7,5 HP på LIU(25%) eller 15 HP(50%) på Linné? Är det någon skillnad i kvalité, någon som har koll? Bägge kurserna kommer vara extra, utöver 100%, den på 15 HP kommer gå parallellt med c-uppsats. Läser jag den på 7,5 + 7,5 kommer jag att missa en annan kurs som jag vill läsa.
 
Det låter som de där Berlitz turistparlörer på alla möjliga språk som fanns förr. Där hade de listat en massa meningar så att man skulle kunna slå upp dem och läsa dem högt fonetiskt.

Typ: Ursäkta min herre, min bil tycks ha tappat ett torkarblad, kan ni visa mig vägen till närmaste auktoriserade bilverkstad?

:D
Jag hade en sån på swahili där en av fraserna som fanns med var "Oj, jag tror att jag brutit mitt ben" :D.
 
Jag läser en superrolig historiekurs just nu, men det är flera grupparbeten... Mindre kul och dessutom olika grupparbeten som löper samtidigt men i olika grupper. :crazy: Så jag har en tremanna grupp som jag ska göra ett grupparbete med tills på måndag. Sen är vi uppdelade i två grupper i morgon, jag i förmiddag och mina andra två från gruppen är på eftermiddagen. Dessutom ska vi förmiddags gruppen bli indelade i 4-5 manna grupper som ska påbörja ett grupparbete i morgon som ska vara helt färdig producerat till maj, men det är rätt mycket forskning och sammanställning som måste göras tills dess. Men det ska nog gå bra, även om min tremanna grupp menar att vi ska bli klara på måndag, samma dag som vi ska lämna in. :cautious:
 
Jag fick tillbaka min hemtenta idag från den lätta kursen. Det blev ett A och jag är inte så förvånad, den var som sagt inte speciellt svår och jag gillar hemtentor. Den svåra salstentan som vi gjorde innan har vi inte fått tillbaka än, men jag är beredd på omtenta. Får glädja mig över detta resultat istället haha :D
 
Vi ska lämna in vår uppsatsidé på torsdag och jag har ingen. Undrar om man kan lämna in att man ingen har :angel: Ska dessutom jobba imorgon så det får bli att skriva något imorgon kväll..åh vad jag önskar att det ska ta slut snart!
 
Okej buke, jag har försökt hitta ett bra svar på detta, men varken universiteten eller studievägledaren har ett svar.

Jag funderar på att läsa etologi på distans nästa år. 2 x 7,5 HP på LIU(25%) eller 15 HP(50%) på Linné? Är det någon skillnad i kvalité, någon som har koll? Bägge kurserna kommer vara extra, utöver 100%, den på 15 HP kommer gå parallellt med c-uppsats. Läser jag den på 7,5 + 7,5 kommer jag att missa en annan kurs som jag vill läsa.

Men missar du en kurs du vill läsa är ju valet enkelt ;)
 
Okej buke, jag har försökt hitta ett bra svar på detta, men varken universiteten eller studievägledaren har ett svar.

Jag funderar på att läsa etologi på distans nästa år. 2 x 7,5 HP på LIU(25%) eller 15 HP(50%) på Linné? Är det någon skillnad i kvalité, någon som har koll? Bägge kurserna kommer vara extra, utöver 100%, den på 15 HP kommer gå parallellt med c-uppsats. Läser jag den på 7,5 + 7,5 kommer jag att missa en annan kurs som jag vill läsa.

Jag är inte jätte imponerad av djurkurserna jag läst på Linne men har inte läst just etologikursen eller något på Liu att jämföra med.
 
Man kan tycka det :laugh: vi är inte rekomenderade att läsa 50% extra under c-uppsatsen dock. :cautious: och jag vill veta vilken av kurserna som är bättre, högst kvalitet. Helt omöjligt verkar det som. :cautious:

När jag kollade av inför programstudierna så påpekade många att det inte ska vara någon större skillnad mellan olika lärosäten :)
 
Man kan tycka det :laugh: vi är inte rekomenderade att läsa 50% extra under c-uppsatsen dock. :cautious: och jag vill veta vilken av kurserna som är bättre, högst kvalitet. Helt omöjligt verkar det som. :cautious:

Jag vet många fler som är nöjda med Liu jämfört med Linné när det gäller djur/etologi.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp