Som lärare älskar jag självrättande prov.
Det svåra är bara att konstruera dem så att de blir bra.
Det här var knepigt. Så det var nog bra
Sedan tre essäfrågor också men jag är godkänd och det är det viktigaste.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som lärare älskar jag självrättande prov.
Det svåra är bara att konstruera dem så att de blir bra.
Hur ser man vilka poäng man fick? Har gjort mitt antagningsprov men hittade inte hur jag såg resultatet det var självrättande.Gillar självrättande tentor, 7.5hp till avklarat, vilket betyg återstår att se![]()
Det låter som de där Berlitz turistparlörer på alla möjliga språk som fanns förr. Där hade de listat en massa meningar så att man skulle kunna slå upp dem och läsa dem högt fonetiskt.Först; fick VG på första skriftliga i franskan.
Sedan; Alltså franskakursen. Det är en ren nybörjarkurs. Här kommer exempel på ord vi "ska" lära oss dvs ord som kommer upp i läroboken och finns med i onlineglostesterna.
Förgasare
Citronträd
Papegoja
Sparkcykel
Joggingdress
Parfymflaska
Köpfrossa
Strömavbrott
Marknadsundersökning
Kan självklart välja att inte fokusera på dessa men de finns ju där. Bara därför kommer ju dessa vara de jag lär mig extra bra.![]()
Hur ser man vilka poäng man fick? Har gjort mitt antagningsprov men hittade inte hur jag såg resultatet det var självrättande.
Så var denna med å på sidan står det att det ska synas men det gjorde det inte för mig. Vet inte om det är för att det inte är ett kurs prov utan ett urvalsprov?Vår tenta var upplagd på BlackBoard och där syntes det självrättande direkt![]()
Jag hade en sån på swahili där en av fraserna som fanns med var "Oj, jag tror att jag brutit mitt ben"Det låter som de där Berlitz turistparlörer på alla möjliga språk som fanns förr. Där hade de listat en massa meningar så att man skulle kunna slå upp dem och läsa dem högt fonetiskt.
Typ: Ursäkta min herre, min bil tycks ha tappat ett torkarblad, kan ni visa mig vägen till närmaste auktoriserade bilverkstad?
![]()
Okej buke, jag har försökt hitta ett bra svar på detta, men varken universiteten eller studievägledaren har ett svar.
Jag funderar på att läsa etologi på distans nästa år. 2 x 7,5 HP på LIU(25%) eller 15 HP(50%) på Linné? Är det någon skillnad i kvalité, någon som har koll? Bägge kurserna kommer vara extra, utöver 100%, den på 15 HP kommer gå parallellt med c-uppsats. Läser jag den på 7,5 + 7,5 kommer jag att missa en annan kurs som jag vill läsa.
Man kan tycka detMen missar du en kurs du vill läsa är ju valet enkelt![]()
Okej buke, jag har försökt hitta ett bra svar på detta, men varken universiteten eller studievägledaren har ett svar.
Jag funderar på att läsa etologi på distans nästa år. 2 x 7,5 HP på LIU(25%) eller 15 HP(50%) på Linné? Är det någon skillnad i kvalité, någon som har koll? Bägge kurserna kommer vara extra, utöver 100%, den på 15 HP kommer gå parallellt med c-uppsats. Läser jag den på 7,5 + 7,5 kommer jag att missa en annan kurs som jag vill läsa.
Man kan tycka detvi är inte rekomenderade att läsa 50% extra under c-uppsatsen dock.
och jag vill veta vilken av kurserna som är bättre, högst kvalitet. Helt omöjligt verkar det som.
![]()
Tack för hjälpen.När jag kollade av inför programstudierna så påpekade många att det inte ska vara någon större skillnad mellan olika lärosäten![]()
Man kan tycka detvi är inte rekomenderade att läsa 50% extra under c-uppsatsen dock.
och jag vill veta vilken av kurserna som är bättre, högst kvalitet. Helt omöjligt verkar det som.
![]()
Tack!!! Precis vad jag behöver höra, någon skillnadJag vet många fler som är nöjda med Liu jämfört med Linné när det gäller djur/etologi.