Vi som pluggar - del 5

Jag har fortsatt med nästa del av min språkkurs som fortfarande innehåller djävulens påfund Moodle. Det är fortfarande tre moment som går parallellt och det ska man sitta och scrolla igenom för att hitta det man söker. Det finns en översikt över inlämningar och inte ens den är konsekvent, om de åtminstone kunde ha alla inlämningar på samma veckodag så skulle det underlätta en liten aning. Som det är nu får man hålla reda på allt precis hela tiden för att inte missa och så är inlämningarna dessutom utspridda med väldigt ojämna intervall. Det finns säkert någon logik i det men den ser inte jag (förmodligen har det väl med arbetsbörda att göra, hur lång tid de bedömer att man behöver). Dessutom finns inte alla uppgifter att ladda ner så att man skulle kunna skapa egen ordning i kaoset utan en del ligger bara som löpande text i själva Moodle som man då får sitta och markera och kopiera. I måndags hade jag inlämning på ett moment, där står det Moment 1 och inlämning 1. Jag hade sedan länge uppgiften klar och skulle bara lämna in och upptäcker då när jag ska lämna in uppgiften att den heter något annat. Efter scrollande upp och ner upptäcker jag att det är två inlämningsuppgifter till samma dag som heter typ Texter 1 och Övriga texter 1, det är alltså någon slags obegriplig skillnad på dessa uppgifter och dessutom har lärarna valt att lägga annan information mellan de olika "inlämningsmapparna" så att det var jättelätt att inte upptäcka den ena.

Till julens kursutvärdering lämnade jag ungefär omfångsmässigt en roman med förslag på ändringar i upplägg för kursen men inget av de har de tagit till sig. Men det är klart, de gäller ju bara den första delkursen så jag får väl skriva samma saker i maj igen.
 
Uppsatsen ska in för opponering på onsdag.
Antingen har våran mest nagelfarande handledare gett upp, eller så var hen faktiskt nöjd. Var hur som helst väldigt tyst på dagens sista handledning.
 
@Cilva Hear you! Har också en kurs som går i moodle och rörigare går det ju inte att få det. Ev nytt material ska läggas ut på mån, eller någon gång när lärarna har tid så det är ett evigt inloggande och letande OM det lagts ut ngt nytt. För ibland läggs inte något ut.

Det är flera som påpekat rörigheten men får bara till svar att läs kursöversikten så ser ni hur den är upplagd.

Iom jag läser två språkkurser samtidigt som är upplagda på helt olika sätt och i olika moduler eller vad det kallas, så märker jag ju vilken skillnad det är i motivation och även studieresultat.
 
@Cilva Hear you! Har också en kurs som går i moodle och rörigare går det ju inte att få det. Ev nytt material ska läggas ut på mån, eller någon gång när lärarna har tid så det är ett evigt inloggande och letande OM det lagts ut ngt nytt. För ibland läggs inte något ut.

Det är flera som påpekat rörigheten men får bara till svar att läs kursöversikten så ser ni hur den är upplagd.

Iom jag läser två språkkurser samtidigt som är upplagda på helt olika sätt och i olika moduler eller vad det kallas, så märker jag ju vilken skillnad det är i motivation och även studieresultat.

Jag tror inte att vi ena har någon kursöversikt, bara ett dokument med en översikt över inlämningar och tentor. Det är helt obegripligt. Jag vill minnas att någon tidigare i tråden (som jag uppfattade nog var universitetslärare) skrev att det kan vara handhavandefel från lärarhåll, att det ska gå att ordna vettigare. Jag påpekade det lite fint för en lärare som då med bestämdhet hävdade att hen inte hade något med Moodles upplägg att göra. Nu orkar jag inte försöka att påpeka detta mer utan tar det sedan i kursutvärderingen.

Jag tror att jag hade varit mer motiverad till att genomföra kursen om det var bättre ordning, så som du skriver.
 
Jag tror inte att vi ena har någon kursöversikt, bara ett dokument med en översikt över inlämningar och tentor. Det är helt obegripligt. Jag vill minnas att någon tidigare i tråden (som jag uppfattade nog var universitetslärare) skrev att det kan vara handhavandefel från lärarhåll, att det ska gå att ordna vettigare. Jag påpekade det lite fint för en lärare som då med bestämdhet hävdade att hen inte hade något med Moodles upplägg att göra. Nu orkar jag inte försöka att påpeka detta mer utan tar det sedan i kursutvärderingen.

Jag tror att jag hade varit mer motiverad till att genomföra kursen om det var bättre ordning, så som du skriver.
Våra datum för inlämningar och annat ligger under respektive del, dvs på fyra olika ställen. Någon snäll student lackade dock ur och satte samman alla datum mm i ett dokument och delade med sig.

Apropå löpande text. Det går att spara en hel websida och sen komma åt den offline. Länkar funkar ju självklart inte då. Jag använde det mkt i en kurs jag läste före jul som innehöll berättelser vi blev länkade till en websida för. Högerklicka när du har aktuell websida öppen och tryck på Spara som så sparas sidan.
 
Hörrni, bilagor i uppsats?!

Vi har en litteraturstudie med ett resultat baserat på 13 vetenskapliga artiklar, för vilka huvudfynden efter en innehållsanalys presenteras utefter kategorier i löptext inom resultatet. Dessa har dock även presenterats i tabellform med avseende på 1. författare, titel, design, datainsamlings- & analysmetod, samt 2. sammanfattningar och presentation av syften. Detta tillsammans med anvisad mall för kvalitetsgranskning bifogas utanför uppsatsen som bilagor.

Fråga:
ska dessa (ganska stora, ca 3-5 s/st) presenteras numrerade i SAMMA bilaga, indexerad som "bilaga" eller ska varje tabell få en egen bilaga till följd av sin storlek, indexerat bilaga 1, tabell; bilaga 2, tabell 3 osv?

Lärosätets riktlinjer kammar noll, och Jarl Backman är lite vag i frågan.
 
Om bara ett par dagar öppnar höstanmälningarna upp. Vad ska ni plugga i höst?
För egen del är det master som gäller, förutsatt att jag får kandidatuppsatsen godkänd, förstås. Men det ska den väl bli. Jag velar hela tiden fram och tillbaka. För ett par år sedan var jag helt inriktad på en master i samhälls- och välfärdsstudier (LiU) men den har de tagit bort. :( Nu är jag mest inriktad på en master i utbildning för hållbar utveckling på distans från Göteborg, men kommer på mig själv med att ofta vackla.

Så trist att Linköping ger så få masters i Norrköping. Testade att pendla till Linköping i höstas men det gick verkligen inte. Det tar för mycket psykiskt och fysiskt.
 
Min #uppsatsjävel är inlämnad för opponering. Känns skönt. Men naket. I 13 veckor har vi suttit med samma uppgift för ögonen och inte kunnat vara drottningar över vår tid. Nu ett litet, litet brejk innan vi får tillbaks den och kan lämna in den IGEN om två veckor...

Dags att börja fundera på jobb också. Helt wierd att jag har en ny yrkestitel i juni!O_o:nailbiting:
 
Fysiologitenta skriven. Bör ha gått vägen i alla fall om de rättar lika generöst som förra gången, då jag i mina mest optimistiska beräkningar fick ihop typ 75% och landade på 86%. Nått sånt blir det inte nu ,men det räcker med 50%. Nu borde jag sätta igång med uppsatsen i bevarandebiologi som jag gick förra våren. Funderar på om jag ska läsa nått i höst men vet inte riktigt vad och om jag förtjänar det när jag inte är klar med förra vårens kurs.
 
Om bara ett par dagar öppnar höstanmälningarna upp. Vad ska ni plugga i höst?
För egen del är det master som gäller, förutsatt att jag får kandidatuppsatsen godkänd, förstås. Men det ska den väl bli. Jag velar hela tiden fram och tillbaka. För ett par år sedan var jag helt inriktad på en master i samhälls- och välfärdsstudier (LiU) men den har de tagit bort. :( Nu är jag mest inriktad på en master i utbildning för hållbar utveckling på distans från Göteborg, men kommer på mig själv med att ofta vackla.

Så trist att Linköping ger så få masters i Norrköping. Testade att pendla till Linköping i höstas men det gick verkligen inte. Det tar för mycket psykiskt och fysiskt.

Termin 3 på socionomprogrammet och sen något mer. Typ två 7.5 som rör socialt arbete och barn tror jag.
 
Om bara ett par dagar öppnar höstanmälningarna upp. Vad ska ni plugga i höst?
För egen del är det master som gäller, förutsatt att jag får kandidatuppsatsen godkänd, förstås. Men det ska den väl bli. Jag velar hela tiden fram och tillbaka. För ett par år sedan var jag helt inriktad på en master i samhälls- och välfärdsstudier (LiU) men den har de tagit bort. :( Nu är jag mest inriktad på en master i utbildning för hållbar utveckling på distans från Göteborg, men kommer på mig själv med att ofta vackla.

Så trist att Linköping ger så få masters i Norrköping. Testade att pendla till Linköping i höstas men det gick verkligen inte. Det tar för mycket psykiskt och fysiskt.
Ingenting tyvärr, missade att anmäla mig till högskoleprovet. Har jag tur kommer jag in på någon kurs i ledarskap och organisation. Annars får jag vänta med att plugga till nästa termin.
 
Om bara ett par dagar öppnar höstanmälningarna upp. Vad ska ni plugga i höst?
För egen del är det master som gäller, förutsatt att jag får kandidatuppsatsen godkänd, förstås. Men det ska den väl bli. Jag velar hela tiden fram och tillbaka. För ett par år sedan var jag helt inriktad på en master i samhälls- och välfärdsstudier (LiU) men den har de tagit bort. :( Nu är jag mest inriktad på en master i utbildning för hållbar utveckling på distans från Göteborg, men kommer på mig själv med att ofta vackla.

Så trist att Linköping ger så få masters i Norrköping. Testade att pendla till Linköping i höstas men det gick verkligen inte. Det tar för mycket psykiskt och fysiskt.

Det låter både kul och intressant med siktet på en masterutbildning!

Själv ska jag läsa (om jag kommer in) sociologi B samt någon kurs till beroende på vad jag kommer in på under sommaren. Till våren däremot fortsätter sociologin B samt att jag ska läsa juridik (har garanterad plats pga begäran om anstånd). Så jag hoppas på två intressanta och givande terminer :D
 
Om bara ett par dagar öppnar höstanmälningarna upp. Vad ska ni plugga i höst?
För egen del är det master som gäller, förutsatt att jag får kandidatuppsatsen godkänd, förstås. Men det ska den väl bli. Jag velar hela tiden fram och tillbaka. För ett par år sedan var jag helt inriktad på en master i samhälls- och välfärdsstudier (LiU) men den har de tagit bort. :( Nu är jag mest inriktad på en master i utbildning för hållbar utveckling på distans från Göteborg, men kommer på mig själv med att ofta vackla.

Så trist att Linköping ger så få masters i Norrköping. Testade att pendla till Linköping i höstas men det gick verkligen inte. Det tar för mycket psykiskt och fysiskt.
Oj, innebär det hör att jag måste bestämma mig för vad jag ska läsa i höst, redan? :cautious: hur länge har jag på mig? Ska börja mitt tredje år, allt är valbart. Jag har egentligen ingen aning. 😱
 
Idag komplementföreläsning i opponentskap och försvar samt populärvetenskaplig presentation.
Hur att lägga fram en uppsats.

Student: Så frågan är fri hos hela auditoriet efter presentationen - inklusive släkt, vänner och allmänhet?
Föreläsaren: Javisst! ...samt eventuella journalister, alumnistudenter och representanter från yrkeskåren.

Jag: O_o:crazy::nailbiting::arghh::o:idea::d:love::banana:

Skräckblandad förtjusning inför att "bidra till forskningssamhället" med våra rön.
Trycka posters och anslå ute på institutionen och grejer, himla kul och shitloads med läskigt.
 
E73C5408-BCF4-4433-BCA9-F4FEF7C252EF.png


Klurar på vad jag ska göra med de 15hp jag får läsa utöver programmet. Bara intressant eller intressant och användbart?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 939
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp