Vi som pluggar - del 5

Iom introduktionskursen är separat registrerad redan hoppas jag på att övriga delmoment också blir det.
Går det alls att få godkänt på hela om man fått underkänt på något delmoment?
Tycker verkligen det är jättesvårt att både prata och att höra, om jag inte har text framför mig.
Det blir ju som det blir men vill verkligen inte sumpa möjligheten till fortsatt CSN.
För oss måste man ha allt godkänt för att kursen ska räknas som godkänd.
 
Iom introduktionskursen är separat registrerad redan hoppas jag på att övriga delmoment också blir det.
Går det alls att få godkänt på hela om man fått underkänt på något delmoment?
Tycker verkligen det är jättesvårt att både prata och att höra, om jag inte har text framför mig.
Det blir ju som det blir men vill verkligen inte sumpa möjligheten till fortsatt CSN.

Hos oss är det så att om kursen är uppdelad på det sätt du beskrev så måste de olika delarna rapporteras in när de är gjorda.

Kursen blir dock inte godkänd om inte alla delar är godkända och kursbetyg ges inte förrän då. Underkänt på en delkurs kan inte ge godkänt på hela kursen.

Men som jag förstått mina studenter och studiehandledare hos oss så är det inte kursbetyg som spelar roll för CSN utan inrapporterade poäng. Så om du få godkänt på övriga delkurser och det motsvarar de hp du behöver så kommer de vara nöjda där. Då spelar det heller ingen roll och kursen är slutrapporterad eller inte, så länge delkurserna är det.
 
Iom introduktionskursen är separat registrerad redan hoppas jag på att övriga delmoment också blir det.
Går det alls att få godkänt på hela om man fått underkänt på något delmoment?
Tycker verkligen det är jättesvårt att både prata och att höra, om jag inte har text framför mig.
Det blir ju som det blir men vill verkligen inte sumpa möjligheten till fortsatt CSN.
Du behöver ha alla moment klara för att få betyg på en hel kurs. @lizan gav annars en betydligt bättre beskrivning än vad jag gjorde av läget. Lycka till med det verbala, tycker själv också att det är svårare att lyssna än att läsa.
 
:rage: Får man verkligen ge u på en tenta utan en enda kommentar om vad som gör att det blir u? Jag fick visserligen G men jag har ett stort gäng klasskamrater som känner sig knäckta och inte förstår vad de ska ändra till omtentan. 7,5 hp 15 sidor hemtenta fördelat på tre frågor en lärare per fråga. Det enda de har skrivit är en allmän kommentar om att de som har fått u inte har följt uppgiftsbeskrivningen. Eftersom det var analysfrågor så är det väldigt vakt. Det är lätt uppror skulle man kunna säga. 🙄
 
Jag är så arg! Läraren ställde precis in vår lektion med mindre än en timmas varsel, vilket gjorde att jag och många andra i princip var framme, så är det bara att vända! 2 timmar enkel väg har jag och dessutom har jag betalat för resan. Förstår absolut att saker kan hända men att ställa in med så kort varsel är så himla oschysst.

Dessutom fick vi istället i uppgift att skriva ett 2 sidor långt pm som ska vara inne när lektionen egentligen är slut, alltså klockan 12. Så nu har jag två timmar hem och sen måste jag lyckas skriva ihop ett 2 sidor långt pm på de två återstående timmarna. Nä fyfan vad frustrerande.
 
Jag är så arg! Läraren ställde precis in vår lektion med mindre än en timmas varsel, vilket gjorde att jag och många andra i princip var framme, så är det bara att vända! 2 timmar enkel väg har jag och dessutom har jag betalat för resan. Förstår absolut att saker kan hända men att ställa in med så kort varsel är så himla oschysst.

Dessutom fick vi istället i uppgift att skriva ett 2 sidor långt pm som ska vara inne när lektionen egentligen är slut, alltså klockan 12. Så nu har jag två timmar hem och sen måste jag lyckas skriva ihop ett 2 sidor långt pm på de två återstående timmarna. Nä fyfan vad frustrerande.
Sånt där hade jag varit tokig på, men du kan inte sätta dig på skolan och skriva och sen åka hem? Jag har varit med om liknande, men då behövde vi inte lämna in något utan läraren bad bara om ursäkt och gav förslag på nytt tillfälle.
 
Sånt där hade jag varit tokig på, men du kan inte sätta dig på skolan och skriva och sen åka hem? Jag har varit med om liknande, men då behövde vi inte lämna in något utan läraren bad bara om ursäkt och gav förslag på nytt tillfälle.

Nä, för jag har ingen dator med mig och det finns bara 3 stycken totalt i biblioteket, varav en är reserverad. Så de är alltid upptagna :meh: Exakt det här har hänt en gång tidigare, då fick vi också veta det med kort varsel så att de flesta redan var på väg och då skulle vi också skriva ett pm på 2 sidor istället.. Väldigt frustrerande.
 
Nä, för jag har ingen dator med mig och det finns bara 3 stycken totalt i biblioteket, varav en är reserverad. Så de är alltid upptagna :meh: Exakt det här har hänt en gång tidigare, då fick vi också veta det med kort varsel så att de flesta redan var på väg och då skulle vi också skriva ett pm på 2 sidor istället.. Väldigt frustrerande.
Åh vad störigt, men mejla läraren och kolla om du kan lämna in senare, det kan inte vara så noga att det ska in i tid tänker jag.
 
Åh vad störigt, men mejla läraren och kolla om du kan lämna in senare, det kan inte vara så noga att det ska in i tid tänker jag.

Jag ska försöka få ihop något, men lämna en kommentar när jag lämnar in att hon gärna får försöka meddela tidigare. Tror inte jag skulle få godkänt för att lämna in senare, hon är väldigt stelbent och skrev att uppgiften borde vara jättelätt för oss. Tror inte någon i klassen håller med haha..
 
Jag ska försöka få ihop något, men lämna en kommentar när jag lämnar in att hon gärna får försöka meddela tidigare. Tror inte jag skulle få godkänt för att lämna in senare, hon är väldigt stelbent och skrev att uppgiften borde vara jättelätt för oss. Tror inte någon i klassen håller med haha..
🙄 Drygt! Lycka till!
 
Jag är så arg! Läraren ställde precis in vår lektion med mindre än en timmas varsel, vilket gjorde att jag och många andra i princip var framme, så är det bara att vända! 2 timmar enkel väg har jag och dessutom har jag betalat för resan. Förstår absolut att saker kan hända men att ställa in med så kort varsel är så himla oschysst.

Dessutom fick vi istället i uppgift att skriva ett 2 sidor långt pm som ska vara inne när lektionen egentligen är slut, alltså klockan 12. Så nu har jag två timmar hem och sen måste jag lyckas skriva ihop ett 2 sidor långt pm på de två återstående timmarna. Nä fyfan vad frustrerande.

Åh sånt har hänt mig flera gånger. Riktigt frustrerande att knåpa ihop något på raketfart eftersom jag hade också drygt 2 timmars resväg.
 
För drygt en månad sen hade vi hemtenta i kursen sociologins klassiker. Kursen var rätt seg då vi skulle läsa klassiska texter av Weber, Durkheim och Marx. Det hände en del påfrestande saker i livet samtidigt så jag satsade endast på att inte helt skriva bort mig på tentan utan valde att satsa på en komplettering. Vid påsk kom detta Fx som jag väntat på.

Döm om min förvåning när läraren mailar och berättar att han registrerat fel betyg i ladok, för jag är godkänd. Han har ännu inte ändrat i ladok, eller lämnat tillbaka hemtentan. Men detta godkända betyg innebär att höstens krav på minst 22,5 HP sociologi nu är uppfyllda :banana:
 
Har plats på akademiskt skrivande och juridisk översiktskurs i sommar.

Vad kul, jag ska läsa "jöken" nästa vår då jag sköt upp den 1 år. Hojta gärna om du vill sälja din kurslitteratur efter sommaren. :)

Själv ska jag läsa Statsvetenskap GR A, Digital politik - från e-tjänster till sociala medier . Kom även in på Historia , demokrati och medborgarskap men den kommer jag tacka nej till då jag ska jobba i sommar.
 
Plats 76 i kö på den kurs jag helst ville läsa i sommar.. 12 platser på det urvalet, så den lär jag få glömma.
Kom in på två andra, får se om jag vill läsa någon av dom.
 
Åh jag kom in på tre kurser som jag har sökt, jag måste bara fundera på om jag orkar alla tre, jag tror inte det utan kommer att välja en, möjligtvis två. Jag står som reserv på Harry Potter :rofl: Men den hade jag inte räknat med heller, jag ska läsa "Att läsa och skriva i lärarutbildning och läraryrket - fokus ämneslärare" eftersom den är relevant för min utbildning, sen skulle jag vilja läsa "Nobelpriset, Svenska Akademien och kvinnorna" och har kommit in på den men jag vet inte om jag orkar läsa den i sommar eller om det får bli någon gång senare, samma sak gäller "Astrid Lindgrens författarskap". Vi har haft en tuff termin och nästa termin är det uppsatsskrivning så det känns som om jag behöver lite paus. Däremot "Att läsa och skriva..." känns som en bra inledning till hösten.
 
Åh jag är så jävla less på min utbildning just nu. Den här kursen har varit bedrövligt dålig och lärarna slår ifrån sig all kritik. Just nu känner jag bara för hoppa av och då har jag ett helt år kvar :(. Måtte det bli bättre i höst :(.
 
Åh jag är så jävla less på min utbildning just nu. Den här kursen har varit bedrövligt dålig och lärarna slår ifrån sig all kritik. Just nu känner jag bara för hoppa av och då har jag ett helt år kvar :(. Måtte det bli bättre i höst :(.
Vi är ju lika långt in i våra utbildningar och den sista kursen jag hade i höstas var extreeemt dålig. Så förstår din frustration!

Jag är skoltrött. Är på utbytestermin och har inte ens mycket att göra men är ändå opepp. Nu har jag också lyckats få ett väldigt spännande sommarjobb inom ganska precis det jag vill göra där det kan finnas möjlighet till förlängning så nu är jag nästan lite orolig att jag ska trivas riktigt bra och få för mig att hoppa av mitt program :nailbiting:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp