Vi som pluggar - del 5

När jag läser in saker och färdigställer i förtid är det för att jag måste passa på när jag har tid = barnet är på föris och inte är sjuk. Nu har han iofs hållt sig frisk bra länge *peppar peppar*.

Vi fick nästa års gruppindelning igår. Lite skräckblandad förtjusning, vi har en person som kommer bli en utmaning :D
 
Lite anekdotisk fortsättning, jag har en studentkamrat som jag störde mig på från början, hen hade läst allt och kunde referera till allt med sidor redan första dagen. Numera vet jag att hen har fotografiskt minne och läser extremt fort till och med mina mått. Hens liv består enbart av studier, och jag känner snarare en liten sorg över att hen inte har något annat än att jag blir irriterad. Skönt dock att hen allt mer börjar bli mer av en del i klassen än den udda fågeln hen var från början.

Vi har också sådan kamrat(er). Jag älskar det, perfekt person att ta hjälp av ju!
 
Japp, omtenta på meso-kursen. Gissade det redan när jag började skriva tentan. 20/40 var godkänt och jag fick 17, så det var ändå hyfsat nära.

23/8 smäller det igen då.

Om en vecka tenta i rättskunskap och sen är första året (nästan) avklarat.
 
😤 sista jävla grupparbete för den här terminen och jag gör fyra personers jobb näst intill själv eftersom jag vill att det ska bli bra. En person har steppat upp idag och gjort en del. Nåja, jag får se det som träning till yrkeslivet. 🙄
 
Allt klart och godkänt utom sista tentan som är 7/6. Jag ska lägga fyra dagar på den, kräks redan över det. Sämsta kursen någonsin.
Samma här! Hatar den här kursen och har en tenta kvar. Vill bara ta mig igenom skiten, bli godkänd och aldrig mer behöva tänka på’t.

En tenta orättad än så länge och en tenta kvar att skriva. Må gudarna vara med mig 🙏🏻.
 
Samma här! Hatar den här kursen och har en tenta kvar. Vill bara ta mig igenom skiten, bli godkänd och aldrig mer behöva tänka på’t.

En tenta orättad än så länge och en tenta kvar att skriva. Må gudarna vara med mig 🙏🏻.
Håller tummarna! Jag känner bara att dom här 15 HP har bara varit slöseri med tid och jag kan ärligt säga att jag inte har lärt mig något alls. Men jag har iofs ridit väldigt mycket på schemalagda lektioner istället, det är nog den enda fördelen.... :cautious::p
 
Tydligen lyckats klämma till med VG på allt utom en grej i franskan och har bara en muntlig examination kvar. Två tentor avklarade i lördags.

Tenta i iriskan imorgon. Den läraren är ju för layed back. Frågade om maxtid på tentan då det bara stod att man har mellan 9-23 på sig att göra den och inte som i vintras att man hade två timmar på sig, mellan 9-23. Hans svar var att eftersom han ändå inte kan kontrollera det skrev han inget och om nu någon vill jobba med sin iriska en hel dag så inte honom emot. Även om det egentligen inte är ok. 😂

Undra om han vet att det finns onlinetentesystem som sköter kontrollen av maxtid? :angel:
 
Kandidatuppsats inlämnad. Nu återstår opponering, jag är först ut att försvara uppsatsen. Måndag morgon kl 8 är det dags. Fyfan.

Lovat mig själv att stå på mig mer i framtiden vad gäller egna idéer och metoder att använda. Den här uppsatsen har inte varit rolig och jag vill bara får den godkänd så att allt är över.
 
Idag lämnade jag in mitt masters arbete. Nu är det bara det värsta kvar - presentation och opponering :nailbiting:

Känns jättekonstigt att det bara är en termin till, och sen i januari tar jag examen. Var ju alldeles nyss jag började plugga :confused:
Kandidatuppsats inlämnad. Nu återstår opponering, jag är först ut att försvara uppsatsen. Måndag morgon kl 8 är det dags. Fyfan.

Lovat mig själv att stå på mig mer i framtiden vad gäller egna idéer och metoder att använda. Den här uppsatsen har inte varit rolig och jag vill bara får den godkänd så att allt är över.

Lycka till bägge två! Jag tyckte själv att tanken på opponent- och respondentskap var jobbiga men med en handledare som hela tiden låtit mig ta stort eget ansvar (på ett bra sätt) och som påminde om att det var ett lärtillfälle så har det blivit lättare. Nu är jag visserligen inom ett område där vi under stora delar av utbildningen fått träna p att ge och få feedback vilket möjligen gör det enklare. Jag kommer till och med maila examinator för när jag var opponent och be om feedback på mitt opponentskap.

Just nu sitter jag själv med kommentarerna på mitt arbete och jag passar på att ändra lite mer än vad som krävdes. Den var bra, nu kommer den bli skitbra!
 
Hemtenta idag och det är nog den oklaraste tentan vi fått. Vi har tre böcker, en svensk och två engelska som inte benämner Sverige eller svensk lagstiftning alls, men alla frågor på tentan rör enbart svensk lagstiftning. Inget jämför, utan enbart typ "vad säger lagstiftningen i Sverige", så jag vet inte hur tusan jag ska lyckas få in den andra litteraturen utan att sväva iväg för mycket. Inte hjälper det att man är så sjukt skoltrött nu :arghh:
 
Jag sitter också med tenta och HATAR den. Del 1 är helt okej, baserad på en metod jag tycker om. Men i del 2 ska vi analysera ur ett perspektiv jag HATAR och jag kan liksom inte se hur jag ska få ordning på det. Har dessutom världens tuffaste skrivschema nu för att få in den i tid och hela grejen bara stressar mig till så sjukt mycket.

Aja. Är väl bara att kämpa på :(.
 
Lycka till bägge två! Jag tyckte själv att tanken på opponent- och respondentskap var jobbiga men med en handledare som hela tiden låtit mig ta stort eget ansvar (på ett bra sätt) och som påminde om att det var ett lärtillfälle så har det blivit lättare. Nu är jag visserligen inom ett område där vi under stora delar av utbildningen fått träna p att ge och få feedback vilket möjligen gör det enklare. Jag kommer till och med maila examinator för när jag var opponent och be om feedback på mitt opponentskap.

Just nu sitter jag själv med kommentarerna på mitt arbete och jag passar på att ändra lite mer än vad som krävdes. Den var bra, nu kommer den bli skitbra!
Jag har en jättebra handledare. Han har erbjudit att jag kan få träna genom att hålla presentationen på labbet, men då måste jag ju presentera två gånger = dubbelt så hemskt :crazy:
 
Jag har en jättebra handledare. Han har erbjudit att jag kan få träna genom att hålla presentationen på labbet, men då måste jag ju presentera två gånger = dubbelt så hemskt :crazy:
Jag ska presentera på halvårsmötet som vi har där alla som är inblandade i datainsamling bjuds in, samt delar av forskargruppen samt extern föreläsare. Tror vi blir ca 20 personer i år, många med långvarig erfarenhet från fältet och en eller två potentiella senare chefer. Jag har hela tiden vetat att det skulle komma så kanske därför opponeringen inte var så nervös?:nailbiting:
 
Jag klarade min OSCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag grät och hyperventilerade mig runt alla stationer men jag överlevde och jag godkändes.

Fyfan va najs!
Och ett VG på slukpraktiken.
Nu är det bara en uppgift kvar som väntar på rättning innan jag kan ansöka om leg hos socialstyrelsen. :love: :banana::bump::banana:
 
Jag klarade min OSCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag grät och hyperventilerade mig runt alla stationer men jag överlevde och jag godkändes.

Fyfan va najs!
Och ett VG på slukpraktiken.
Nu är det bara en uppgift kvar som väntar på rättning innan jag kan ansöka om leg hos socialstyrelsen. :love: :banana::bump::banana:

Grattis!!
 
Jag har sökt förskollärarprogrammet på universitetet och hoppas komma in. Jag undrar bara om någon här vet om man ska vara på skolan varje dag eller om man har hemstudier också?😊 Jag får veta den 11e juli om jag får en plats. Har goda meriter från min chef då jag jobbat på förskola i 2,5 år. 😊

Vad för väska är att rekomendera? Ryggsäck/Axelrem? 😊
 
Jag har sökt förskollärarprogrammet på universitetet och hoppas komma in. Jag undrar bara om någon här vet om man ska vara på skolan varje dag eller om man har hemstudier också?😊 Jag får veta den 11e juli om jag får en plats. Har goda meriter från min chef då jag jobbat på förskola i 2,5 år. 😊

Vad för väska är att rekomendera? Ryggsäck/Axelrem? 😊
Jag har pendlat i två år nu och säger solklart ryggsäck! Det var det första jag köpte, en rejäl med gott om plats för dator och böcker.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 961
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 765
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 025
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp