Vi som pluggar - del 5

Jag har sökt förskollärarprogrammet på universitetet och hoppas komma in. Jag undrar bara om någon här vet om man ska vara på skolan varje dag eller om man har hemstudier också?😊 Jag får veta den 11e juli om jag får en plats. Har goda meriter från min chef då jag jobbat på förskola i 2,5 år. 😊

Vad för väska är att rekomendera? Ryggsäck/Axelrem? 😊
Jag har pluggat i 11 år med axelrem och fått en etablerad relation till människor som i tjänsten rätar ut mig igen. RYGGSÄCK rekommenderas! :o :D
 
Tack! :love:
Att göra OSCE har vart min skräck i 3 jävla år. Men nuså. Men det var det värsta jag gjort ever i pluggsammanhang. Värre än när jag blev insnöad i Hudiksvall på praktiken eller att hålla hyllningstal i klassisk retorik.

Och om 4 veckor beräknas jag börja min första tjänst som Leg. Sjuksköterska. Fyfan va najs!
(...bara den där sista uppgiften kan komma tillbaka utan komplettering. :wtf: Outhärdlig väntan! :nailbiting: )
 
Alltså. Jag har haft en vecka på mig att skriva en pytteliten inlämningsuppgift på 300 ord. Den ska in imorgon och jag har fortfarande inte tagit tag i det. Jag vet att det tar mig ungefär en timme att göra det när jag väl sätter fart men ändock kan jag inte motivera mig att göra det. Det är så tråkigt. Men! På söndag kväll har jag sommarlov!
 
Alltså. Jag har haft en vecka på mig att skriva en pytteliten inlämningsuppgift på 300 ord. Den ska in imorgon och jag har fortfarande inte tagit tag i det. Jag vet att det tar mig ungefär en timme att göra det när jag väl sätter fart men ändock kan jag inte motivera mig att göra det. Det är så tråkigt. Men! På söndag kväll har jag sommarlov!
Gud så skönt med sommarlov så snart!

Jag släpar fötterna efter mig varenda dag nu med min tenta. Urk. Men på tisdag ska jag lämna in den och sen: SOMMARLOV. Por fin!
 
UPPGIFTEN ÄR GODKÄND!!!!11!1!11!!!!!!1!! O_o:confused::eek::cry::love::bump:

Jag är alltså färdig sjuksköterska nu.
Med jobb klart. Och en kandidatexamen, samt en yrkesexamen, på ingående bara morgonens munta kommer in i Ladok. Shit alltså... alla dessa terminer och högskolepoäng... att det blev en examen ändå. Att jag kunde hitta rätt tillslut. :up:
 
Jag har pendlat i två år nu och säger solklart ryggsäck! Det var det första jag köpte, en rejäl med gott om plats för dator och böcker.
Tack för svar! Hag har en bra ryggsäck från min farfar som han köpte på typ stadium. Den borde funka då. Brukar man ta med sin egen dator?😊
 
Vart köper man dem? Tips på någon bra?
30513


Jag har den här och är mkt nöjd!
 
Dagens PM-redovisning gick nog bra.

Hämtade ut F-tentan. Blev inte klokare pga inga kommentarer, noteringar eller anteckningar. Hade iaf poäng på alla frågor utom en, full pott på två :D

Well well, omtenta är 23/8, hinner nöta lite i taget.
 
Du kommer behöva en egen dator! Första terminen kämpade jag med att anteckna med papper och penna, men dator är så mycket smidigare, går betydligt fortare och gör det enklare att hinna med.
Jag föredrar utan tvekan att anteckna på papper. Så tror det är väldigt beroende på hur man är som person :). Jag skriver jättesnabbt på datorn men trivs ändå inte med att anteckna där.
 
Du kommer behöva en egen dator! Första terminen kämpade jag med att anteckna med papper och penna, men dator är så mycket smidigare, går betydligt fortare och gör det enklare att hinna med.
Jag föredrar utan tvekan att anteckna på papper. Så tror det är väldigt beroende på hur man är som person :). Jag skriver jättesnabbt på datorn men trivs ändå inte med att anteckna där.
Faller in i papperskören pga gillar att skissa upp snabba modeller. Särskilt när jag läste anatomi n such. Beror på vad en läser OCH hur en jobbar.
30518
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 995
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 038
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp