Vi som pluggar - del 5

Bara 1 vecka kvar till start nu och jag är så otroligt taggad inför denna utbildningen! Känns verkligen som det är meningen att jag ska börja plugga igen nu, det mesta kommer på plats, har till och med förmodligen fått studentlägenhet vilket kommer göra att vi sparar cirka 4 tusen i månaden! Nu är störta "bekymret" huruvida jag kommer hitta kursare att klicka med då jag inte har möjlighet att vara med på första veckan av insparken:nailbiting:
 
Vet inte hur maxgränsen är men jag fyllde den med mat runt halv 9. Den var fortfarande lika varm halv 1! :) så 3 timmar är det jag haft maten i den som längst typ, och då har den varit samma värme som i början :)
Efter lite betänketid så skulle jag behöva att den var varm typ sex timmar, så jag fortsätter nog som jag gör, plockar ut matlåda ur frysen och så får den tina i väskan, brukar vara lagom till lunch. Jag har nämligen minst två timmar resa till skolan också :)
 
Efter lite betänketid så skulle jag behöva att den var varm typ sex timmar, så jag fortsätter nog som jag gör, plockar ut matlåda ur frysen och så får den tina i väskan, brukar vara lagom till lunch. Jag har nämligen minst två timmar resa till skolan också :)

Den håller garanterat 6 timmar! Bara det att jag inte provat ännu. Kan prova i helgen hemma om du vill med varmt vatten. Detta är en dyrare friluftstermos som ska hålla 8-12 timmar (tror jag det stod) :)
 
Den håller garanterat 6 timmar! Bara det att jag inte provat ännu. Kan prova i helgen hemma om du vill med varmt vatten. Detta är en dyrare friluftstermos som ska hålla 8-12 timmar (tror jag det stod) :)
Spontant, hur är det att varmhålla mat så länge? Blir det verkligen bra? Dock har vårat lilla program en egen bunker med flera microvågsugnar, så det är inte ett jätteproblem ändå :)
 
En fråga. Har studentkortet börjat kräva att man själv laddar upp registreringsintyg eller är det bara för att kurserna formellt sett inte startat än som de kräver det när jag försöker förnya mitt kort? Tidigare har det alltid gått automatiskt.
För övrigt har jag börjat så smått på geologikursen. Två kapitel med duggor avklarade, har som mål att göra ett i veckan men jag får väl se om jag håller den takten, än så länge har det ju inte varit så svårt så det har räckt att vika söndag em/kväll åt det. Specialpedagogikböckerna väntar jag fortfarande på. Hoppas att de dyker upp snart för första träffen är om en vecka.
 
En fråga. Har studentkortet börjat kräva att man själv laddar upp registreringsintyg eller är det bara för att kurserna formellt sett inte startat än som de kräver det när jag försöker förnya mitt kort? Tidigare har det alltid gått automatiskt.
För övrigt har jag börjat så smått på geologikursen. Två kapitel med duggor avklarade, har som mål att göra ett i veckan men jag får väl se om jag håller den takten, än så länge har det ju inte varit så svårt så det har räckt att vika söndag em/kväll åt det. Specialpedagogikböckerna väntar jag fortfarande på. Hoppas att de dyker upp snart för första träffen är om en vecka.
Det är nog för att kurserna inte har startat än, så där höll min på förra året och så helt plötsligt fungerade det utan problem.
 
Mutter mutter, jag som tänkte vara duktig och förbereda mig inför terminen och skriva ut allt jag behöver ha utskrivet och så hänvisas det till ett dokument som inte finns utlagt än. Jag får väl skriva ut det senare men känner mig lite irriterad.
Det ska bli intressant att se om folk läser studieguiden, det står nämligen att alla seminarier och föreläsningar är obligatoriska. :idea: Det brukar vara rätt tomt på seminarierna, mycket tack vare att det under några delkurser inte har haft något med tentan att göra.
 
Nästa vecka börjar min masterutbildning, och jag har ångest över den tio minuter långa presentation jag ska ha om mig och mitt konstnärskap. Ska hålla den inför sex program på skolan i stora aulan..
Börjat med powerpointen, men är mycket kvar.

Känns jobbigt att börja första veckan med det.
 
Nästa vecka börjar min masterutbildning, och jag har ångest över den tio minuter långa presentation jag ska ha om mig och mitt konstnärskap. Ska hålla den inför sex program på skolan i stora aulan..
Börjat med powerpointen, men är mycket kvar.

Känns jobbigt att börja första veckan med det.

Åh vad kul med en master,jag är säker på att du kommer lösa presentationen galant även om det är stor publik :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 700
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp