Är det via miun?ÅhNu har jag börjat kolla på sommarkursen jag ska läsa, Barn och ungdomslitteratur och det känns som om det ska bli väldigt roligt!
Skönt med inga träffar i realtid utan enbart läsa, skriva och lämna in, passar mig utmärkt!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det via miun?ÅhNu har jag börjat kolla på sommarkursen jag ska läsa, Barn och ungdomslitteratur och det känns som om det ska bli väldigt roligt!
Skönt med inga träffar i realtid utan enbart läsa, skriva och lämna in, passar mig utmärkt!
![]()
Nej LnuÄr det via miun?
Nu står jag som behörig även på mastern jag sökt!
Känner mig fortfarande kräknervös.
TACK!Håller tumme!!!!
Funderar på om jag vill ge mig in på en forskningsutbildning (doktorand) eller ej. Lite skrämd... Någon som gjort/gör?
Funderar på om jag vill ge mig in på en forskningsutbildning (doktorand) eller ej. Lite skrämd... Någon som gjort/gör?
Jag har gjort tre år och har två år kvar![]()
Det beror på om det är ett projekt som du tror att du kan brinna för och om det är en handledare du synkar med. Om du svarar ja på båda dessa saker så kör, om inte tänk både en, två och tre gånger.
Jag har disputerat i kemi, och forskningen var kul men hade inte ämnet verkligen intresserat mig hade jag nog inte tyckt att det varit värt det.
Hur fungerar det för dig? Har du någon fritid?![]()
Ja, fritid finns. Jag hinner med både häst och två jaktlabbar.Det går i perioder, ibland är det väldigt intensivt och jag jobbar sena kvällar och ibland är det lugnare. Djuren får anpassa sig efter det.
Men jag tror också att man verkligen behöver brinna för ett ämne för att orka doktorera. Det är så mycket annat som är tungt runt yrket/studierna så man behöver den drivkraften för att orka. Det är ganska vanligt med sjukskrivningar och utmattning, åtminstone på mitt universitet.
Det finns mycket positivt med att vara doktorand. Det är kul att få fördjupa sig i någonting, det är roligt att ingå i ett community och åka på konferenser, och jag älskar att undervisa (vilket jag gör på 20%).![]()
Heja! Jag tycker det låter bra! Mitt är 248 av 285@niphredil nu äntligen står jag som behörig på den master jag sökt! "Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 60 av max 70" står det också, ingen aning om det är ett bra värde eller inte![]()
Men det låter ju också bra! Jag håller tummarna!Heja! Jag tycker det låter bra! Mitt är 248 av 285![]()
Tack och jag håller för dig!Men det låter ju också bra! Jag håller tummarna!