Vi som pluggar - del 5

En vecka kvar tills kursstart efter ett års uppehåll :nailbiting: Ny klass, en vecka borta från barnet och dammig hjärna. Jag är en smula nervös kan jag erkänna. Hjärnan tog semester i mitten av januari 2018 :rofl:

Ska dock bli skönt att få börja använda hjärnan igen och jag har hittat nytt bättre boende som är billigare än det förra och frukost ingår.
 
Tenta på onsdag. Jag tror det känns ok. Det står att tentan är av typen "sample exam", vad exakt betyder det?

Har egentligen inlämning av "final exam"- uppgift också på den andra kursen men där tog jag beslutet att inte ens börja. Som en kompis sa, om jag fått ut 95% av det jag vill av kursen och de resterande 5% kräver 70% av arbetet är det inte värt det. Läser ju för nöjes skull. Meddelade läraren och han blev väl lätt besviken....
 
Giiiv mig styrka!!!! :arghh::arghh:
Så lite kvar men ändå såå långt bort! Skulle verkligen behöva en push i röven för att orka med tentaplugget denna vecka. Läser två superintressanta kurser men ffa den ena (med tenta på fredag) är extremt krävande.
Det var helt hysteriskt mycket precis innan jul med 1 tenta, 2 diskuterande artiklar, ett obligatoriskt seminarium samt 1 omfattande research paper + presentation och diskussion på mindre än 2 veckor. Dessutom flera händelser på ett personligt plan samtidigt m bla en oväntad bortgång av en väldigt viktig person för mig och en väldigt sjuk häst, så känner mig totalt dränerad på energi. Gav mig själv lite jullov och nu är det dags igen. Denna vecka har jag lämnat in ytterligare ett research paper samt presenterat det samt lämnat in en review. 'Bara' tentan på fredag kvar. Snälla ge mig lite pepp!:bump:
 
Giiiv mig styrka!!!! :arghh::arghh:
Så lite kvar men ändå såå långt bort! Skulle verkligen behöva en push i röven för att orka med tentaplugget denna vecka. Läser två superintressanta kurser men ffa den ena (med tenta på fredag) är extremt krävande.
Det var helt hysteriskt mycket precis innan jul med 1 tenta, 2 diskuterande artiklar, ett obligatoriskt seminarium samt 1 omfattande research paper + presentation och diskussion på mindre än 2 veckor. Dessutom flera händelser på ett personligt plan samtidigt m bla en oväntad bortgång av en väldigt viktig person för mig och en väldigt sjuk häst, så känner mig totalt dränerad på energi. Gav mig själv lite jullov och nu är det dags igen. Denna vecka har jag lämnat in ytterligare ett research paper samt presenterat det samt lämnat in en review. 'Bara' tentan på fredag kvar. Snälla ge mig lite pepp!:bump:
Pepp!!:bump::D

Jag behöver oxå pepp! Mitt utkast ska in den 25/1! Jag har klar inledningen samt nästan hela metoddelen. Men, jag måste föra in resterande resultat i mina excel och sen avgöra vilka ska få bli diagram. Under v.8 ska vi köra en DNA-analys på den flaskan som har påvisat metanogener, så det hinner inte komma med :(
 
Pepp!!:bump::D

Jag behöver oxå pepp! Mitt utkast ska in den 25/1! Jag har klar inledningen samt nästan hela metoddelen. Men, jag måste föra in resterande resultat i mina excel och sen avgöra vilka ska få bli diagram. Under v.8 ska vi köra en DNA-analys på den flaskan som har påvisat metanogener, så det hinner inte komma med :(
Hejja dig! Resultatet gör du i ett kick :banana:
 
Jag fick tillbaka förra veckans tenta (rekordsnabbt!) och är så glad att jag vill gråta typ. Fick högsta poäng och en så fin kommentar där han hänvisar till mig som författare (min högsta dröm är att kunna försörja mig på att skriva, men det kommer aldrig hända) och skrev att jag är på en avancerad nivå. Känns så sjukt bra nu! Funderar på att skriva ut kommentaren så jag kan titta på den när livet känns hopplöst :p
 
Jag står i valet och kvalet om jag ska hoppa av mediekursen trots allt. Jag har inte hunnit med kandidatuppsatsen från förra programmet alls, och vill jag läsa master i höst måste den prioriteras. Känner mest förtvivlan över hela situationen just nu. Jag tog på mig på tok för mycket i höstas vilket resulterade i flera missade seminarium som nu måste kompletteras och en uppgift som fick skjutas upp. Jag ser inte att denna vår egentligen blir bättre. Det handlar egentligen inte om tid, utan att psyket helt enkelt inte hinner med och inte orkar/kan koncentrera sig. Allting tar längre tid just nu och minnet sviktar.

Skit också. :(
 
Jag står i valet och kvalet om jag ska hoppa av mediekursen trots allt. Jag har inte hunnit med kandidatuppsatsen från förra programmet alls, och vill jag läsa master i höst måste den prioriteras. Känner mest förtvivlan över hela situationen just nu. Jag tog på mig på tok för mycket i höstas vilket resulterade i flera missade seminarium som nu måste kompletteras och en uppgift som fick skjutas upp. Jag ser inte att denna vår egentligen blir bättre. Det handlar egentligen inte om tid, utan att psyket helt enkelt inte hinner med och inte orkar/kan koncentrera sig. Allting tar längre tid just nu och minnet sviktar.

Skit också. :(
Trappa ner! Det är bättre att hoppa av en kurs och läsa den någon annan gång, än att stressa och inte hinna göra något så bra som man vill!
 
Trappa ner! Det är bättre att hoppa av en kurs och läsa den någon annan gång, än att stressa och inte hinna göra något så bra som man vill!

Åh, jag vet! Men det känns som ett redigt nederlag liksom. Jag behöver egentligen inte de kurser jag håller på med nu, jag tycker media är ett intressant ämne men det känns som att jag pluggar de kurserna för "tänk om", jag försöker bredda så mycket som möjligt för att gripa alla halmstrån och kunna jobba med vad jag känner för. Men jag vill läsa master framför allt, då måste jag blir klar med kandidaten. Punkt slut liksom. :cautious:

Pratade med sambon igår som direkt sa att jag ska hoppa av. Det känns som det rimligaste beslutet, våren kan inte bli som i höstas för då kör jag slut på mig själv.
 
Åh, jag vet! Men det känns som ett redigt nederlag liksom. Jag behöver egentligen inte de kurser jag håller på med nu, jag tycker media är ett intressant ämne men det känns som att jag pluggar de kurserna för "tänk om", jag försöker bredda så mycket som möjligt för att gripa alla halmstrån och kunna jobba med vad jag känner för. Men jag vill läsa master framför allt, då måste jag blir klar med kandidaten. Punkt slut liksom. :cautious:

Pratade med sambon igår som direkt sa att jag ska hoppa av. Det känns som det rimligaste beslutet, våren kan inte bli som i höstas för då kör jag slut på mig själv.
Det är aldrig värt det att köra slut på sig själv. :heart
 
Nån som är bra på statistik? Jag lyckas inte hitta något som gör att jag förstår, vilket gör mig galen. Det handlar om kvartilerna och hur jag ska tolka det tal jag fått som svar. Excel har ju räknat ut vad det blir, och på de tidigare uppgifterna har jag inte haft några problem att tolka det, men just i det här fallet fatta jag inte hur jag ska svara! :confused:
 
Nån som är bra på statistik? Jag lyckas inte hitta något som gör att jag förstår, vilket gör mig galen. Det handlar om kvartilerna och hur jag ska tolka det tal jag fått som svar. Excel har ju räknat ut vad det blir, och på de tidigare uppgifterna har jag inte haft några problem att tolka det, men just i det här fallet fatta jag inte hur jag ska svara! :confused:
Svarar mig själv :P Måste pillat in fel siffror i excel, det blev ju genast mycket lättare typ som jag tänkte från början. Förstår dock fortfarande inte hur man ska göra tolkningen, menr esten av tentan är klar så jag hinner väl tänka på det ett tag :o
 
Jag lämnade in den andra kursens tenta idag och det kändes verkligen dåligt. Det har varit en riktig mardrömskurs där allt varit extremt rörigt och det inte funnits någon röd tråd alls, så man har verkligen inte fått grepp om något. Hade ett 6 timmar långt seminarie i kursen i måndags som jag hade fasat för men det gick bättre än jag trodde eftersom absolut ingen i klassen förstått något så att vi alla låg på samma låga nivå.

Nästa vecka börjar vårterminens kurser och dem ser inte ut att bli roliga. En med väldigt mycket och tung litteratur och en i ett ämne som inte riktigt intresserar, men det ska nog gå bra ändå. Känns bra att ha första terminen avklarad och kan inte vänta tills jag fått lägga första året bakom mig :D

Lämnade förresten in lite kurslitteratur för försäljning i fredags. 6 böcker har sålt än så länge och jag känner mig typ rikare än någonsin. Trodde inte alls det skulle gå så fort att bli av med böcker så känner mig överlycklig :D:D:D
 
Varför känner jag mig mer och mer korkad ju mer jag pluggar inför tentan? Mycket möjligt att det är det dåliga samvetet som spökar, jag har verkligen slarvat med den här kursen som har gått över jul och nyår. :o Sen är läraren otroligt trevlig och kunnig men har blivit inslängd i kursen och läser innantill på någon annans Powerpoint. :cautious: Nåja det skulle var essäfrågor och ämnet är intressant med många olika synsätt så det ska nog gå åtminstone. :nailbiting:
 
Någon som vet hur många dagar efter registrering på kurs som CSN gör sin utbetalning?

Pga att jag haft uppehåll kan jag inte registrera mig förrän kursens startdatum dvs 21/1 då även CSN skulle betalat ut pengarna. Vad kan jag räkna med i tid från registrering 21/1?
 
Jag har spytt hela dagen och inte kunnat äta något, så har inte fått gjort något vettigt plugg inför monstertentan imorgon. Förstår inte ens hur jag ska kunna gå dit imorgon :nailbiting: Snart sex års plugg, aldrig missat en tenta och så blir det såhär till min sista tenta någonsin :arghh::arghh::arghh:
 
Jag har spytt hela dagen och inte kunnat äta något, så har inte fått gjort något vettigt plugg inför monstertentan imorgon. Förstår inte ens hur jag ska kunna gå dit imorgon :nailbiting: Snart sex års plugg, aldrig missat en tenta och så blir det såhär till min sista tenta någonsin :arghh::arghh::arghh:
Men fy din stackare! Jag lider med dig :heart.

Själv sitter jag med en stor hemtenta som ska in på söndag egentligen men som jag verkligen vill bli klar med ASAP så jag får lite ledigt. Är sista tentan för höstterminen och jag känner mig så less bara, så jävla done med den här jäääävla kursen. Hade velat vara klar i dag men måste ge mig för jag är trött och less och kan inte makea någon sense när jag skriver. På't igen imorgon helt enkelt!
 
Tenta i iriskan igår. Andra ordet i första meningen är ett ord som aldrig kommit upp under kursen. La nästan ner där då det var meningar med luckor som vi skulle fylla i och då kan det ju vara bra att förstå övriga... Sen dök det upp ett gäng till som vi aldrig använt som jag fick slå översättning på då de skulle böjas.
Alltså, den kursen, snurrigare och mer oklar får man nog leta efter. Borde dock få godkänt.

Är antagen till nästa kurs, under förutsättning att jag får godkänt på denna då. Den kursen börjar på måndag så det är bäst läraren rappar på med rättningen. Registreringstiden gick ut tre dgr före tentan...
 
Jag har spytt hela dagen och inte kunnat äta något, så har inte fått gjort något vettigt plugg inför monstertentan imorgon. Förstår inte ens hur jag ska kunna gå dit imorgon :nailbiting: Snart sex års plugg, aldrig missat en tenta och så blir det såhär till min sista tenta någonsin :arghh::arghh::arghh:

Men hu din stackare! Är du magsjuk eller nervös?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 957
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 023
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp