P
prallan
Min draft ska in imorgon, och jag har inte gjort tillräckligt pga sjukdom i familjen
Men, jag skickar den till min handledare, det är iag några veckor kvar innan den slutgiltiga ska in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mumfie Haha jag vet precis vad du menar. Jag svarar ärligt oavsett, men absolut, man kan få en hel del trista reaktioner. Jag tolkar det mest som ett uttryck för deras ångest över sina egna studier.
Förresten, ni andra som pluggar, upplever ni också att folk blir arga/irriterade/otrevliga för att ni gör det man ska? Om vi tillexempel ska läsa kapitel 2 och 5 till föreläsningen och sen diskutera dem där och delas in i grupper. Sen frågar någon "har du läst?" och när jag svarar ja blir dem arga. Samma sak med ett PM som skulle in idag, bara för att jag var klar med lite marginal blir folk arga när de får reda på det bara för att dem själva skjutit upp det till sista sekund. Jag skulle förstår det om det var så att jag tryckte upp det i ansiktet på dem men jag säger inget om ingen direkt frågat mig. Jag har upptäckt att jag nu för tiden ljuger och säger att jag inte läst för att jag vill bli omtyckt, och det känns helt sjukt.
Jobbigt och trist, går det att skjuta på saker ventilering osv?Min draft ska in imorgon, och jag har inte gjort tillräckligt pga sjukdom i familjenMen, jag skickar den till min handledare, det är iag några veckor kvar innan den slutgiltiga ska in.
Skit i dem! De får hantera sina egna issues. Det är som i min klass när folk klagar över saker som jag tycker är rimliga, om jag då säger att jag tycker att det är rimligt blir folk snorsura. Det är som det ärJag har också sett på det så men tycker att det är tråkigt, det är liksom vuxna människor det handlar om och som slänger ut sig saker som att de skulle vilja döda eller slå mig bara för att jag läst ett kapitel. Jag vet ju att de inte är seriösa utan bara ger utlopp för frustration men det är inte så trevligt ändå när det är det enda dem någonsin säger till mig. Bara två år kvar iallafall![]()
Förresten, ni andra som pluggar, upplever ni också att folk blir arga/irriterade/otrevliga för att ni gör det man ska? Om vi tillexempel ska läsa kapitel 2 och 5 till föreläsningen och sen diskutera dem där och delas in i grupper. Sen frågar någon "har du läst?" och när jag svarar ja blir dem arga. Samma sak med ett PM som skulle in idag, bara för att jag var klar med lite marginal blir folk arga när de får reda på det bara för att dem själva skjutit upp det till sista sekund. Jag skulle förstår det om det var så att jag tryckte upp det i ansiktet på dem men jag säger inget om ingen direkt frågat mig. Jag har upptäckt att jag nu för tiden ljuger och säger att jag inte läst för att jag vill bli omtyckt, och det känns helt sjukt.
Haha! Här är en som kan identifiera sig med slika grinskallar!@Mumfie Haha jag vet precis vad du menar. Jag svarar ärligt oavsett, men absolut, man kan få en hel del trista reaktioner. Jag tolkar det mest som ett uttryck för deras ångest över sina egna studier.
MEn så trista kurskamrater!Jag har också sett på det så men tycker att det är tråkigt, det är liksom vuxna människor det handlar om och som slänger ut sig saker som att de skulle vilja döda eller slå mig bara för att jag läst ett kapitel. Jag vet ju att de inte är seriösa utan bara ger utlopp för frustration men det är inte så trevligt ändå när det är det enda dem någonsin säger till mig. Bara två år kvar iallafall![]()
Jag är numera den där som surt frågar varför de inte har gjort det, eftersom det förstör min utbildning om de inte har gjort sin del av jobbet. Om seminariet går ut på att vi ska diskutera några texter så är jag beroende av att någon mer än jag har läst, annars hade jag kunnat stanna hemma och läst ännu djupare på egen hand. Sen är jag inte alltid en mönster student men jag ser till att bära min del av diskussionen.Förresten, ni andra som pluggar, upplever ni också att folk blir arga/irriterade/otrevliga för att ni gör det man ska? Om vi tillexempel ska läsa kapitel 2 och 5 till föreläsningen och sen diskutera dem där och delas in i grupper. Sen frågar någon "har du läst?" och när jag svarar ja blir dem arga. Samma sak med ett PM som skulle in idag, bara för att jag var klar med lite marginal blir folk arga när de får reda på det bara för att dem själva skjutit upp det till sista sekund. Jag skulle förstår det om det var så att jag tryckte upp det i ansiktet på dem men jag säger inget om ingen direkt frågat mig. Jag har upptäckt att jag nu för tiden ljuger och säger att jag inte läst för att jag vill bli omtyckt, och det känns helt sjukt.
Men alltså, i det är jag enig. Alla ska göra vad de ska. I tid. Annars kostar det sura blickar och verbal avhyvling. Eller vin, om det är grupparbeten.Jag är numera den där som surt frågar varför de inte har gjort det, eftersom det förstör min utbildning om de inte har gjort sin del av jobbet. Om seminariet går ut på att vi ska diskutera några texter så är jag beroende av att någon mer än jag har läst, annars hade jag kunnat stanna hemma och läst ännu djupare på egen hand. Sen är jag inte alltid en mönster student men jag ser till att bära min del av diskussionen.
Men alltså, i det är jag enig. Alla ska göra vad de ska. I tid. Annars kostar det sura blickar och verbal avhyvling. Eller vin, om det är grupparbeten.
Sånt blir jag aldrig tjurig över - tvärtom!
Men mitt samvete vrenskas när jag själv strugglar med en uppgift och andra studenter lämnar in en 14dagars uppgift under de första två dygnen. Eller har läst in kursplan och regerenslitteratur innan kursintron... Mååååånga år sedan jag orkade vara så ambitiös, och det gnager mig när andra fortfarande pallar. Kan därför bli lite taggig och fräsa litet...
Det har aldrig hänt tror jag på min utbildning att någon har lämnat in i då god tid och blivit godkänd.Men alltså, i det är jag enig. Alla ska göra vad de ska. I tid. Annars kostar det sura blickar och verbal avhyvling. Eller vin, om det är grupparbeten.
Sånt blir jag aldrig tjurig över - tvärtom!
Men mitt samvete vrenskas när jag själv strugglar med en uppgift och andra studenter lämnar in en 14dagars uppgift under de första två dygnen. Eller har läst in kursplan och regerenslitteratur innan kursintron... Mååååånga år sedan jag orkade vara så ambitiös, och det gnager mig när andra fortfarande pallar. Kan därför bli lite taggig och fräsa litet...
Lite anekdotisk fortsättning, jag har en studentkamrat som jag störde mig på från början, hen hade läst allt och kunde referera till allt med sidor redan första dagen. Numera vet jag att hen har fotografiskt minne och läser extremt fort till och med mina mått. Hens liv består enbart av studier, och jag känner snarare en liten sorg över att hen inte har något annat än att jag blir irriterad. Skönt dock att hen allt mer börjar bli mer av en del i klassen än den udda fågeln hen var från början.
Exakt! Och kunna referera till kurslitteraturen vi läste för tre år sedan, med sidhänvisning i en uppkommen diskussionen, jag är numera så sjukt imponerande!Åh, en sån kille hade vi i min senaste klass! Superskön, kunde rabbla precis allt.![]()