Vi som pluggar - del 5

Idag fattade socialstyrelsen sitt beslut om att ge mig en Sjuksköterskelegitimation.
Så nu är jag 100% klar och kan lämna tråden för egen del i minst 12 månader.

Hejja alla andra!
Från en som pluggat många saker i en massa år och till slut tagit examen i ett huvudämne efter ähum... 15 år?
Det är OK att vara överliggare. 😘
 
Jag fick A på min senaste hemtenta, den som var konstigt upplagd och med oklara direktiv. Oväntat men kul! Nu väntar jag bara in sista tentan så är året avklarat. Första året på programet har gått mycket bättre än förväntat, min plan var att bara gå godkänt men jag har fått A i fem kurser och B i två än så länge. Det lär inte hålla i sig, men det känns bra att veta att jag så här långt iallafall hänger med. Jag tror nästa år kommer bli roligare!
 
Jag väntar på svar på min ansökan till Förskollärarprogrammet. Fick igår veta att mitt meritvärde är 13,46 av 22,50. Är det jättelågt? Är jag utom chans nu? :( Jag trodde det skulle öka när jag i våras (fick se meritvärde då med en stund) skickade in meriter i from av arbetslivserfarenhet och min chef skrev ett jättebra referensintyg.

Jag hade inte möjlighet, kunskap eller tid att göra högskoleprovet tyvärr - det är utom min kunskapsförmåga (inga kommentarer om att det bara är att öva, i mitt fall är det inte så) - så jag antar att det kan vara orsaken till så låga siffror?
 
@Twihard Det värdet du nämner är väl bara baserat på gymnasiebetyg? Att få bra referens från arbetslivserfarenhet eller att man gjort högskoleprovet påverkar inte det värdet. Högskoleprovet är ju en helt egen antagningskategori för övrigt.

Då behöver jag inte gå med för stor oro i kroppen att mitt meritvärde är så lågt? Eller är det dumt att gå och hoppas? :)
 
Jag har så ont i magen. :arghh:

Vi skulle ha fått betygen i fredags. Inget betyg dök upp. Mailade ansvarig under dagen, fick till svar att de var lite sena med betygsättningen för de skulle gå igenom "några gränsfall" men att de flesta skulle få sina betyg under dagen.

Fortfarande inget betyg vid 18 på kvällen, mailar igen och får ett meddelande om att betyg kommer senast måndag.

Hur tusan ska jag tolka detta? Har min uppsats förvandlats från solklart godkänd enligt examinator till att vara ett gränsfall? :crazy: Har bara fått U på en tenta en enda gång tidigare på programmet, fyfan så jävla snöpligt om det skulle ske nu. Varit smått illamående och haft ångest hela helgen.
 
Jag har så ont i magen. :arghh:

Vi skulle ha fått betygen i fredags. Inget betyg dök upp. Mailade ansvarig under dagen, fick till svar att de var lite sena med betygsättningen för de skulle gå igenom "några gränsfall" men att de flesta skulle få sina betyg under dagen.

Fortfarande inget betyg vid 18 på kvällen, mailar igen och får ett meddelande om att betyg kommer senast måndag.

Hur tusan ska jag tolka detta? Har min uppsats förvandlats från solklart godkänd enligt examinator till att vara ett gränsfall? :crazy: Har bara fått U på en tenta en enda gång tidigare på programmet, fyfan så jävla snöpligt om det skulle ske nu. Varit smått illamående och haft ångest hela helgen.
Det kan inte vara ett gränsfall mellan G och VG då? De är minst lika noga där. Men jag förstår känslan och jag hoppas att det kommer in snart! ❤
 
Jag har så ont i magen. :arghh:

Vi skulle ha fått betygen i fredags. Inget betyg dök upp. Mailade ansvarig under dagen, fick till svar att de var lite sena med betygsättningen för de skulle gå igenom "några gränsfall" men att de flesta skulle få sina betyg under dagen.

Fortfarande inget betyg vid 18 på kvällen, mailar igen och får ett meddelande om att betyg kommer senast måndag.

Hur tusan ska jag tolka detta? Har min uppsats förvandlats från solklart godkänd enligt examinator till att vara ett gränsfall? :crazy: Har bara fått U på en tenta en enda gång tidigare på programmet, fyfan så jävla snöpligt om det skulle ske nu. Varit smått illamående och haft ångest hela helgen.

Det kan inte vara ett gränsfall mellan G och VG då? De är minst lika noga där. Men jag förstår känslan och jag hoppas att det kommer in snart! ❤

Ehm, ångest och illamående hade tydligen kunnat undvikas om jag bara hade gått in på min MAIL i lördags där det finns ett mail från examinatorn om att uppsatsen är godkänd. :D

Det känns så sjukt.
Jag är klar.
 
Och imorse fick jag mail om att min komplettering av uppsatsen var bra och att den nu var godkänd. :banana: Helt galet. Nu kan jag plocka bort böckerna från soffbordet. Vågade inte för att inte jinxa det hela :o
:D Jag är exakt likadan, jag vågar inte plocka undan böckerna innan tentan är godkänd. :D Men vad skönt att du är klar nu! :D
 
Kom på att jag behöver läsa motsvarande 30hp i sommar (pga omtenta). Det är ju 20 veckor som ska föreställa heltidsstudier dvs 40h/vecka.

Det blir 800 timmar som ska klämmas in på sex veckor :rofl: :rofl:

Har fått tillbaka två övningsuppgifter från juridisk introduktionskurs iaf och de är bedömda 25/30 och 8/10 så om jag fortsätter vara noggrann när jag svarar bör godkänt inte vara något problem. Akademiskt skrivande känns inte heller så skrämmande. Men omtentan är mentalt jobbig, skitläskig och trampar på mitt självförtroende :nailbiting:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 317
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp