Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Examinationer två dagar nu. Lite grinig över att sitta här och slita med seminarium och tentamina istället för att vara på jobbet och avtacka mina fina elever på avslutningen... bara för att komma hem från universitetet och sitta två hela dagar i betygskonferenser. MEN! Sen är det iaf julledighet.
 
Idag är första dagen på sista kursen, blir säkert kul, men pendling och jourer gör att jag mest önskar att det ska vara slut så snabbt som möjligt. Möjligen att önskan om att äntligen ta examen bidrar till det :D
 
Lång dag idag med ”intellektuell funktionsnedsättning” som tema.
Två olika föreläsare med lite grann olika perspektiv, tror jag.

Vi avslutade iaf med Hjördis F E och jag kom nästan försent till hämtning av barnet 🙈
 
Skulle beställa lite kurslitteratur idag. 7.5hp-kurs, fristående på distans. Tre obligatoriska böcker för totalt drygt 1600kr. Jag blev helt plötsligt inte så sugen på att läsa kursen då det bara är av rent personligt intresse.
Det är säkert inte någon gigantisk summa i jämförelse men för mitt syfte med studierna är det det.
Den andra kursen jag ska läsa blev kostnaden knappt 400kr inkl frakt från utlandet. Kändes mer inspirerande.
 
Jag funderar på att byta master. Mitt nuvarande ämne är intressant, men jag saknar problematiseringen åt det mer sociala hållet och tycker att utbildningen så som den är utformad funkar sisådär. Den är ju på distans och jag saknar det sociala. Vi har inget samspel studenter emellan och tanken ska ju vara att vi också ska lära av varandra eftersom vi sitter i olika världsdelar men det faller väldigt platt just nu.

Gissningsvis håller jag ut till våren och tar ut en magister om det är möjligt.
 
Väntar på resultat på en tenta (kommer 8/1 fast den skrevs 2/12) och tre inlämningsuppgifter till extrakursen.

Vi tappar en gruppmedlem till nästa kurs, ska plugga till polis istället. Och idag fick vi Mail om en ny gruppmedlem som kommer efter ett års uppehåll.
 
Har tenta på fredag, har 22 lektioner att plugga på, men väldigt mycket är grundläggande och återkommande, så det känns väldigt oklart vad vi ska plugga på. Tänkte såklart kolla gamla tentor. Där då ett mail från kursansvarig att vi inte ska kolla gamla tentor pga ny kursansvarig. Och FSR är väldigt generella. Men vi får väl se hur det går, i värsta fall blir det omtenta på någon del, det kan jag väl leva med.

Gjorde klart en etologikurs förra veckan, det var 7,5 hp till. Och fick VG på djurskydd och lantbruk :) det innebär att jag har fått VG på hälften av kurserna, kul!
 
Snart klar med min wikipedia-artikel. :) Nu behöver jag luska ut hur man lägger upp den bara för vi ska bifoga den verkliga url-adressen som artikeln får.

Sen ska jag knåpa ihop en ansökan om stipendie för en veckas språkkurs som institutionen ihop med någon språk och kulturorganisation sponsrar. Aldrig sökt stipendie förut. En del av ansökan ska vara skriven på iriska så bara att försöka pussla ihop något. :)
 
VG på senaste examinationen! Så skönt! Snart ska jag ringa upp min lärare och få muntlig feedback också, det är något nytt de har börjat med, man får enbart muntligt och helst på plats men jag har lyckats utverka att få ringa. Känns rätt dumt att åka 1,5 h för 10 min feedback. :meh: Men jag tror att jag kommer att lära mig mycket av den här feedbacken, läraren är superbra! :D
 
VG på senaste examinationen! Så skönt! Snart ska jag ringa upp min lärare och få muntlig feedback också, det är något nytt de har börjat med, man får enbart muntligt och helst på plats men jag har lyckats utverka att få ringa. Känns rätt dumt att åka 1,5 h för 10 min feedback. :meh: Men jag tror att jag kommer att lära mig mycket av den här feedbacken, läraren är superbra! :D
Grattis!
 
- Komplettering gruppuppgift i DK2 ✅
- Komplettering pga missat seminarium i DK3 ✅
- Hemtenta i DK3 ✅
- Kursstart DK4 ✅

Ska precis skicka kompletteringsuppgiften som nämns högst upp här, är dock ganska så säker på att det kommer att bli komplettering ännu en gång. Jag har dock bett om att få ett möte med undervisande lärare om så skulle vara fallet, eftersom min enda gruppmedlem begärt studieuppehåll och jag skulle behöva extra stöd för att kunna klara av uppgiften, hoppas det går vägen!

Nu är alla boxar checkade, nu ska jag bara invänta resultat samt läsa kurslitteratur över jul och nyår!
 
Imorgon är sista seminariet innan ”juluppehåll” och det känns fruktansvärt skönt! Behöver en paus, otroligt högt tempo hela tiden.

Har även haft möjlighet att prata lite om förra veckans tenta med några kursare, alla verkar ha tolkat och skrivit väldigt olika och vissa har tolkat som jag, vilket känns skönt ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 645
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 961
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 605
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp