Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft svårt att komma igång med ett av våra grupparbeten, det kändes för svårt att få fram det material de frågar efter. Sedan läste jag uppgiftsbeskrivningen igen och inser att jag/vi har läst den fel och gjordet onödigt krångligt.

Genast blev det mycket lättare!
 
Kollade igenom apparna som har med studier att göra. Jag väntar på resultat på en tenta och 3 inlämningsuppgifter. Med deadline 2/12, 11/12, 18/12 och 2/1. Åtminstone de två första bör ju eg ha ett resultat nu men tentan från 2/12 tänkte de lämna ut först 8/1. Hatar att ha så mycket släpande som det kan bli komplettering/omtenta på. Dessutom en komplettering inlämnad 12/12 som inte är kommenterad heller.

Men nu lär ju inget hända före 7/1 har jag en känsla av.

Jobbar vidare på grupparbeten så länge, de ska in 7/1 och 10/1.
 
Hurra, kompletteringen blev godkänd så nu kan jag lägga till ännu en avklarad högskolekurs :banana:
Fick sms att sommarens arbetsplats vill ha mig tillbaka och att jag var välkommen att söka tjänst hos dom. Sökte något helt nytt inom kontoret denna gång, tror inte att jag får jobbet då jag saknar rätt utbildning men tänker att man får chansa lite i livet och hoppas på att omdömet från sommarens chef väger tungt :angel:

Åkte på hjärnskakning i söndags efter en tur på leklandet så veckan har bestått av att vila,vila och vila så har en del skolarbete att ge mig i kast med imorgon om jag hinner. En son ska på kalas vid lunch, och sen ska den andre sonen firas på eftermiddagen. Längtar dock till nyårsveckan då jag ska ta i tur med en intressant uppsats inom kriminologi, som det ska opponeras på :nailbiting:
 
Vår nästa uppgift ska inte vara inne förrän 12 januari, så jag har lagt allt plugg åt sidan just nu och tänker ta tag i det efter jul igen.

Kom in på en 7,5 hp distanskurs som jag ska försöka hinna med i vår så den verkar så kul.
 
Jag borde få tentaresultatet idag, läraren ville få ut det innan jul. Vet inte om jag vill det egentligen 🙈 har lyckats förtränga skolan!
 
Vår lärare i hälso- och sjukvårdsrätt rättar uppgifter i mellandagarna (hon har berättat det tidigare). Nu trillade det in ett omdömde på uppgiften i psykiatrisk tvångsvård och rättssäkerhet. Mitt omdöme blev VG (högsta möjliga) med kommentaren ”mycket bra svar!”.

Det känns fint det :D
 
"Ni uttrycker redan från början ett tydligt barnperspektiv. Intressant att ni haft med både forkning, media samt rapporter om livsöden samt myndighetsmaterial. Det ger en vid blick att även om forkningen släpar efter så kan andra aktörer vara viktiga och lyfta en utsatt grupps behov. Ni redogör väl för hur otroligt utsatta dessa barn är såväl utifrån utsatthet för våld samt om deras sorgeprocess.Ni tar upp svårigheter men också motioner och förslag på lagändring och efterfrågan på nationella riktlinjer, vilket är mycket positivt. Ni avslutar med en bra diskussion som ger mig som läsare ytterligare funderingar men där ni även tar upp möjligheter till stöd för den utsatta. Bra!"

Återkopplingen på grupparbetet "Våld i nära relation". Vi är bäst :D
 
Inleder året med att få ett U på en av tentorna jag skrev innan jul, och hade kritiken varit befogad hade jag inte tagit åt mig, men det tycker jag inte den var... En av punkterna var att "ett huvudverk saknas" (ingenstans står att all litteratur måste användas, och jag har inte uppfattat ett huvudfokus i någon text), samt ett inte tillräckligt uttömmande svar (klart som tusan att det blir ganska tunt när man har 500 ord på sig att beskriva en institution/koncept som funnits sedan medeltiden)!
 
Inleder året med att få ett U på en av tentorna jag skrev innan jul, och hade kritiken varit befogad hade jag inte tagit åt mig, men det tycker jag inte den var... En av punkterna var att "ett huvudverk saknas" (ingenstans står att all litteratur måste användas, och jag har inte uppfattat ett huvudfokus i någon text), samt ett inte tillräckligt uttömmande svar (klart som tusan att det blir ganska tunt när man har 500 ord på sig att beskriva en institution/koncept som funnits sedan medeltiden)!

Förstår din frustration! Fick tillbaka U på en uppgift där Strukturen var det enda som var fel med kommentaren "Strukturen var bra men den var dålig". :/ Frågade då vad han menade och fick tillbaka tips. Gjorde då som han bad mig och lämnade in igen - fick G men med kommentarer.... Där han bad mig ta bort det jag lagt till med kommentarer att det blev för mycket....? Såååå det han bad mig ändra ville han få ogjort och således ansåg han det han först underkände som godkänt... Begriper inget, men fick ju G så är nöjd. Dock fick många VG på sitt omarbete... Jag trodde man inte kunde få VG på omgjorda arbeten?
 
Förstår din frustration! Fick tillbaka U på en uppgift där Strukturen var det enda som var fel med kommentaren "Strukturen var bra men den var dålig". :/ Frågade då vad han menade och fick tillbaka tips. Gjorde då som han bad mig och lämnade in igen - fick G men med kommentarer.... Där han bad mig ta bort det jag lagt till med kommentarer att det blev för mycket....? Såååå det han bad mig ändra ville han få ogjort och således ansåg han det han först underkände som godkänt... Begriper inget, men fick ju G så är nöjd. Dock fick många VG på sitt omarbete... Jag trodde man inte kunde få VG på omgjorda arbeten?
Åh det är så härligt ibland med lärare, jag fick u på en uppgift för det saknades citat, jag hade bara referat till sidorna eftersom vi hade begränsat antal sidor, men när jag la in blockcitat från litteraturen så fick jag VG. 🙄 texten blev 1,5 sida längre men det gjorde visst inget.
 
Åh det är så härligt ibland med lärare, jag fick u på en uppgift för det saknades citat, jag hade bara referat till sidorna eftersom vi hade begränsat antal sidor, men när jag la in blockcitat från litteraturen så fick jag VG. 🙄 texten blev 1,5 sida längre men det gjorde visst inget.

Ja det är jättemärkligt! Vissa underkände han när de råka skriva komma på ett ställe, vissa fick underkänt för att de råka göra ett mellanslag i slutet på et stycke medan vissa som ex glömt 2 obligatoriska referenser fick g. :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
741
· Visningar
38 782
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 960
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 604
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp