Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon lär vi få tentaresultatet eftersom sista anmälningsdag till omtentan är 1/1.
Läraren hade som ambition att få ut resultatet i måndags så förhoppningsvis kommer det imorgonÅ det går nog att sträcka till 30/12
Vi vet inte ens när omtentan för tentan 2/12 är![]()
Var tvungen att kolla Ladok, nu finns det ett datum, 31/1 minsann.Å det går nog att sträcka till 30/12
Vi vet inte ens när omtentan för tentan 2/12 är![]()
Inleder året med att få ett U på en av tentorna jag skrev innan jul, och hade kritiken varit befogad hade jag inte tagit åt mig, men det tycker jag inte den var... En av punkterna var att "ett huvudverk saknas" (ingenstans står att all litteratur måste användas, och jag har inte uppfattat ett huvudfokus i någon text), samt ett inte tillräckligt uttömmande svar (klart som tusan att det blir ganska tunt när man har 500 ord på sig att beskriva en institution/koncept som funnits sedan medeltiden)!
Åh det är så härligt ibland med lärare, jag fick u på en uppgift för det saknades citat, jag hade bara referat till sidorna eftersom vi hade begränsat antal sidor, men när jag la in blockcitat från litteraturen så fick jag VG.Förstår din frustration! Fick tillbaka U på en uppgift där Strukturen var det enda som var fel med kommentaren "Strukturen var bra men den var dålig". :/ Frågade då vad han menade och fick tillbaka tips. Gjorde då som han bad mig och lämnade in igen - fick G men med kommentarer.... Där han bad mig ta bort det jag lagt till med kommentarer att det blev för mycket....? Såååå det han bad mig ändra ville han få ogjort och således ansåg han det han först underkände som godkänt... Begriper inget, men fick ju G så är nöjd. Dock fick många VG på sitt omarbete... Jag trodde man inte kunde få VG på omgjorda arbeten?
Åh det är så härligt ibland med lärare, jag fick u på en uppgift för det saknades citat, jag hade bara referat till sidorna eftersom vi hade begränsat antal sidor, men när jag la in blockcitat från litteraturen så fick jag VG.texten blev 1,5 sida längre men det gjorde visst inget.