Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tenta rättad nu och slutbetyg VG.
Det är ett lite udda system läraren har. Om vi lämnat in alla inlämningsuppgifter under hösten hade vi redan 45% så på tentan räckte det med 15/55p för att komma upp i 60% och G. Aldrig varit med om det sättet att räkna.

Idag börjar nästa kurs. Beställde böckerna i mitten av dec. Två av tre kom idag efter mail till butiken i förra veckan. Självklart är det den tredje boken som första uppgiften bygger på. Den ska komma inom någon vecka eller två.
 
Blä sommarkursen i fjällfloristik jag planerade att gå verkar inte bli av i år. Inte helt överraskande men jag var inne för etttag sedan och då låg den kvar bland kurserna men nu verkar den inte finnas. Jag som börjar planera sommaren kring de två veckorna i Abisko. Får väl försöka få medmig sambon upp dit i alla fall, vill gärna se Narvik och Lofoten också, det missade jag i sommras. Men det är ju inte samma sak som att gå kurs.
I övrigt går pluggandet segt, jag har det ju som "hobby" och har tappat farten totalt.
 
Fick B på uppsatsen i Kriminologi/Viktimologi :banana:Så bra feedback på vad jag gjort rätt samt vad jag missade för att få A, men jag kan ta ett B :D:D Nu återstår bara webbtentan för att kunna få ut ett slutbetyg för kursen.


Jöken är påbörjad, och vad mycket teori direkt. Hur ska allt sitta tills salstentan i maj?
 
Fick B på uppsatsen i Kriminologi/Viktimologi :banana:Så bra feedback på vad jag gjort rätt samt vad jag missade för att få A, men jag kan ta ett B :D:D Nu återstår bara webbtentan för att kunna få ut ett slutbetyg för kursen.


Jöken är påbörjad, och vad mycket teori direkt. Hur ska allt sitta tills salstentan i maj?

Du har med dig lagboken till tentan så har du bara greppat den juridiska metoden går det fint, det är ju det man övar på under kursen. Och några ”glosor” typ :)
 
Alltså, de har byggt ett helt nytt campus -15 med totalt undermålig ventilation i salarna. Och stora fönster som inte går att öppna. Enda sättet att vädra är att öppna dörren till korridoren. Och så 30 datorer på det. Min hjärna gör ont efter en heldag där idag :down:

Men jag tror att jag har lyckats smöra mig tillbaka till lärarens plussida snart. Alltid något 🤷‍♀️
 
Terminsstart idag och vi är inne på termin 8 och blir tilltalade som småbarn. Sen en hyfsad föreläsning och sen en repetition på en föreläsning vi har haft tidigare så då gick jag i pausen. Jag gillade inte föreläsningen första gången och ännu mindre idag.
Känns som tunga 15 hp, mest för att det är tråkigt ämne. Tack och lov för att uppsatsen smyger igång så man har något roligt.
 
"Vi brukar inte ha lab samma vecka som tenta, men för att hinna måste vi". Det meddelandet fick vi från läraren/kursledaren idag. Det utöver slutuppgiften som ska göras på fritiden :meh: .
 
Jag vet inte om det kanske är för att jag är dum eller frustrerad då jag inte riktigt förstår men hur kan man ha fått lägga in en kurs med högre behörighetskrav än det är på utbildningen? Kursen i nationalekonomi kräver matte3, min utbildning kräver matte 2, vilket gör att jag nu kommer stöta på matematik jag inte är bekant med sedan tidigare.. och jag som redan har svårt för matematik som det är 😳 blir en tung start på terminen
 
Jag vet inte om det kanske är för att jag är dum eller frustrerad då jag inte riktigt förstår men hur kan man ha fått lägga in en kurs med högre behörighetskrav än det är på utbildningen? Kursen i nationalekonomi kräver matte3, min utbildning kräver matte 2, vilket gör att jag nu kommer stöta på matematik jag inte är bekant med sedan tidigare.. och jag som redan har svårt för matematik som det är 😳 blir en tung start på terminen
Om kursen ingår i programmet ska förkunskaperna vara tillräckliga (alltså du ska klara dig med matte 2 i alla kurser). Är det en obligatorisk kurs inom programmet? Är kursen öppen för både programstudenter och de som tar strökurser?
 
Är inne på 6e terminen, som egentligen skulle varit den sista men det blir 2 terminer till då jag bytte utbildning och inriktning. Känns skumt att de jag började med hösten 2017 är klara till sommaren.

Fick B i slutbetyg på den nämnda kursen här ovan :eek:
 
Funderar på att lägga ner och bli hemmafru....
Måste göra om förra veckans lab och hur jag än googlar vet jag inte hur jag ska få till det läraren ber om :(.
Dessutom har jag denna veckas lab att göra, och plugga för nästa veckas tenta. Och så blir det en lab nästa vecka också.
Känns som om jag inte kan nånting. Som att praktiken kommer gå åt skogen och jag har lust att bara hoppa av hela utbildningen :down:.
 
Funderar på att lägga ner och bli hemmafru....
Måste göra om förra veckans lab och hur jag än googlar vet jag inte hur jag ska få till det läraren ber om :(.
Dessutom har jag denna veckas lab att göra, och plugga för nästa veckas tenta. Och så blir det en lab nästa vecka också.
Känns som om jag inte kan nånting. Som att praktiken kommer gå åt skogen och jag har lust att bara hoppa av hela utbildningen :down:.
Jobbig känsla. Tror du läraren kan hjälpa dig på något sätt?
 
Om kursen ingår i programmet ska förkunskaperna vara tillräckliga (alltså du ska klara dig med matte 2 i alla kurser). Är det en obligatorisk kurs inom programmet? Är kursen öppen för både programstudenter och de som tar strökurser?
Kursen är obligatorisk inom programmet. Vi läser kursen med ekonomistudenterna plus att de tar in som strökurs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
666
· Visningar
34 547
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 945
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 591
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp