Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade vi vårt sista seminarium på typ 1,5-2 veckor och det känns så behövligt och skönt med en paus från min basgrupp, jag ser verkligen fram emot eget arbete de här 1,5 -2 veckorna för PM-skrivning 😅
 
Igår hade vi det första "vanliga" seminariet sen jag började utbildningen förra året, där vi fick diskutera vad vi läst och hur vi tolkat det. Det har jag verkligen saknat! Jag önskar att vi hade det betydligt oftare, typ en gång i veckan, för det ger så himla mycket. Jag läste en termin på en annan skola innan jag började det här programmet och då var det verkligen en gång i veckan, det var superbra!
 
Vi har seminarium 22/10. Fick tredje uppgiften idag. Det är typ 3ggr så mkt att göra som till det förra och på hälften av tiden. Kaos 😂
 
Loggade in på antagning.se igår och nu är det ändrat till "direktantagning" på mitt första val till våren :banana:. Kom in på kursen förra våren , sökte anstånd, och fick det godkänt så hela nästa år ska jag läsa juridik. På halvfart bör tilläggas så det är 30 HP totalt.

Funderar på att läsa någon mer kurs i vår. Kommer läsa jöken samt skriva en B-uppsats, så funderar på att läsa 125% igen. Har två sommarjobb redan klara om jag vill ha dom, så nästa år ska jag inte läsa på sommaren fast det sa jag iofs även förra året :angel:
 
Sitter och skriver på mitt sista PM. Kursens största uppgift och väldigt bred, så jag vet inte riktigt hur jag ska hålla mig innanför begränsningarna. Har just nu drygt 200 ord kvar och måste få in en till teoretiker stt jämföra med samt skriva en slutsats. Det kommer bli tight :p
 
Alltså.. är det okej att vara helt lost första gången man skriver PM i ett nytt ämne?🙈 Juridik är väldigt nytt för mig och klurigt, så har suttit 1,5 timme nu bara för att lyckas hitta ett ämne + 3 rättsfall till mitt PM.
Någon snäll själ som läst juridik och typ kan trösta mig med att det är okej och helt normalt att tycka det är kaos i början och att det liksom ordnar sig ändå? (desperat tjej som inte är van vid studier där det inte ingår några föreläsningar och därför är helt förvirrad🙃)
 
Alltså.. är det okej att vara helt lost första gången man skriver PM i ett nytt ämne?🙈 Juridik är väldigt nytt för mig och klurigt, så har suttit 1,5 timme nu bara för att lyckas hitta ett ämne + 3 rättsfall till mitt PM.
Någon snäll själ som läst juridik och typ kan trösta mig med att det är okej och helt normalt att tycka det är kaos i början och att det liksom ordnar sig ändå? (desperat tjej som inte är van vid studier där det inte ingår några föreläsningar och därför är helt förvirrad🙃)

Det ger sig och är kaos med jämna mellanrum typ hela tiden :D
 
Skickade in veckans lab med 10 min till godo. Inte alls nöjd, men hann inte fixa mer. Varit på semester veckan som varit, kom hem till Sverige tidigt i morse. Satt visserligen och gjorde en del på semestern, men blev nog inte hälften så många timmar som vanligt. Dock var resan välbehövlig ur hälsosynpunkt, så bara jag får godkänt så är jag nöjd. Skulle haft mer tid idag om inte programmet lyckats radera saker så jag fick sitta 1,5 timmar och göra om saker istället för att skriva rapport.

Nästa kurs börjar imorgon, verkar inte vara nån rolig kurs :p. Sambon har dock läst det ämnet förut och tycker det är kul så han lär få hjälpa mig en del.
 
Nu har jag skickat in mitt sista PM för dessa två kurser. Jag är inte stolt, men det är någonting iallafall. Efter att ha varit fruktansvärt förkyld i en månad och nu dessutom dragit på mig halsfluss känns det inte som jag kan göra något mer :(

Nu väntar två veckor av hemtentor innan nästa kurser startar. Datumet för studiebesöket som ska göras inom en av kurserna vi läser nu har vi fortfarande inte fått vilket är minst sagt stressande.. Kursen tar slut nästa vecka och då har vi antingen föreläsning eller hemtenta varje dag måndag-fredag 😬
 
Uppsats dags! :D Bara b-uppsats men så peppad! Måste bara hitta en dag att åka till arkivet i Stockholm :cautious: Det blev lite struligt med begravning som jag måste gå på och älgjaktsvecka så mina hundvakter behöver hundvakt själva. Jag får väl åka nästa vecka och göra klart bakgrunden den här veckan istället, det är sjukt frustrerande när min litteratur pratar om min källmaterial och jag vill bara läsa det själv. :D
 
Jag verkligen HATAR vår pågående kurs och är helt övertygad om att jag kommer att få ett stort jäkla U som "betyg".. Trodde verkligen inte att jag skulle sitta och behöva lära mig skriva XML, SQL och lite basic kodning när jag sökte en utbildning i musei- och kulturarvsvetenskap :yuck:.. Men förhoppningsvis går det vägen, då kommer jag nog att gråta av lycka!
 
Suttit och skrivit på projektet i nya kursen hela veckan och nu kommit fram till vad det är jag ska göra. Hade handledning med min professor idag och hon såg väldigt intresserad av, vilket är ett gott tecken. Fick även lite bra input.
Så imorgon ska jag sätta mig ned och göra upp en tidsplan. Känns skönt att ha formulerat det jag vill göra i alla fall.
 
Jag verkligen HATAR vår pågående kurs och är helt övertygad om att jag kommer att få ett stort jäkla U som "betyg".. Trodde verkligen inte att jag skulle sitta och behöva lära mig skriva XML, SQL och lite basic kodning när jag sökte en utbildning i musei- och kulturarvsvetenskap :yuck:.. Men förhoppningsvis går det vägen, då kommer jag nog att gråta av lycka!
Vi håller på med SQL just nu. Not my cup of tea, om man säger så :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
430
· Visningar
23 728
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 892
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
626
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp