Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag.är.i.chock.
Fick tillbaka resultatet idag på tentan i juridisk introduktionskurs, på något magiskt sätt har jag alltså lyckats vara en av de två som fått högst poäng på tentan ( inte för att det egentligen spelar någon roll i sig)
VG på hela kursen och jag känner lite.. men va? Har gått igenom 15 HP och känt att jag inte förstått någonting men ändå lyckats ta till mig kunskap för att hamna på den poängen och det betyget.
Detta var verkligen en välbehövlig boost, har gått runt och tvekat senaste veckorna om min hjärna är "duktig nog" för denna utbildningen.
:banana::banana::banana::banana::banana:
 
Jag.är.i.chock.
Fick tillbaka resultatet idag på tentan i juridisk introduktionskurs, på något magiskt sätt har jag alltså lyckats vara en av de två som fått högst poäng på tentan ( inte för att det egentligen spelar någon roll i sig)
VG på hela kursen och jag känner lite.. men va? Har gått igenom 15 HP och känt att jag inte förstått någonting men ändå lyckats ta till mig kunskap för att hamna på den poängen och det betyget.
Detta var verkligen en välbehövlig boost, har gått runt och tvekat senaste veckorna om min hjärna är "duktig nog" för denna utbildningen.
Bra jobbat :banana: och du har trots allt klarat av 15 hp juridik tidigare ;) :D
 
Idag är en bra dag! Slutförde första etologikursen på distans, läser en eller två till i vår.
Var på en intervju till praktikplats, DRÖMPLATSEN. Det verkar lovande, får veta i nästa vecka.
Kommer eventuellt läsa 175% till våren, vi får se hur det blir imorgon. Får jag praktiken så kommer jag behöva bo i en annan stad under veckorna, så då kommer det nog finnas tid att läsa 75% på distans också.
 
Quiz 2 imorgon. Hjärnan snurrar av alla nya begrepp så jag knappt vet vad jag lärt mig och inte :crazy: tur att det är kryssfrågor som gäller :angel:
 
Sitter och pysslar med en hemtenta som vi måste ladda upp i Word-format. Problemet är bara att den ska vara anonym, vilket det inte blir när man laddar upp på det sättet.. Någon som vet hur man kan ändra inställningar så att författare inte syns?
 
VAB. Har inte tid. Vi har jättemycket att göra inkl 2 grupparbeten som behöver vara hyfsat färdiga i slutet av nästa vecka. Runt 8A4 per arbete. Jag är själv med barnet från torsdag till måndag. Känns inte så himla bra.
 
Nästa inlämningsuppgift? Skriv och ladda upp en Wikipediaartikel som inte redan finns på språkets egen wiki-sida. Holy guacamole! :nailbiting:

Det har varit en del "lämna kommentar" till olika sociala medie-inslag, tidningsartiklar, Youtube osv i tidigare uppgifter så känns som att detta ska bli "kronan på verket". Bara att börja söka vad som inte finns redan och som jag kan något om. Förslag? :D
 
Nästa inlämningsuppgift? Skriv och ladda upp en Wikipediaartikel som inte redan finns på språkets egen wiki-sida. Holy guacamole! :nailbiting:

Det har varit en del "lämna kommentar" till olika sociala medie-inslag, tidningsartiklar, Youtube osv i tidigare uppgifter så känns som att detta ska bli "kronan på verket". Bara att börja söka vad som inte finns redan och som jag kan något om. Förslag? :D

Vilken rolig uppgift! Vilket språk gäller det?
 
Vilken rolig uppgift! Vilket språk gäller det?
Iriska. Ja, utmanande men rolig, absolut. :) Det är kul att inte bara få uppstyltade uppgifter att pyssla med även om vi fått sånt också för att få riktad övning på specifika grammatiska grejer.
 
Sitter och pysslar med en hemtenta som vi måste ladda upp i Word-format. Problemet är bara att den ska vara anonym, vilket det inte blir när man laddar upp på det sättet.. Någon som vet hur man kan ändra inställningar så att författare inte syns?
Jag hade inte orkat brytt mig, men jag är inte så noga med anonymiteten, jag räknar med att skolan har en plan för det helt enkelt. ;)
 
Jag hade inte orkat brytt mig, men jag är inte så noga med anonymiteten, jag räknar med att skolan har en plan för det helt enkelt. ;)
Jag är stor förespråkare för anonyma tentor så för mig är det ganska viktigt (om vi nu får en anonym tenta, så vill jag att den faktiskt ska vara det).
 
Jag är stor förespråkare för anonyma tentor så för mig är det ganska viktigt (om vi nu får en anonym tenta, så vill jag att den faktiskt ska vara det).
Jag förstår tanken men anser samtidigt att det måste skolan kunna lösa. Jag tänker att när jag lämnar in anonymt via skolans portal så ska ingen sitta och kolla vem som är författare. De vi har lämnat in anonymt har vi fått skicka till en administratör som sen skrivit ut och gett i handen på våra lärare.
 
Jag förstår tanken men anser samtidigt att det måste skolan kunna lösa. Jag tänker att när jag lämnar in anonymt via skolans portal så ska ingen sitta och kolla vem som är författare. De vi har lämnat in anonymt har vi fått skicka till en administratör som sen skrivit ut och gett i handen på våra lärare.
Det hade varit lättare att lämna in en pdf, men vi misstänker att vår lärare vill dubbelkolla antal ord (hon är riktigt oteknisk) trots att vi måste skriva ut ordantalet efter varje fråga..
 
Det hade varit lättare att lämna in en pdf, men vi misstänker att vår lärare vill dubbelkolla antal ord (hon är riktigt oteknisk) trots att vi måste skriva ut ordantalet efter varje fråga..
🙄 herregud, vi brukar visserligen få ett visst antal ord att förhålla oss till men lärarna poängterar ständigt att antalet ord är ointressant utan det är innehållet som är viktigt, men man ska skriva effektivt. ;) Med tanke på att hon är oteknisk så kan hon antagligen inte kolla författare heller. ;)
 
VAB. Har inte tid. Vi har jättemycket att göra inkl 2 grupparbeten som behöver vara hyfsat färdiga i slutet av nästa vecka. Runt 8A4 per arbete. Jag är själv med barnet från torsdag till måndag. Känns inte så himla bra.

Men jippi. Nu kom kompletteringen för att jag inte kunde vara med på en examination förra veckan pga tävlade i SM för socionomstudenter (skolan vann men inte mitt lag). 2 A4 till att författa inom 7 dagar. Hahahahaha.
 
C5E25479-0E6B-469E-BD55-9B6194794BF4.jpeg

Full vår också 🤓
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
549
· Visningar
29 210
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 912
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp