Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En formfråga som jag inte blir riktigt klok på, i uppsats där man har studerat artiklar från några olika tidningar, ska inte tidningarnas namn vara kursiverade? Exempel: Jag har studerat Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter.
Under ventileringen anmärkte min examinator att jag hade missat att kursivera på ett ställe, något jag ändrade till slutinlämningen och han blev nöjd. En kurskamrat hade en annan examinator och fick tillbaka sin uppsats idag för rättning och där har hens examinator skrivit att hen inte ska kursivera tidningarna?
 
Det är sista veckan på min VFU nu och jag är inte det minsta sugen på att gå tillbaka till skolan, jag vill stanna! Världens bästa VFU-skola. Jag har lärt mig så mycket, handledaren är fantastisk och eleverna underbara :love:. Vi får vara kvar på VFU-skolan även nästa vecka om vi vill men då ska det skrivas en essä på 10 sidor så jag känner att jag inte hinner :(
 
Det är sista veckan på min VFU nu och jag är inte det minsta sugen på att gå tillbaka till skolan, jag vill stanna! Världens bästa VFU-skola. Jag har lärt mig så mycket, handledaren är fantastisk och eleverna underbara :love:. Vi får vara kvar på VFU-skolan även nästa vecka om vi vill men då ska det skrivas en essä på 10 sidor så jag känner att jag inte hinner :(
Oj får ni välja? Vi fick skriva och hade obligatorisk närvaro på vfu. Men det gick det med!
 
Vi har sjukt mycket innan jul och jag undrar hur tusan jag ska få ihop allting. Försöker ta en dag i taget och bara hålla huvudet över vattenytan, typ. Längtar verkligen till lite jul"lov", vi har bestämt oss för att träffas och plugga intensivt tre dagar innan jul så att vi sen kan vara lite lediga över jul innan vi träffas igen efter för att nöta inför tentorna. Känns inte alls kul att börja året direkt med två tuffa tentor, men det ska väl gå det med :p
 
En formfråga som jag inte blir riktigt klok på, i uppsats där man har studerat artiklar från några olika tidningar, ska inte tidningarnas namn vara kursiverade? Exempel: Jag har studerat Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter.
Under ventileringen anmärkte min examinator att jag hade missat att kursivera på ett ställe, något jag ändrade till slutinlämningen och han blev nöjd. En kurskamrat hade en annan examinator och fick tillbaka sin uppsats idag för rättning och där har hens examinator skrivit att hen inte ska kursivera tidningarna?

Enligt mina tidigare handledare ska de inte vara kursiverade. Använt tidningar flertalet gånger som källa och aldrig kursiverat, ej heller fått anmärkning på det.
 
Enligt mina tidigare handledare ska de inte vara kursiverade. Använt tidningar flertalet gånger som källa och aldrig kursiverat, ej heller fått anmärkning på det.
Men men varför då? 😂 Och varför säger min examinator att de ska vara kursiverade? Jag fattar att du inte kan svara på det. ;) Men om man använder böcker som källa ska titeln vara kursiverade eller inte?
 
Men men varför då? 😂 Och varför säger min examinator att de ska vara kursiverade? Jag fattar att du inte kan svara på det. ;) Men om man använder böcker som källa ska titeln vara kursiverade eller inte?

Men menar du i den löpande texten, eller i själva fotnoterna/referenserna?
 
Imorgon har jag min första salstenta! Digital! :nailbiting::nailbiting: Är så nervös inför det! :nailbiting::nailbiting: Vet att jag inte kommer klara den, känns som jag ingenting kan. :( Försöker intala mig att det är okej, man kan alltid göra om en tenta. Men skulle bli såååå lycklig om jag klarade den. :S

Vi får inte ha med oss något som prasslar, men vi får ha med saker att äta (bara det ex inte är knäckebröd). Tror ni att en påse ahlgrens bilar och en påse med nappar klassas som "prassel"? Ska jag lägga dom i en burk? är rädd att de anser burken för misstänksam? :S
Det är helt normala känslor inför alla tentor. Man inser hur lite man kan när det börjar vara dags. :rofl:
 
Imorgon har jag min första salstenta! Digital! :nailbiting::nailbiting: Är så nervös inför det! :nailbiting::nailbiting: Vet att jag inte kommer klara den, känns som jag ingenting kan. :( Försöker intala mig att det är okej, man kan alltid göra om en tenta. Men skulle bli såååå lycklig om jag klarade den. :S

Vi får inte ha med oss något som prasslar, men vi får ha med saker att äta (bara det ex inte är knäckebröd). Tror ni att en påse ahlgrens bilar och en påse med nappar klassas som "prassel"? Ska jag lägga dom i en burk? är rädd att de anser burken för misstänksam? :S

Heja dig! Man kan alltid mer än man tror!

Jag har då tagit med all möjlig mat (knäckebröd också :D) på tentor och ingen har sagt någonting. Hade inte tänkt att bilar eller nappar är prassligt heller. Har haft mat i alla möjliga lådor också och ingen har anmärkt på någonting.
 
Börjar fundera på hur jag ska orka. Vi kör 40 veckor rakt av, dvs inget jullov. Dock säger de att det ska vara en enklare kurs över julen.
Tack och lov så känns det i nuläget som om jag börjar förstå lite av det vi gör. Laborationerna känns inte lika stora och skrämmande längre.
 
Börjar fundera på hur jag ska orka. Vi kör 40 veckor rakt av, dvs inget jullov. Dock säger de att det ska vara en enklare kurs över julen.
Tack och lov så känns det i nuläget som om jag börjar förstå lite av det vi gör. Laborationerna känns inte lika stora och skrämmande längre.

Jullov har bara småbarn :p
Vi läste metodkurs över årsskiftet förra året inkl redovisning och föreläsning typ 3/1 :rofl:

Nu har vi en 15hp som sträcker sig över årsskiftet med lite ”luft” i schemat under två veckor men inlämning 3/1.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
694
· Visningar
36 555
Senast: geting
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 949
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 596
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp