Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är jättemärkligt! Vissa underkände han när de råka skriva komma på ett ställe, vissa fick underkänt för att de råka göra ett mellanslag i slutet på et stycke medan vissa som ex glömt 2 obligatoriska referenser fick g. :/
Vi har också en sån lärare. Man kan använda exakt samma lagparagrafer, men formulera sig liiite annorlunda, det kan skilja från VG till U.
 
Förstår din frustration! Fick tillbaka U på en uppgift där Strukturen var det enda som var fel med kommentaren "Strukturen var bra men den var dålig". :/ Frågade då vad han menade och fick tillbaka tips. Gjorde då som han bad mig och lämnade in igen - fick G men med kommentarer.... Där han bad mig ta bort det jag lagt till med kommentarer att det blev för mycket....? Såååå det han bad mig ändra ville han få ogjort och således ansåg han det han först underkände som godkänt... Begriper inget, men fick ju G så är nöjd. Dock fick många VG på sitt omarbete... Jag trodde man inte kunde få VG på omgjorda arbeten?

olika lärosäten kan såklart ha olika tolkningar- men hos oss gäller generellt att ett godkänt betyg inte kan kompletteras upp för högre betyg. Däremot ska ett u bedömas på nytt efter komplettering och därmed kunna ge högre betyg (det går dock att begränsa den här möjligheten).
 
olika lärosäten kan såklart ha olika tolkningar- men hos oss gäller generellt att ett godkänt betyg inte kan kompletteras upp för högre betyg. Däremot ska ett u bedömas på nytt efter komplettering och därmed kunna ge högre betyg (det går dock att begränsa den här möjligheten).

Okej, många tänkte "då kunde vi gott få ompröva med i en andra chans". Jag bryr mig inte om jag får g eller vg, men tycker det ska vara lika villkor för alla😊
 
Okej, många tänkte "då kunde vi gott få ompröva med i en andra chans". Jag bryr mig inte om jag får g eller vg, men tycker det ska vara lika villkor för alla😊

Ja, det är ofta reaktionen att det är orättvist kommer.. Men samtidigt så är det ju inte så att alla som kompletterar/skriver om/vad man nu gör får det högre betyget heller. Jag gör också så att jag ger kommentarer på vad det är som saknas för att få godkänt. Det är inte så att de som får U får hjälp att få ett högre betyg. Då hade det heller inte hjälpt de som siktade på ett högre betyg men som "bara" fick betyg 3 och jag tror att alla hos oss gör likadant. Så alla har bara en chans på sig för överbetyget så att säga.

Och i de fall där jag har examinationen upplagd så att det är uppdelat vad som är skrivet för ett högre betyg och inte, så läser jag ofta inte ens de delar som är för högre betyg förrän delarna för godkänt är godkända.
 
Fått tillbaka kommentarer på min wikipedia-artikel och det var väldigt positivt. Läraren uppskattade att jag skrivit om något med anknytning till mig själv samtidigt ett ämne som inte är så vida känt. Antalet korrigeringar, som var ett gäng, menade han är i många artiklar lika många och då skrivna av native speakers. Så jag tror han var nöjd. :)
Nu är det tenta om elva dgr. 😲
 
Jag har kommit igång med inlämningsuppgiften men inser att jag när jag skriver är orolig för hur läraren som jag nämnt tidigare ska reagera, och då har hon ändå inget med den här uppgiften att göra... Jag ser inte fram emot kursen med henne!
 
Upptäckte till min fasa i torsdags kväll att vi hade börjat med en ny kurs denna vecka. Hade uppfattat att det var nästa :banghead: .
Som tur var så är det saker som sambon kan (programmering) så kan få hjälp om det behövs och bör hinna med det sista idag. Fast föreläsningarna som är med får bli nästa vecka. Dom spelar ingen roll för laborationen, utan är mer viktiga för tentan sen.
 
Hittade att jag saknade 1 poäng för att få godkänt på tentan i kriminologi. Ny omtenta är 9 januari.

Lägg då till en uppsats på 2000 ord i samma kurs som ska lämnas in 12 januari samt en hemtentamen på 4000 ord i sociologi som ska vara inne 19 januari. Hej då lediga helger :meh:
 
Jag har fått till en grund till inlämningsuppgiften. Känner att det blir mycket upprepningar, men jag har ju bara några få genomförda tester, resten är bara antaganden. Då måste jag ju skriva det hela tiden...
 
Känner mig lite nere. Tackade nej till kursen Hästens sinnen och beteende som jag kom in på. Dem verkar väldigt kul, men med tanke på all praktik på heltid i vår och att jag gått in i väggen senaste åren om jag kan provat heltid (visserligen i annat yrke) så vågar jag inte chansa på att jag fixar det. Får söka igen till nästa vår :(.
 
Känner mig lite nere. Tackade nej till kursen Hästens sinnen och beteende som jag kom in på. Dem verkar väldigt kul, men med tanke på all praktik på heltid i vår och att jag gått in i väggen senaste åren om jag kan provat heltid (visserligen i annat yrke) så vågar jag inte chansa på att jag fixar det. Får söka igen till nästa vår :(.
Jag kan säga om den var kul till sommaren :D
 
Kul, utbildningen är på 100%. Vi ska ut på två perioder praktik (på heltid) i vår samt tre obligatoriska träffar. Men vi har fått en uppgift som ska göras under våren och beräknas ta 5 arbetsdagar. Men ingen tid avsatt för det. Kul, verkligen kul :banghead: .
 
Kul, utbildningen är på 100%. Vi ska ut på två perioder praktik (på heltid) i vår samt tre obligatoriska träffar. Men vi har fått en uppgift som ska göras under våren och beräknas ta 5 arbetsdagar. Men ingen tid avsatt för det. Kul, verkligen kul :banghead: .

Meh. Vi har tid motsvarande 1 dag per vecka för inlämningsuppgifterna under VFU.
 
Sitter med en hemtenta i ett svårt ämne. Känner ändå att uppgifterna är rättvisa, men mer omfattande än vi är vana vid och nu efter jul har jag svårt att komma in i det. Får hoppas att det går bättre imorgon.

Det enda "dåliga" är att en stor del av tentan baserar sig på en artikel vi inte har tillgång till. Läraren angav att den fanns på ett ställe där den inte alls finns redan i början av kursen och vi meddelade att vi inte får tag på den, ingen i klassen har hittat den någonstans. Då sa läraren att han skulle försöka få tag på den själv och lägga ut den till oss eller stryka den, men det verkar han ha glömt. Men min gulliga kille lyckades hitta mailadressen till författaren och slängde iväg ett mail till honom, och trots att han fick ett autosvar om att författaren är bortrest så fick han svar en timme senare med artikeln bifogad :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 701
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 324
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp