Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses så segt det är att komma igång igen, jag har en inlämning på fredag, "den lilla skrivuppgiften" som vi döpte om den till idag eftersom en kurskamrat nästan fick ångest när vi sa tenta. :rofl: Sen att läraren är överraskad av att den ska ge 6 hp känns ju intressant, han började argumentera med oss att det var alldeles för lite tid för så mycket poäng. :rofl: Så det skulle han ta upp, han tyckte att det var väldigt märkligt upplägg på kursen.
 
Har kollat checklistan för inlärning inför sista tentan. Det är tip bara baserat på föreläsningar, och det är föreläsningar som inte ha genererat några anteckningar. Jag vet inte vad jag ska läsa på 🤷‍♀️
 
B0716E7C-E52D-498A-B637-506C9AA63A14.jpeg

Egoboost 😎
(VG är max).
 
Omtentan är gjord och uppsatsen är färdig till att skickas in. Nu blir det lunch framför tv, och sen en hundpromenad för att rensa hjärnan inför sociologins hemtenta på 6 sidor och deadline 19 januari.

Har kollat på den och säger verkligen nej, vill inte mer. 2,5 år med konstanta studier så det är en motig uppförsbacke just nu. Väntar svar på sommarjobbet om jag får "inre tjänst" för jag vill ha tjänsten :D
 
Jag har faktiskt fått ihop min hemtenta, även om den är väldigt svag. Känns ändå bra med tanke på omständigheterna, och jag försöker ställa in mig på att alla godkända betyg är strålande och om det blir omtenta så är det inte hela världen ändå. Behöver snart ladda om till nästa veckas tenta som är en salstenta, så den blir nog knepigare att fixa.
 
Mitt mål inför nästa fredag är att:

- Skriva en reseberättelse till institutionens tidsskrift
- Vara klar med tentan vi får ut i morgon
- Fixa kompletteringen på "gruppuppgiften" som jag måste göra själv då min gruppkamrat slutat
- Göra en gruppuppgift med min grupp då jag missar den obligatoriska avslutningen på höstterminen nästa fredag pga ett möte.


Skjut. Mig..
 
Påbörjat en PP till ena redovisningen, imorgon behöver vi ha två färdiga. Bläh. Men det roliga är att vi har 45min att redovisa 5 A4 och typ 10min att redovisa 8 A4. Jämn fördelning... Men det får bli imorgon, ska försöka hinna med uppgiften om straffrättens tillämplig i sjukvården också, så att nästa vecka har två fria dagar innan nästa kursstart. Hemtenta på mån och tis, dubbla redovisningar på onsdag.
 
Inte bara jag som känner att jag har fullt upp just nu märker jag.
Fått in veckans lab och laborationen vi hade över jul (till på söndag) nu ikväll, hoppas det blir godkänt på bägge.
Börjat titta lite på vår slutuppgift. Känner mig mest förvirrad och undrar hur sjutton jag ska lösa det där?
Det står att vi får använda hjälp i form av folk på praktiken mm, men jag har ju fullt upp med uppgifter där ändå så undrar hur de ska kunna hjälpa mig liksom.
 
Jag fick tillbaka min förra tenta. Jag var säker på att få omtenta på en del, men inte det! Hela klassen blev godkänd, vilket tyder på snäll rättning.

Vet ni vad, jag har faktiskt skrivit min SISTA tenta. För kurserna som är kvar är det ingen "riktig" tenta på. Mycket konstig känsla!
 
Ska spendera helgen med att skriva PM, så går det när man latar sig över jul/nyår 🙈 Hjälper inte heller att standardavtalen inom byggbranschen inte är helt lättförståeliga. Gårdagens föreläsare mer eller mindre sågade dem ganska rejält 😅 Men ska förhoppningsvis få ihop något till slut.. hoppas jag!
 
Sitter med hemtenta, så jag surfar på en massa annat också.
Har jämfört kurserna på mitt program och skolans master i socialt arbete. Sista terminen på mitt program och första terminen på mastern är exakt samma kurser. Och en del av de andra kurserna som erbjuds inom masterprogrammet finns också som sommarkurser. Det innebär att jag, om jag är smart, kan plocka ihop till min master på ganska kort tid. Så jag ska nog ta tag i att kontakta programansvarig någon gång under den här terminen (sista terminen på programmet är hösten 2021, så det är ju inte dags ännu men behöver bolla ansökningar och lite sådant).
 
Salstenta på fredag. Lärare sa innan vi gick på julledighet att det enbart är saker som tagits upp på föreläsningar som kommer, och att vi inte behöver plugga på något annat. Idag hade vi sista genomgång inför tentan och helt plötsligt är det i princip bara saker vi inte gått igenom alls som kommer :cry:

Vi som lagt timmar på att sammanfatta allt i dokument och pluggat in allting. Nu måste vi börja om och sätta oss in i helt nya saker. Så nu känns allt skit igen och jag känner mig extremt orolig och halvt panikslagen och gråtfärdig, orkar liksom inte med detta. Men det är väl bara att ta nya tag och försöka hitta svar till allt det nya och lära sig det, men det är väldigt omfattande så det blir nog inget strålande resultat :down:
 
Ska spendera morgondagen med att få ner mitt PM från 19000 tecken till omkring 9500, vet inte riktigt hur jag ska lyckas 😅
 
Tråkig kurs just nu. Ser inte fram emot tentan, rädd att det blir nåt praktiskt då vi knappt haft föreläsningar som tidigare.
 
Fick mail från läraren om morgondagens tenta. Det hjälpte inte. Åker på frågestunden idag för att se om det klarnar lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 701
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 326
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 477
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp