Vi som pluggar del VII

:arghh: Dårhuset blir värre och värre, fortfarande ingen zoomlänk till den som ska ha första lektionen men vi fick zoomlänk till en annan seminarieledare. Dessutom fick jag som är inlagd i grupp 1 tillgång till diskussionsforum för grupp 3 och 4. Alltså finns det ingen IT avdelning som kan styra upp det hela? Att använda blackboard är dessutom inte något specifikt för att vi har distans utan det har vi även när vi är på plats. Konstigt nog klarar ämnesinstitutionerna av det utmärkt men när vi kommer till den pedagogiska avdelningen så är det helt kört.
Jag känner igen det där. En av vår obligatoriska litteratur går bara att köpa på slu, men om vi inte vill åka dit kan vi ju låna på ett bibliotek där den brukar finnas? 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ pinsamt dålig koll! Och vår studierektor är sjukskriven utan vikarie så vi har ingen att vända oss till med frågor om utbildningen.
 
Tio veckor VFU med start idag och jag är så otaggad. Mest pga rådande situation.
Ska pendla till närmsta stad och ha min VFU där, fick inte igenom min önskan om att göra VFU i min ort.

Läser egentligen på campus men har läst på distans sen mars då skolan stängde igen. Så har alltså vart ”isolerad” sen mars och nu ska jag ut i smittohärden. Känns inte alls lockande. Vill inte dra hem eventuella smittor till familjen..
 
Tio veckor VFU med start idag och jag är så otaggad. Mest pga rådande situation.
Ska pendla till närmsta stad och ha min VFU där, fick inte igenom min önskan om att göra VFU i min ort.

Läser egentligen på campus men har läst på distans sen mars då skolan stängde igen. Så har alltså vart ”isolerad” sen mars och nu ska jag ut i smittohärden. Känns inte alls lockande. Vill inte dra hem eventuella smittor till familjen..
Precis så känner jag med, vi ska ut i Februari under 4 veckor ...
 
Så dags för metodkurs :nailbiting: Adlibris är lite långsamma men de böcker vi har instuderingsfrågor till har jag sedan förra metodkursen.
 
:arghh: Dårhuset blir värre och värre, fortfarande ingen zoomlänk till den som ska ha första lektionen men vi fick zoomlänk till en annan seminarieledare. Dessutom fick jag som är inlagd i grupp 1 tillgång till diskussionsforum för grupp 3 och 4. Alltså finns det ingen IT avdelning som kan styra upp det hela? Att använda blackboard är dessutom inte något specifikt för att vi har distans utan det har vi även när vi är på plats. Konstigt nog klarar ämnesinstitutionerna av det utmärkt men när vi kommer till den pedagogiska avdelningen så är det helt kört.
Fasen vad tråkigt att det funkar så dåligt. :(
 
Jag känner igen det där. En av vår obligatoriska litteratur går bara att köpa på slu, men om vi inte vill åka dit kan vi ju låna på ett bibliotek där den brukar finnas? 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ pinsamt dålig koll! Och vår studierektor är sjukskriven utan vikarie så vi har ingen att vända oss till med frågor om utbildningen.
Jodå! Prata med kåren och prata med studierektorn på institutionen där kursen ges. Ni kan även lyfta saker med studievägledningen.
Så ser alla att behov av någon form av ersättare under sjukskrivningen också.
 
Fasen vad tråkigt att det funkar så dåligt. :(
Ja och det mest ironiska i det hela att det här är en kurs i specialpedagogik, känner mest för att säga att en bra början innan man börjar med anpassningar är att se till att undervisningen faktiskt är tillgänglig för samtliga. :meh:
 
Jodå! Prata med kåren och prata med studierektorn på institutionen där kursen ges. Ni kan även lyfta saker med studievägledningen.
Så ser alla att behov av någon form av ersättare under sjukskrivningen också.
Jag vet inte ens var man får tag i dem. Men det får bli ett senare problem, första kursdelen är två veckor och vi ska både skriva uppsats och tenta den :crazy: Det är inte kul när flera småkurser slås ihop till en 15 p...
 
Jag vet inte ens var man får tag i dem. Men det får bli ett senare problem, första kursdelen är två veckor och vi ska både skriva uppsats och tenta den :crazy: Det är inte kul när flera småkurser slås ihop till en 15 p...
Länkar till studentkåren bör finnas tillgänglig på ex studentportal eller universitetets hemsida. Annars är det bara att googla "studentkår + lärosäte"
 
Jag vet inte ens var man får tag i dem. Men det får bli ett senare problem, första kursdelen är två veckor och vi ska både skriva uppsats och tenta den :crazy: Det är inte kul när flera småkurser slås ihop till en 15 p...
Och studierektor hittar man genom att söka fram institutionen. Vet man inte vilken inst som har kursen så ska det framgå av kursplanen. Men kåren är nästan viktigast. Vet inte om ni är ULS eller var ni hamnar inom dem, men de brukar vara hjälpsamma med att peka rätt.

Nää jag gillar inte riktigt heller plottret som blir invigda kurser. Samtidigt går det inte heller att ha för små kurser...
 
Min sambo har nu praktik på Paradox fram till augusti. Just nu sitter han med en arbetsuppgift; Han ska spela spel. Det är inte utan att jag är lite avis faktiskt. Även om jag tycker att min utbildning är 10 ggr bättre i övrigt (minst!).
 
När växer folk upp egentligen? Vi skulle dela in oss i studiegrupp, kompisen och jag var tydliga med att vi gärna ville vara tillsammans och vi kommer att få göra mycket skolarbete på kvällar och helger i och med att vi även jobbar. Helt plötsligt var vi fem och ingen av de tre tillkomna kunde tänka sig att byta, en började nästan grina vid tanken på att inte få vara med mig och min kompis. Problemet är bara att jag tål knappt den personen eftersom allt ska vara efter hens idéer, vid ett tidigare grupparbete ringde personen och skällde ut mig för att jag hade lagt till en bild i PP för att göra vår redovisning tydligare, då fick ju jag en slide mer än hen och kunde få högre betyg. :banghead::banghead::banghead:
 
Kursintro och gruppindelning klar. Jag och min "partner" har också pratat lite med chefen för boendet som vi har fått ett "uppdrag" av. Hon är inne på samma tankar som jag hade vilket känns extra bra. Vi kommer få möjligheten att kombinera kvantitativ och kvalitativ metod, den lilla naturvetaren i mig är JÄTTEGLAD :D :rofl:
 
Är det någon mer här som pluggar och jobbar samtidigt?
Jag ska plugga och jobba 50/50 med bibehållen lön, men på min lönespecifikation nu så står det att jag tagit ledigt för studier två dagar och det ger 0 kronor.
Ska det stå så? Jag är väldigt dålig på lönespecar, har bara tagit emot och sett glad ut innan...
 
Är det någon mer här som pluggar och jobbar samtidigt?
Jag ska plugga och jobba 50/50 med bibehållen lön, men på min lönespecifikation nu så står det att jag tagit ledigt för studier två dagar och det ger 0 kronor.
Ska det stå så? Jag är väldigt dålig på lönespecar, har bara tagit emot och sett glad ut innan...
Om ni är överens om bibehållen lön skulle jag nog fråga om det har blivit något missförstånd. Jag jobbar på sidan av men där är det 40%från början
 
Är det någon mer här som pluggar och jobbar samtidigt?
Jag ska plugga och jobba 50/50 med bibehållen lön, men på min lönespecifikation nu så står det att jag tagit ledigt för studier två dagar och det ger 0 kronor.
Ska det stå så? Jag är väldigt dålig på lönespecar, har bara tagit emot och sett glad ut innan...

Men du är väl tjänstledig? Då får man ju inte lön (mig veterligen).
 
Om ni är överens om bibehållen lön skulle jag nog fråga om det har blivit något missförstånd. Jag jobbar på sidan av men där är det 40%från början

Men du är väl tjänstledig? Då får man ju inte lön (mig veterligen).

Jag fick erbjudandet att börja plugga av min chef och det skulle vara med bibehållen lön.
Men får fråga henne då om det ska se ut sådär ändå på lönespecen.
 
Jag fick erbjudandet att börja plugga av min chef och det skulle vara med bibehållen lön.
Men får fråga henne då om det ska se ut sådär ändå på lönespecen.

Ja, det får du nog göra. Är du tjänstledig så får du ju ingen lön. Är du däremot permitterad så kan du fortfarande få lön. Vet inte hur det funkar i kombination med studier dock.
 
För att vara lite mer positiv så är jag glad i min seminarieledare, delar i studiehandledningen som var minst sagt kufiska som vi frågade om så konstatera han att vi inte ska låtsas om att det stod där och lite underfundiga kommenterar om att det visserligen står att föreläsningarna är obligatoriska men hur ska det gå till att kontrollera det hade de inget svar på, 90 deltagare på zoom kan vara rörigt nog. 😂
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp