Vi som pluggar del VII

Jag tror att jag har bestämt mig för att hoppa av den här terminen, av flera anledningar. Men en stark anledning är att den här kursen inte direkt ger mig något och inte kommer stärka min position på arbetsmarknaden, så jag tror att det är bättre att spara csn och prata med en studievägledare och se vad jag kan studera som faktiskt ger mig något. Känns som ett misslyckande, men jag tror att det blir bättre så i slutet..
 
Jag vill börja skriva uppsats NU :D

Det är tur att vi förväntas samla in material till uppsatserna nu under metodkursen. Första föreläsningen handlar om hur man bygger upp en uppsats, vad man ska tänka på i de olika delarna osv. Väldigt pedagogiskt av högskolan.
 
Första masterkursen avslutad idag. :) Var inte alls lika avancerad som jag tänkte mig, vilket ju i och för sig är ganska skönt. Jag har i alla fall fått ett kvitto på att förra utbildningens kunskap sitter ordentligt.

Next up som börjar nästa vecka:
Vetenskapsteori och forskningsmetodik i socialt arbete
Sociala problem och social utsatthet i teoretisk belysning
 
Måste fråga för de kan inte bara vara vi som arbetar i våra arbetslag.

Jag tänker, hur tillgängliga är ni egentligen? Alltså tider på dygnet osv. Innan de här hade vi ett bra klimat, hördes av någon/några gånger i veckan för planering beroende på vad som skulle göras. Numera är de mer eller mindre varje dag så jag känner mig skit stressad när de skriver fram och tillbaka i gruppchatt.Vi har en bestämd dag i veckan då vi ska ha planering vilket står i vårt arbetslagskontrakt. Och just nu känner jag bara att ska de vara så här hela tiden kommer min egna tid till studierna ta jätte mkt stryk då jag som sagt blir sjukt stressad av deras hit och dit. De hoppar fram och tillbaka när vi ska göra saker osv, jag kanske är för mycket inrutad och gillar planering 😫 Självklart kan saker ändras men när vi tex vet att vi har en hel vecka på oss att arbeta med grupparbete så känns de som att den här veckans grejer måste gå först.
 
Måste fråga för de kan inte bara vara vi som arbetar i våra arbetslag.

Jag tänker, hur tillgängliga är ni egentligen? Alltså tider på dygnet osv. Innan de här hade vi ett bra klimat, hördes av någon/några gånger i veckan för planering beroende på vad som skulle göras. Numera är de mer eller mindre varje dag så jag känner mig skit stressad när de skriver fram och tillbaka i gruppchatt.Vi har en bestämd dag i veckan då vi ska ha planering vilket står i vårt arbetslagskontrakt. Och just nu känner jag bara att ska de vara så här hela tiden kommer min egna tid till studierna ta jätte mkt stryk då jag som sagt blir sjukt stressad av deras hit och dit. De hoppar fram och tillbaka när vi ska göra saker osv, jag kanske är för mycket inrutad och gillar planering 😫 Självklart kan saker ändras men när vi tex vet att vi har en hel vecka på oss att arbeta med grupparbete så känns de som att den här veckans grejer måste gå först.
Mejla/prata om arbetet mellan 08 och 17 tycker jag är rimligt, om det inte är typ dagen innan inlämning. Pratar ni via messenger hade jag stängt av ljud/notiser för den chatten. Höll på att bli vansinnig på en grupp som alltid började härja vid 21 när jag började göra mig ordning för sängen...
 
Mejla/prata om arbetet mellan 08 och 17 tycker jag är rimligt, om det inte är typ dagen innan inlämning. Pratar ni via messenger hade jag stängt av ljud/notiser för den chatten. Höll på att bli vansinnig på en grupp som alltid började härja vid 21 när jag började göra mig ordning för sängen...
Ja nu kör vi med messenger sedan vi slogs ihop till ett stort arbetslag. Innan hade vi en smstjänst och nu blir de ju att de kommer meddelande i båda oftast samtidigt.. Dels från mitt ordinarie arbetslag samtidigt som de härjar på messenger.. Satt och skulle dricka kaffe fick lägga ut telefonen på verandan höll på att bli galen trots avstängt ljud.

Ja självklart tänker jag att fram till eftermiddagen kan de höra av sig, men sen känns de som att de får vara bra. Haft en chef som höll på så här, sa upp mig till slut för man orkar inte...
 
Måste fråga för de kan inte bara vara vi som arbetar i våra arbetslag.

Jag tänker, hur tillgängliga är ni egentligen? Alltså tider på dygnet osv. Innan de här hade vi ett bra klimat, hördes av någon/några gånger i veckan för planering beroende på vad som skulle göras. Numera är de mer eller mindre varje dag så jag känner mig skit stressad när de skriver fram och tillbaka i gruppchatt.Vi har en bestämd dag i veckan då vi ska ha planering vilket står i vårt arbetslagskontrakt. Och just nu känner jag bara att ska de vara så här hela tiden kommer min egna tid till studierna ta jätte mkt stryk då jag som sagt blir sjukt stressad av deras hit och dit. De hoppar fram och tillbaka när vi ska göra saker osv, jag kanske är för mycket inrutad och gillar planering 😫 Självklart kan saker ändras men när vi tex vet att vi har en hel vecka på oss att arbeta med grupparbete så känns de som att den här veckans grejer måste gå först.

Har bara varit med vuxna människor ;) Vi kan skriva meddelanden när som helst men svarar gör man när man vill och ska vi jobba tillsammans samtidigt så bestämmer vi en tid och håller oss till den. Sen är det okej att redigera gemensamma dokument när som helst osv.
 
Tjing 👋🏄‍♂️
mycket information nu första veckan 😱😅

kursinformation hela dagen igår och idag har vi suttit via Zoom i våra seminarie och studiegrupper och skickat in ett dokument , lyssnat på föreläsning m.m.

imorgon är det förinspelade föreläsningar och sedan frågestund med kursansvariga 😎

På tisdag och torsdag är det 2 st tala-examinationer och i början på feb.är det salstenta via Zoom om sekretess och upphovsrätt, mitten och slutet av feb.är det muntliga grupp-examinatoner 😅😅

full fart med andra ord 😁
 
Har bara varit med vuxna människor ;) Vi kan skriva meddelanden när som helst men svarar gör man när man vill och ska vi jobba tillsammans samtidigt så bestämmer vi en tid och håller oss till den. Sen är det okej att redigera gemensamma dokument när som helst osv.
Ja alltså vi hade de jätte bra förut inga problem, inget tjafs osv men redan nu första veckan driver mig till vansinne. De blir sura om man inte svarar direkt osv, förut så har man svarat när man kan och brukar börja med att skriva sorry sent svar bla bla men de har liksom aldrig varit ett problem 🤷🏻‍♀️ Blir en låååång vårtermin 🙄


Samtidigt så känns de som att jag är världens surtant men orkar inte onödigt tjafs helt enkelt vilket jag redan vart klar och tydlig med när vi skrev kontraktet.
 
Första uppgiften på nya utbildningen gav VG, själv känner jag mest stackars lärare som läst mina 12 sidor :rofl::rofl:

Nästa vecka får vi betyg på vårt case i speciell förvaltningsrätt, och om 2 veckor så kommer resultatet på tentan i samma kurs. Vore så skönt att inkassera ytterligare 15 HP i juridik :D
 
Med bara en vecka till tenta så måste vi också lära oss att lägga kartor i lager i Photoshop. Det känns som onödig tid...
 
Väntar på svar på omtentan, behöver verkligen poängen och samtidigt vore de skönt om den blev godkänd den här gången så allt på den terminen blir klart.

Vi läser just nu en kurs i språk och kommunikation för de allra minsta barnen, väldigt intressant trodde inte det skulle vara så intressant 🤓
 
Loggade precis in på Moodle och VIN. Jag fick genast lite prestationsångest då vissa i gruppen redan har vräkt ur sig material. Kanske lite grann utan att tänka på att andra också ska få möjlighet ...
 
:cry: Min uppsats totalsågades av examinatorn, typ "skriv om allt" känns extra pissigt när handledare bara har uttryckt sig om hur bra den är och enbart kommenterat små grejer. Det är verkligen på nivån "byt metod och teori och skriv om resultatet" men tack liksom.
 
:cry: Min uppsats totalsågades av examinatorn, typ "skriv om allt" känns extra pissigt när handledare bara har uttryckt sig om hur bra den är och enbart kommenterat små grejer. Det är verkligen på nivån "byt metod och teori och skriv om resultatet" men tack liksom.

Näe, fyfan så tråkigt! Otroligt trist när det skiljer sig så illa mellan handledare och examinator.
 
Näe, fyfan så tråkigt! Otroligt trist när det skiljer sig så illa mellan handledare och examinator.
Ja det känns riktigt surt, hade handledaren ens antytt att det kunde vara problematiskt det jag hade skrivit så hade det känts lite bättre, nu kändes det mest bara bra och det snarare handlade om G eller VG. :( Så får man ett U slängt på sig. Nåja bara bita ihop och göra om antar jag. :(
 
:cry: Min uppsats totalsågades av examinatorn, typ "skriv om allt" känns extra pissigt när handledare bara har uttryckt sig om hur bra den är och enbart kommenterat små grejer. Det är verkligen på nivån "byt metod och teori och skriv om resultatet" men tack liksom.
Min handledare och examinator hade också väldigt olika åsikter. Eller rättare sagt kändes handledaren för snäll när examinatorn ställde frågor osv. Tråkigt när det blir så! Lider verkligen med dig!
 
Helt slut efter den här veckan, långa dagar med Workshops. Nästa vecka är teorivecka och arbete i grupperna.

Dock redan ångest över VFU veckorna, och tyvärr gick de inte att lösa den här terminen 😞
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 423
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 471
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp