Vi som pluggar del VII

Jag ser inte fram emot kommande vecka. Det är tre arbetsdagar inplanerade och jag vill inte jobba fysiskt. Sen är det ytterligare en dag då jag måste åka till stan. Så långa resor 4 dagar kommande vecka. Avskyr att köra bil.
 
Har nästan bestämt mig för att bara läsa kurser som min högskola erbjuder i höst och istället läsa de andra som är intressanta en i taget vid sidan av jobbet.

”Samtal med barn” är det så himla högt söktryck på att det är nog är smart att välja den som programstudent.

Sen läsa lite mer så att jag så småningom kan söka masterutbildningen och då bara ha de obligatoriska kurserna kvar. Har en tanke om uppsatsen redan så skulle kunna samla material (domar) under tiden (jag tror min idé är alldeles genomförbar och inte kvantitativ 🤪 ).
 
Idag hade äntligen ansvarig lärare registrerat mitt betyg för VFU:n vi gjorde i Mars (!) de har varit massa krångel hit och dit. Dessutom behövde jag betyget för att vara behörig till hösten.
 
Är det någon som vet hur det funkar om man läser ett program med valbara kurser men inte kommer in på de kurser man sökt? Har en kursare med låga meritpoäng och inte full behörighet från gymnasiet som är lite orolig.
 
Jösses, att plugga arbetsrätt (15HP) var ganska mastigt. Jag har tillbringat ca 2,5 timme med att skriva EN (!) övningsuppgift. Att bläddra i anteckningar, böcker och internetsidor gör sitt. Men ju mer tid jag lägger ner på att verkligen förstå, desto mer hoppas jag att det fastnar till alla prov och tentan :crazy::rofl:
 
Jösses, att plugga arbetsrätt (15HP) var ganska mastigt. Jag har tillbringat ca 2,5 timme med att skriva EN (!) övningsuppgift. Att bläddra i anteckningar, böcker och internetsidor gör sitt. Men ju mer tid jag lägger ner på att verkligen förstå, desto mer hoppas jag att det fastnar till alla prov och tentan :crazy::rofl:

Lund?
 
Nu äntligen efter allt krångel kan jag andas ut och jag är behörig för höstterminen 👏🌟 Så nu ska jag njuta av sommaren och så drar de igång igen i slutet på augusti/början av september 🤗
 
Är det någon som vet hur det funkar om man läser ett program med valbara kurser men inte kommer in på de kurser man sökt? Har en kursare med låga meritpoäng och inte full behörighet från gymnasiet som är lite orolig.
Det kan nog bero på. Hos oss på VH har alla kurser som ingår i program (även om de är valbara och öppna för frist) platser som i första hand är till programstudenter, de platserna ska vara tillräckligt många så att alla programstudenter (från aktuellt år) som söker och är behöriga ska få plats.
 
Det kan nog bero på. Hos oss på VH har alla kurser som ingår i program (även om de är valbara och öppna för frist) platser som i första hand är till programstudenter, de platserna ska vara tillräckligt många så att alla programstudenter (från aktuellt år) som söker och är behöriga ska få plats.
Hon är inte behörig för de kurser som ges på Ultuna så hon har sökt distans från Alnarp. Och är såklart nervös för vad som händer om hon inte kommer in. Vår programstudierektor visste inte vad som händer då.
 
Hon är inte behörig för de kurser som ges på Ultuna så hon har sökt distans från Alnarp. Och är såklart nervös för vad som händer om hon inte kommer in. Vår programstudierektor visste inte vad som händer då.
Säg åt henne att prata med studievägledningen. Konstigt att psr inte har lite mer info. Men är det kurser som är valbara men inom ert program hon sökt borde det vara lugnt. Där bör studievägledare veta om det finns programkoppling eller inte (vilket psr också borde veta).
Men om det är kurser som är ok att söka o ta med i examen men som så att säga är utanför ert program så blir det nog att hon söker på samma premisser som vem som helst.
 
Kämpigt det är att hitta praktikplats. Vi har två praktikperioder, en på 4 veckor och en på två veckor. Jag har hittat en praktikplats för 3 av de första 4 veckorna men fick inte för en vecka där då de har stängt den veckan. Så jag måste hitta en annan praktikplats för den veckan. För de sista 2 veckorna har jag fått ett preliminärt ja på ett ställe. Hade ju varit skönt att få ett definitivt svar, så jag letar vidare om jag kan få ett definitivt svar någon annan stans.

Men det känns nedslående när man ringer om praktik och får ett tvärt nej. Det finns inte så många ställen att söka på. Och ett ställe har jag kontaktat två gånger, både på mejl och telefon, men inte fått svar alls.
 
Första terminen i förskollärare-programmet är nu avslutad sedan i början på juni, väntar på betyg på sista arbetet som vi får reda på nu,på måndag.

Dock måste jag göra om akademiskt skrivande-tentan, 3:e gången gillt, görs om i sept.
Tänk om jag inte klarar det ?! 😱

Alla andra uppgifter är godkända eller fått VG på.

hoppas att jag klarar tentan 😥
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 876
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 347
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 434
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 406
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp