Vi som pluggar del VII

Jag sitter och pluggar inför terminens sista tenta. Går sådär. Siktar på godkänt, VG känns ouppnåeligt den här gången. Men godkänt är ju viktigast...
 
Har fortfarande inte fått resultatet på metodkursen registrerat i Ladok. Börjar bli lite irriterad med tanke på att vi är på kursen efters tionde vecka. Har påmint tre gånger. Behöver det ju för behörighet också till ansökningen i höst.
 
Skickade in examensarbetet för en vecka sedan och laddar nu för ventilering imorgon och på torsdag. Jag har nog inte insett att jag ska börja arbeta igen nästa vecka. Har studerat i 3,5 år och jag älskar livsstilen. Kommer verkligen sakna det. Och mina lunchpromenader med hundarna, det kommer jag sakna mest. Friheten..
Men det ska nog blir bra det här också!
 
Har fortfarande inte fått resultatet på metodkursen registrerat i Ladok. Börjar bli lite irriterad med tanke på att vi är på kursen efters tionde vecka. Har påmint tre gånger. Behöver det ju för behörighet också till ansökningen i höst.

Det ska bli gjort idag. Jag hoppas det :-)
 
Nu har jag deltagit på två obligatoriska seminarier. Och lagt grunden för vår opponering av annans uppsats imorgon bitti, vår behandlas efter lunch :)

Ska åka hem om en stund och sen ägna resten av kvällen åt att komma ikapp i kursen "hästkulturer i förvandling", det är så bökigt att hoppa av att jag försöker klämma in ett G iaf.
 
Jag sitter och pluggar inför terminens sista tenta. Går sådär. Siktar på godkänt, VG känns ouppnåeligt den här gången. Men godkänt är ju viktigast...
seeeegt.... tenta i morgon och jag är såååå omotiverad 🙄

Men jag har i alla fall fått min plan för examensarbetet godkänd. 😊 Det ska genomföras parallellt med praktik och studier under hela hösten. Jag är ute i god tid för att kunna våndas hela sommaren över hur jag ska utforma den enkät som ska ligga till grund för jobbet... (har en känsla av att jag överarbetar det litegrann, men det må vara hänt! 😂)
 
Men puh.

Fina kommentarer på helheten osv men seminarieledaren anser att man inte kan köra den analysen vi gjorde på det urvalet vi hade. Så nu pågår en diskussion mellan handledare och seminarieledare (ingen av de examinerar vårt arbete). Verkligen berg- och dalbana på den opponeringen.

Men tills de har bestämt sig så ska jag testa att köra lite andra analyser i SPSS så att det finns något att använda.
 
Terminens sista tenta stundar imorgon, helt slutkörd efter intensivt tentaplugg senaste veckan och jag längtar så efter sommaruppehåll och fritid. Tentaresultatet imorgon kommer helt bero på om jag har tur med frågorna eller inte, vissa exempeltentor har gått galant medan andra har lämnat mig med stora frågetecken😅
 
Men puh.

Fina kommentarer på helheten osv men seminarieledaren anser att man inte kan köra den analysen vi gjorde på det urvalet vi hade. Så nu pågår en diskussion mellan handledare och seminarieledare (ingen av de examinerar vårt arbete). Verkligen berg- och dalbana på den opponeringen.

Men tills de har bestämt sig så ska jag testa att köra lite andra analyser i SPSS så att det finns något att använda.

Är snart klar med analys version 2. Den visar i princip samma sak som version 1, så vi behöver bara ändra lite grann 😅
 
Nu har lärarna konfererat med varandra och då var det helt plötsligt inte lika allvarligt.

Jaja vi trampar på med den nya analysen för säkerhets skull.
 
Har fått bedömningsunderlaget för det självständiga arbetet, så FINA ord! Blir så stolt! Och med betyget godkänt! Lite skönhetsfel ska korrigeras och bekräftas av eximinatorn innan publicering. Jag fattar inte, jag är nu legitimerad förskollärare. På måndag börjar jag arbeta!
 
Måste ha en presentation till vårt examensarbete som ska presenteras om mindre än 2 veckor. Hitintills bara jag i gruppen som lagt ner tid på det. Är rätt orolig att jag får driva igenom hela presentationen på egen hand.
 
Sådär, alla uppgifter inlämnade och godkända liksom tentan. 7.5hp i Hästens utfodring avklarat. Som jag skrivit lite förut, har jag inte behövt lägga många knop på denna kurs och till tentan pluggade jag inte alls. 🙈 Jag tänkte att går det så går det och om inte så gör det inget. Det gick dock utmärkt.

Har inte sökt något till hösten. Än. Kanske tar något på sen ansökan sen.
 
Jag har det väldigt lätt emellanåt tack vare mina förkunskaper. Idag gick vi bl.a. igenom olika redskap som används i trädgårdsarbete och det är ju sånt jag redan kan. Sen hade vi en uppgift på eftermiddagen då vi skulle lista 5 växter för sol, 5 för sol/halvskugga och 5 för skugga av de 25 perenner vi lärt oss namnen på. För mig gick det i ett nafs. Andra fick sitta och googla.
 
Tenta genomliden och det gick nog ändå förhållandevis bra...
Bara göra klart ett grupparbete (helt värdelöst med grupparbete på distans!) och skriva en praktikrapport innan jag får ta sommarlov.
Och nu är det bara praktikrapporten kvar. Den teoretiska kursen som varit hela terminen, uppdelat på 4 tentor, är betygsatt och klar! VG.. :D Så hittills har jag VG på alla kurserna på utbildningen.
Till hösten är det 2 praktikperioder, en teoretisk kurs och ett ex-jobb.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 337
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 580
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp