Vi som pluggar del VII

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Eftersom jag körde fast lite i min uppsats så kan jag lika gärna starta en ny tråd. :) Jag har alldeles för många sidor resultat eftersom det är till stora delar citat från texter och textanalys av dem, men det får nog kanske vara så helt enkelt och jag ska ge mig in i diskussionen istället.
 
Eftersom jag körde fast lite i min uppsats så kan jag lika gärna starta en ny tråd. :) Jag har alldeles för många sidor resultat eftersom det är till stora delar citat från texter och textanalys av dem, men det får nog kanske vara så helt enkelt och jag ska ge mig in i diskussionen istället.
Jag sitter och försöker skriva en diskussion men verkar ha tappat förmågan att formulera mig. Mamma läste igenom det jag skrivit och började fnissa hysteriskt 🙄 :D Just formuleringar brukar vara min starka sida annars!
 
Jag sitter och försöker skriva en diskussion men verkar ha tappat förmågan att formulera mig. Mamma läste igenom det jag skrivit och började fnissa hysteriskt 🙄 :D Just formuleringar brukar vara min starka sida annars!
Ibland känns det som om man är typ 5 år och försöker förklara något och man får inte fram rätt ord för fem öre. :rofl:
 
Vi har helt på distans. Vilket jag är så glad för, det enda bra med pandemin :D

Toppen!

Jag ska börja plugga nu i mitten av jan är det tänkt... fick mail idag om lektionstider och så står det att det kan bli en del distans... eh, vadå kan bli en del? Lägg allt på distans!! Annars vete sjutton om jag vill va me asså...
 
Ni som pluggar nu, hur är erat plugg upplagt? Ur Covid-synpunkt menar jag. Distans?
Läser i normala fall på campus men nu helt på distans, från mars. Jag hade förut tankar på att byta till distans så jag är super nöjd. Tycker att det är så himla skönt att slippa pendling.
I vissa kurser har vi haft förinspelade föreläsningar vilket jag inte alls gillar. Är ju van att kunna avbryta föreläsaren med frågor. Därför gillar jag mer när vi har föreläsning live.
 
Socionomprogrammet. Vi hade bland annat en kurs i samtalsmetodik nyligen och det blir inte så bra på distans.

Okej :/. Nej, vissa saker lämpar sig kanske mindre för distans, tyvärr. Men bra om så mkt som det bara går sker på distans.
Läser i normala fall på campus men nu helt på distans, från mars. Jag hade förut tankar på att byta till distans så jag är super nöjd. Tycker att det är så himla skönt att slippa pendling.
I vissa kurser har vi haft förinspelade föreläsningar vilket jag inte alls gillar. Är ju van att kunna avbryta föreläsaren med frågor. Därför gillar jag mer när vi har föreläsning live.

Toppen! Lite mindre bra med förinspelat då men, man får anteckna och maila o fråga :).
Live-föreläsningar på distans är guld, tycker jag! Så bekvämt!

Vi har enbart distans och det är hemskt för mig. Har haft starka funderingar på studieuppehåll till vi får salsundervisning igen.

Okej :/. Tråkigt att det inte funkar för dig, men ja, så kan man ju göra :).
 
Ni som pluggar nu, hur är erat plugg upplagt? Ur Covid-synpunkt menar jag. Distans?
Ni som pluggar nu, hur är erat plugg upplagt? Ur Covid-synpunkt menar jag. Distans?

Läser helt på distans också bortsett från VFU. Sista tentan skrevs hemma men de andra två i höst har varit salstentor.
Jag började i höst så har inte så mycket att jämföra med men trivs ganska bra med förinspelade föreläsningar. Smidigt att kunna se om de som känns svåra osv.
Såklart lite tråkigt socialt att inte få träffa sina kursare men det känns som ett billigt pris att betala i jämförelse med vad pandemin ställt till med för många andra.
Vi har redan fått veta att hela vårterminen kommer att vara på distans också.
 
Toppen!

Jag ska börja plugga nu i mitten av jan är det tänkt... fick mail idag om lektionstider och så står det att det kan bli en del distans... eh, vadå kan bli en del? Lägg allt på distans!! Annars vete sjutton om jag vill va me asså...
Jag vet att "mitt" universitet helst vill att första års studenter ska vara på plats, mycket för att forskning har visat att man tillgodogör sig undervisningen generellt sett bättre så. Jag som läser sista året är fullt ut på distans och kommer bara att göra vfu som inte är hemma. För mig är det toppen, jag trivs med distansstudier och kan lätt balansera jobb ihop med studier.
 
Läser helt på distans också bortsett från VFU. Sista tentan skrevs hemma men de andra två i höst har varit salstentor.
Jag började i höst så har inte så mycket att jämföra med men trivs ganska bra med förinspelade föreläsningar. Smidigt att kunna se om de som känns svåra osv.
Såklart lite tråkigt socialt att inte få träffa sina kursare men det känns som ett billigt pris att betala i jämförelse med vad pandemin ställt till med för många andra.
Vi har redan fått veta att hela vårterminen kommer att vara på distans också.

Toppen!

När jag läste tidigare spelades föreläsningarna vi hade in så man även kunde se dem i efterhand. Jag älskade att läsa på distans!

Jag vet att "mitt" universitet helst vill att första års studenter ska vara på plats, mycket för att forskning har visat att man tillgodogör sig undervisningen generellt sett bättre så. Jag som läser sista året är fullt ut på distans och kommer bara att göra vfu som inte är hemma. För mig är det toppen, jag trivs med distansstudier och kan lätt balansera jobb ihop med studier.

Härligt att du trivs med det!

Hmm, ja så är det kanske generellt, men hoppas de tänker om iom pandemin.

---
Jag mailade "min" skola nu iaf och skrev att jag hoppas att det kommer att bli distans. Tänker att om fler också gör det så bör det ju påverka! Tekniken finns ju... Jag läste på distans (annan skola, men ändå) för fem år sen och funkade finfint redan då så...
Som sagt, annars får jag fundera om jag alls vill medverka...
 
Jag läser på yrkeshögskola, utbildningen är helt på distans redan från början, pandemin gör ingen skillnad.
Men jag är oerhört besviken på att det enbart är inspelade föreläsningar.
 
Under hösten har vi haft både på plats och på distans (man har fått välja själv) men fram åt vintern gick det över till enbart distans igen. I vår ska jag plugga på en annan högskola och där ser det ut att redan vara bestämt att det blir distans hela terminen. Svintråkigt tycker jag, men helt förståeligt.
 
Jag läser på yrkeshögskola, utbildningen är helt på distans redan från början, pandemin gör ingen skillnad.
Men jag är oerhört besviken på att det enbart är inspelade föreläsningar.

Bra med distans, men tråkigt med bara förinspelat :(.
Under hösten har vi haft både på plats och på distans (man har fått välja själv) men fram åt vintern gick det över till enbart distans igen. I vår ska jag plugga på en annan högskola och där ser det ut att redan vara bestämt att det blir distans hela terminen. Svintråkigt tycker jag, men helt förståeligt.

Javisst, tråkigt om man gillar på plats bättre, men som du säger förståeligt.

Toppen att så mycket är enbart eller iaf mycket distans! Då får jag lite "på fötterna"! Jag hoppas ju verkligen på live-föreläsningar på distans, men hellre inspelade än skola på plats iaf...
 
Ni som pluggar nu, hur är erat plugg upplagt? Ur Covid-synpunkt menar jag. Distans?
Läser på yrkeshögskola. Klarat oss med 2 veckors distans under höstterminen, vilket jag är extremt tacksam för! Annars på plats i skolan 5 dagar i veckan. Hade blivit ohållbart med mer distans då vi redan låg back med mycket av det praktiska pga. hemstudier halva vårterminen.
 
Ni som pluggar nu, hur är erat plugg upplagt? Ur Covid-synpunkt menar jag. Distans?
På distans/zoom. Tycker det gått skapligt, lärarna kämpar på som fan med studiebesök till och med. :heart Min egen disciplin/motivation är i botten dock men det ligger ju på mig att hantera. Älskar att inte lägga på 4 h på resor varje dag. Mina kurser innehåller en del praktiska moment men vi hann faktiskt klart med det i höstas(vävstolar så omöjligt att göra hemma) och i vår beräknar dom att vi ska vara tillbaka från mars tydligen, så då gör vi väl det praktiska(med provdockor) efter det antar jag :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
15
· Visningar
820
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp