Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är väl rätt brett? Var vill du jobba om du själv får välja?
Och om vi tar det på svenska.Vad får vi då? Vad har man det där till?
KL
Sitter och nöter på med en supertråkig hemtenta - oj, vad jag inte vill skriva en massa saker om folkhemmet och välfärdsstaten ..
Måste bara dela med mig av ett citat av socialdemokraten Arthur Engberg som diskuterar dödsstraffet, från en av föreläsningarna:
"Det är min övertygelse, att det moderna samhället nog måste principiellt tillerkännas en rätt att även släcka ett liv. Jag antar, mina herrar, att vi en gång, kanske icke i en så avlägsen framtid, inom samhället tvingas att taga under övervägande att släcka sådana liv, som bestå i ohjälpliga och vanskapade idioter och som från början äro dömda att vara samhället till en börda och alla andra och sig själva till förbannelse. En sådan utväg får naturligtvis tänkas hållas öppen."
.. Det känns som något som inte borde vara hämtat ur modern tid.![]()
KL
Tänkte ikväll börja träna på överbetygs tentan som går på torsdag, ute i god tid som vanligt. Men alla uppgifter som vi har typ 6 stycken berör bara godkänt och vi har princip bara gått igenom godkänt delen på föreläsningarna och inte har vi någon direkt kursbok.
Tror inte heller det är så många som har skrivit vad de pluggar till!
Vad läser du för något?![]()
Haha, men en onlinetenta är nog inte samma sak som jag menar med en hemtentaEn onlinetenta är väl precis som en salstenta, bara att den sker hemma liksom? En hemtenta för mig är när man får några dagar - en vecka på sig att skriva x antal sidor om nåt...
Som polis(ungdomspolis, kriminaltekniker eller hundförare)
Med socionom vill jag väl även ha nåt ditåt. Kriminal- eller missbrukarvård kanske. Eller civilanställd inom polisen eller liknande myndighet.
Min mentor föreslog att jag skulle försöka sikta på dubbel examen, men vi får se vad som händer.. Socionom är som du säger väldigt brett och jag har tänkt läsa rättspsykologi och kanske även pedagogik och kriminologi också om jag hinner.
(Om det inte slutar med att jag läser så rackarns mycket att jag blir kvar på universitetet)
Haha, grejen är att jag försökte jättelänge att hitta en lämplig svensk översättning, men kom aldrig på något som stämde tillräckligt mycket överens med verkligheten. Men såhär då: Jag läser om service- och turismindustrin, vad som karakteriserar en service, hur man hanterar gäster, kunder och personal på bästa sätt, hur man gör en destination attraktiv för turism osv. En kurs i projektledning kommer jag också att läsa.
Han som är VD för hotellet jag jobbar på har gått den här utbildningen, och det är väl något i de svängarna jag skulle kunna tänka mig också, om jag lyckas riktigt bra det vill säga! Kan även tänka mig något i stil med kommunikatör, projektledare eller jobb inom turismindustrin på något annat höger. Dock inte som reseledare eller receptionist eller sådär, been there done that!![]()