Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

:D Halkade in där när vi läste om metabolism och annat på cellnivå, så sjukt smidigt med en "tavla" som aldrig tar slut när han ritar! Tyckte han redde ut begreppen på ett så himla enkelt sätt. Hoppas det är till hjälp. :)

Meta... vaddåförnånting sa du? Äsch strunt samma förresten, jag tror inte jag vill veta! :o ;)

Men ja, jag gillar hans sätt att förklara! Bortsett från den vansinnigt grova amerikanska dialekten han ligger inne med då, men den kan jag nog vänja mig vid... Har delat sidan med två kursare nu, de blev lika glada de! :D

Blev själv helt beroende av Khan under biokemin i ettan. Allt blir så lätt att förstå när någon ritar allt. :)

expected distribution = hur man forvantar sig att datan ska se ut. Eller hur man forvantar sig att distributionen av datan ser it.

observed distribution = hur datan/distributionen av datan faktiskt ser ut

goodness of fit = hur lika dem tva ovanstaende ar med varandra

Jag onskar att fanns fler grund bocker i statistik for univeristets niva som ar riktigt bra + medium niva. Det finns val ett par grund niva bocker inom mitt omrade, verkar inte finnas sarskilt manga/nagon alls pa mellan niva sa efter grunden far man forsoka tyda avancerad niva pa en gang a la The R Book (och Crawley forvantar sig ju att man ska forsta riktigt ordentlig massa grejer utantill, t.ex. vad for effect size measurement han anvander :devil:)

maste kika pa den har Khan aldrig hort talas om, daremot maste jag lara mig lite mer avancerad matematik (gjorde bara matte B i gymnasiet, eller inte ens det ordentligt...) och jag vill lara mog modellering. Den har sidan ar helt underbar :love:

http://tutorial.math.lamar.edu/

Tack. :D

Kan trösta dig med att du antagligen inte kommer ha skrivit lika många tentor som jag... (Kan ha upp till fem tentor på 7,5hp).

KL

Fick tillbaka resultatet på senaste uppgiften efter en låååång väntan och det blev ett VG :banana:

Sedan har jag ett problem, jag använder mig utav Open Office eftersom jag ej har word. Men när jag sparar ett dokument så att det kan öppnas med word så ser dokumentet ut som något katten kastat upp, därav har jag sparat det som PDF-fil för att behålla formateringen på innehållet så att säga. Men nu har läraren ändrat sig och vill ha allt så att det går att öppna i word, men jag vill ju inte skicka in ett dokument ser halvtaskigt ut eftersom formateringen ändrar sig. Vad gör jag? Ska jag behöva lägga pengar på att köpa Word? :grin:

Vet inte om jag nånsin tipsade dig, men Choosing and Using statistics: A biologist's guide är ASBRA. Finns att hitta helt gratis på nätet också! :love:

Det är ett tips till alla biologer! Den är GRYM! :bump:

ingen aning om det gar att fixa, det far nagon med open office svara pa. Det gar inte att fa nagon student rabatt pa office paketet annars? Jag anvader mac, det ar ackligt dyrt for hela paketet.

KL

En fraga, jag hoppas kunna uppgradera till en ny macbook pro sa snart som mojligt. Har just nu Office 2008, ar det nagon mening med att slanga pengar pa ett nytt Office paket? Det "nya" paketet ar Office 2011 sa undrar om det ar nagon som har provat det och vet om det funkar hyfsat?

Vet inte om jag kört 2011.. Har 2013 på min nya, bara kört word hittills, men gillar den inte... Bara testversion, så jag hoppas jag hittar vår office-skiva nånstans så jag slipper den här... (vilket bra ickesvar :p )

Går det inte att Spara som Office Word-dokument? Jag har för mig det och att det då ska bli korrekt?

jag har kollat pa den, vill ha! mest for att jag vill ha typ alla statistik bocker :p the R book ar dock min bibel och kommer sa forbli ;) jag slangde precis over 600kr pa Otto& Day's "a biologists guide to mathematical modelling", och behover ocksa kopa "Ecological models and data in R" plus den nya versionen av the R book. Tycker Crawley kunde ha vantat ett ar med den ny versionen sa att jag inte behover kanna ett sa akut behov nar jag ar pank :D andra bocker far sta i skymundan tills jag ar rik igen....

far val vara glad att det inte ar 2013 dem saljer da! fast dem ar ju generellt lite senare med mac utgavan, vilet bara ar bra. Dem kan testkora buggarna ur den med nagra PC anvandare.....

Går det inte att Spara som Office Word-dokument? Jag har för mig det och att det då ska bli korrekt?

På min mac blev det helkört i formateringen ändå. Eller texten höll väl sig på plats men all fetstil och kursiv stil försvann- DRYGT!

Så inför exjobbet har jag nu slängt pengarna på office paketet.

Inglorion: Köpte university paketet för 799 SEK, abonnemang i fyra år, kan installeras på två datorer, skydrive, och skype minuter ingår. Visserligen tidsbegränsat men gissar att jag klarar mig med open office/pages när jag är färdig! Men det jag skulle säga är att det är 2011 utgåvan, än så länge bara använt excel lite men det ser väldigt avancerat ut! :p Har dock inte riktigt använt någon nyare version af office än word 2000 till PC... :angel:
Hmm det blev nog inte till så mycket hjälp det här!:p:o

Svarar allihopa här :) Jag sparar det som ett word-dokument men ändå blir formateringen helt åt helvete ;) Jag använder mig utav mac om det gör någon skillnad? Jag har en gammal skiva med Office men tyvärr har min Macbook Air ingen CD-läsare, alltså måste jag ladda ner all programvara jag vill använda till den (fan!).

Ah okej, jag har PC och kan inte minnas att det strulat med OO då... Min kompis har Mac och då kan till och med Office ändra på hela formateringen, så... ;)

det gar att kopa en extern drive till airen som man kan ladda ner programvara genom. Den gar dock pa runt en 800kr :crazy:

Malan: fast det ar ju valdigt nara priset for att fa paketet :D det gar ju pa 1100kr utan student rabatt. Svart det dar, hoppas att det inte behovs ett nytt, har ju bara haft nuvarande i 3 ar :angel:

Bbehövs gör det väl sällan, jag klarade mig som sagt med 2000 utgåvan på pc fram till jag köpte Mac och blev tvungen att fixa något nytt!;)

Chili + sockerbit: är nog Open och Mac som inte fungerar så bra ihop med format då!

knapp
sitter här och försöker ta mig igenom en inspelad föreläsning. den är vansinnigt tråkig så jag gör lite pauser nu och då. Kommer ta hela dagen det här, suck! :angel:
Var och labbade i tisdags och blev riktigt pepp på att plugga, också gick jag och blev sjuk igår. Feber, kräktes, mådde pyton, ont överallt. Suck. Tänkte nu är den här tentan körd..men idag vaknar jag utan feber?! Är trött men har inte ont i huvudet och mår inte illa. Har dock inte vågat äta något annat än nyponsoppa ännu :angel:
Hoppas jag inte blir mer sjuk, för jag måste verkligen göra den här tentan. Måste klara den också, för jag har omtenta 6 april och sen en till omtenta jag inte vet datumet på ännu. Suck. Känner mig sämst..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka