Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

kl*

Jag pluggar lite jag med, läser svenska på distans och engelska på kvällskurs.
Nästa termin blir det fler kurser, vet inte än om jag är antagen dock men får väl veta det snart.

För övrigt undrar jag om det är någon här som studerat via Hermods? Det är där jag läser svenskan men är inte så vidare nöjd, deras system man skriver in uppgifter i är inget vidare bra uppbyggt.
Läste mycket om styckesindelning osv nu och hade lite olika uppgifter som skulle in. Skrev allt på datorn, var noga med styckesindelningen. Kopierar in i deras uppdrag, allt ser perfekt ut. Går inte att förhandsgranska. Skickar in och avslutar uppdraget bara för att se att alla text sitter ihop, är i princip oläsbar...
Tydligen måste man göra två blankslag mellan stycken för att få en tom rad. Lagom glad nu, mejlade min lärare om det iallafall och påpekade att de borde se över systemet. Kommer bli tvärsur om jag får dåligt betyg nu, har bara 2 uppdrag kvar av fyra. Första gick det inte att få högre än E på.

Ska ringa syon i kommunen imorgon och prata med henne.

Jag läste via Hermods förra året. Jag var sjukt störd på deras system. Jag läste matte, kemi, fysik och det var ju fan omöjligt att få till "matte"-tecken..slutade med att jag skrev skiten för hand, fotade och lämnade in så för jag blev galen.
Sen gillade jag inte den muntliga slutdelen heller. Jag är och har alltid varit sämst på sådant. Så fick Vg-mvg på alla uppgifter men knappt g på den slutliga muntliga skiten och fick då bara g på kursen. Så värdelöst!

Fick tillbaka tentan idag, eller ja resultatet iaf. Blev som väntat omtenta för mig. Känns kasst ändå. Trodde jag skulle vara närmre g än vad jag var. Hade 17p o de behövdes 30 för godkänt. Gah. Bara att ta nya tag nu då och samtidigt försöka greppa statistik-kursen vi läser.

Nån som är duktig på Minitab? :angel:

JAAAAAAAA!!! ÄNGEL!

Låt mig bara kolla vad det är jag har kört fast på:p Är tre olika som jag har fastnat på och då är det svårt att komma ihåg alla

Min känsla var rätt, jag fick en 5a på statistiktentan! :D är supernöjd verkligen. :)

Grattis! Grymt jobbat :)

KL

Dugga om 2 veckor på bla centrala dogmat, intracellulär transport och membraner. Herregud! Det varvas mellan att kännas okej och att vara helt panikslaget. My oh my!

Ska helt enkelt försöka se de närmsta 2 veckorna som en del av det hela tentaplugget. Om jag gör det riktigt bra nu framöver blir det lättare sen till tentan. Hoppas jag.

Tack! :)

Det kommer gå bra det där, låter smart att se duggaplugget som tentaplugg :) Du kommer ha igen det till tentan.

Åh vad roligt, stort grattis! :D

Jag bråkade vidare med GIS igår. Skickade min data till läraren. Och det funkade direkt för honom! Blir man lack så eller vad? :meh: Jag ska nog ladda ner datan igen från min mail och ladda hem en ny bakgrundskarta, börja från scratch och se vad som händer. Skitdator jag har, känns det som!

Mer positivt så känns vårt grupparbete helt okej. Hade velat ändra en del i resonemangen om det var mitt eget, men det finns ju gränser för vad jag tänker påpeka. Det är nästan klart, nästa vecka ses vi och skriver ihop det och avslutar det hela. :) Vi har fått ihop 9 sidor text och 3 sidor referenser på en vecka O_o

kanner igen det dar, jag har ju en mac, men eftersom den ar 3,5 ar gammal sa vagar jag inte dela harddisken for att kunna kora windows pa den ocksa. Sa jag far kora Arc pa makens PC och det blir ju ratt sa tungt for den.

Jag menar, halften av gangerna far jag inte ens igang internet pa den......oforklarlig anledning varje gang ocksa...

kl

Straffet för att man ska försöka vara duktig och förbereda sig: Det går inte att komma in på kurshemsidan där allt material såsom handouts och dissektionshandledningar ligger :meh: Irriterande.

Det gick helt okej. Mitt förhörsobjekt var bättre förberett än vad jag hade hoppats på så jag lyckades inte nypa åt honom så som jag hade hoppats. :p Han sa dock efteråt att han tyckte det var en pärs och att det faktum att jag var helt lugn gjorde honom förbannad. Alltid nåt. :D Läraren sa bra saker också, så jag hoppas på en hygglig poäng. Behöver alla poäng från det muntliga som jag kan få med tanke på att tentan kommer bli en sjujävla utmaning...

Låter ju som att det gick rätt bra :) Verkar inte vara någon walk in the park, det där med juristutbildning :p

Nej, walk in the park är det inte, men ack så kul när polletten väl trillar ner! Det muntliga i sig är lite av en walk in the park, skam vore väl annars efter att ha jobbat med att handleda och utbilda både anställda och chefer i fyra år. Jag är verkligen ingen främling inför att prata inför folk, om man säger så. Det skapar i och för sig en stress eftersom jag verkligen förväntar mig bra poäng på sådana saker.

Det låter verkligen som att utbildningen passar dig perfekt :) Min uppfattning är att du är väldigt bra på att argumentera för din sak, imponeras dessutom ofta av att du lyckas formulera dig så väl!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka