Vi som tränar för lydnadstävling, alla klasser.Del 2.

TACK!!!!! :bump::bump: Det här nappar hon på! Äntligen säger hon, det händer nåt kul och inte bara nåt jag inte fattar varför det kommer bollar flygandes när jag koncentrerar mig. :p
Hon är jättelätt att shejpa in på nya saker då hon får prova sig fram och tänka lite, hon tycker tankespelen är roliga. Så detta passar henne. Har börjat ikväll och hon tar det direkt. Bara befästa kommandot nu och ta bort bollen som jag använt för att locka fram hoppet. Ska bli superkul att arbeta vidare på detta! Du gjorde min dag nu :D Gud vad roligt det här är med tävlingslydnad och hundar. Varför har jag inte upptäckt detta tidigare? :p

Har ni något bra förslag på omvänt lockande till hopp-stå? Jag har så dålig fantasi när det gäller omvänt lockande än då jag inte börjar arbeta så mycket med det. Läste i länken att det kunde vara bra för att få dem att stå kvar sedan.
Hur menar du med förslag till omvänt lockande? Omvänt lockande är ju liksom alltid omvänt lockande. Öppen hand = du gör rätt, fortsätt så kommer belöningen, stängd hand = fel.
Det är jättebra till stadgan. Först måste du ju lära in det så hon förstår principen, men sen går det i princip ut på att du tar upp den öppna handen så fort hon ställer sig och så håller du den där som ett stöd till henne för att hjälpa till med stadgan.

Sökte snabbt på youtube och här är en film där någon jobbar med just hoppstå och längre in i filmen använder omvänt lockande för stadga:

(Sen kan man ju jobba med leksaker också utifrån samma princip såklart)
 
@Jenka
Jag är fortfarande inne i tänkarbiten och har inte börjat träna än. Jag vill ha den bra från början och är rädd att lägga krokben mig själv när ställande ska in. Måste kika på flera olika ekipage för att få se hur jag vill ha det.

Kan inte några av er filma fjärren och lägga upp. Gärna med alla tre momenten?
 
Hur menar du med förslag till omvänt lockande? Omvänt lockande är ju liksom alltid omvänt lockande. Öppen hand = du gör rätt, fortsätt så kommer belöningen, stängd hand = fel.
Det är jättebra till stadgan. Först måste du ju lära in det så hon förstår principen, men sen går det i princip ut på att du tar upp den öppna handen så fort hon ställer sig och så håller du den där som ett stöd till henne för att hjälpa till med stadgan.

Sökte snabbt på youtube och här är en film där någon jobbar med just hoppstå och längre in i filmen använder omvänt lockande för stadga:

(Sen kan man ju jobba med leksaker också utifrån samma princip såklart)

Okej det är väl jag sominte lärt mig riktigt vad omvänt lockande är. Men på kursen är det en tjej som använder sig av omvänt lockande (säger hon) då hennes hund tappat kontakten under ingångarna och då tränar hon omvänt lockande genom att hålla en hand med godis på vänster sida om hunden och när hunden inte tittar på godiset utan tar kontakt får han belöning. Så jag tycker jag ser folk göra olika när de säger att de använder omvänt lockande och det är därför jag inte riktigt lärt mig hur jag applicerar det i träningen. Jag är ju verkligen skitgrön när det gäller lydnadsträning.

Tack för att du förklarar!! :)
Men jag ser inte riktigt hur hon använder handen i omvända lockandet. Hur menar du med stängd och öppen hand? Öppnar hon handen när hunden står stilla som belöning, sedan klick och belöning med godis ur andra handen? Förklara gärna :p

Hur lär man in omvända lockandet så hon förstår? Detta är ett helt nytt tankesätt för mig. Gör jag liknande som när man klickar in dem att jag börjar med nåt simpelt som tex sitt, håller handen öppen om hon sitter kvar, klickar och belönar ur andra handen. Om hon ställer sig upp innan klick stänger jag handen och hon får börja om? och sedan länger tiden för hur länge hon ska sitta still innan klicket kommer och jag står kvar hela tiden med öppen hand så länge hon gör rätt?
 
Okej det är väl jag sominte lärt mig riktigt vad omvänt lockande är. Men på kursen är det en tjej som använder sig av omvänt lockande (säger hon) då hennes hund tappat kontakten under ingångarna och då tränar hon omvänt lockande genom att hålla en hand med godis på vänster sida om hunden och när hunden inte tittar på godiset utan tar kontakt får han belöning. Så jag tycker jag ser folk göra olika när de säger att de använder omvänt lockande och det är därför jag inte riktigt lärt mig hur jag applicerar det i träningen. Jag är ju verkligen skitgrön när det gäller lydnadsträning.

Tack för att du förklarar!! :)
Men jag ser inte riktigt hur hon använder handen i omvända lockandet. Hur menar du med stängd och öppen hand? Öppnar hon handen när hunden står stilla som belöning, sedan klick och belöning med godis ur andra handen? Förklara gärna :p

Hur lär man in omvända lockandet så hon förstår? Detta är ett helt nytt tankesätt för mig. Gör jag liknande som när man klickar in dem att jag börjar med nåt simpelt som tex sitt, håller handen öppen om hon sitter kvar, klickar och belönar ur andra handen. Om hon ställer sig upp innan klick stänger jag handen och hon får börja om? och sedan länger tiden för hur länge hon ska sitta still innan klicket kommer och jag står kvar hela tiden med öppen hand så länge hon gör rätt?

Öppen hand med godis ska betyda för hunden att den gör rätt och när som helst kan få belöningssignal och få ta godiset i den öppna handen. När hunden gör fel stänger man handen och chansen till belöning försvinner ett tag, övningen avbryts och hunden får ett nytt försök.

Jag tror de flesta hundar förstår principen väldigt snabbt om man börjar med enkla övningar.
 
Okej det är väl jag sominte lärt mig riktigt vad omvänt lockande är. Men på kursen är det en tjej som använder sig av omvänt lockande (säger hon) då hennes hund tappat kontakten under ingångarna och då tränar hon omvänt lockande genom att hålla en hand med godis på vänster sida om hunden och när hunden inte tittar på godiset utan tar kontakt får han belöning. Så jag tycker jag ser folk göra olika när de säger att de använder omvänt lockande och det är därför jag inte riktigt lärt mig hur jag applicerar det i träningen. Jag är ju verkligen skitgrön när det gäller lydnadsträning.

Tack för att du förklarar!! :)
Men jag ser inte riktigt hur hon använder handen i omvända lockandet. Hur menar du med stängd och öppen hand? Öppnar hon handen när hunden står stilla som belöning, sedan klick och belöning med godis ur andra handen? Förklara gärna :p

Hur lär man in omvända lockandet så hon förstår? Detta är ett helt nytt tankesätt för mig. Gör jag liknande som när man klickar in dem att jag börjar med nåt simpelt som tex sitt, håller handen öppen om hon sitter kvar, klickar och belönar ur andra handen. Om hon ställer sig upp innan klick stänger jag handen och hon får börja om? och sedan länger tiden för hur länge hon ska sitta still innan klicket kommer och jag står kvar hela tiden med öppen hand så länge hon gör rätt?

Ja man kan använda omvänt lockande i flera olika situationer, men principen är alltid samma :)
I ställandet blir det ju att du öppnar handen direkt när hunden ställer sig, skulle den flytta sig så stänger du handen igen. På kommando får sedan hunden ta godisen.

När du lär in kan du sitta framför hunden och hålla en godisbit i en stängd hand. Hunden kommer förmodligen försöka komma åt godisen och då fortsätter du hålla handen stängd. Om hunden liksom backar undan från godisen, eller slutar att försöka komma åt den så öppnar du handen och ger belöningskommando så hunden får ta godisen. I princip ska du lära hunden att den får sin belöning när den slutar att försöka komma åt den. Successivt ökar man sen tiden mellan att handen öppnas och varsågod-kommando och med tiden kommer hunden lära sig att den öppna handen betyder att den gör rätt och bara ska fortsätta precis som den gör. Om hunden gör fel stänger man bara handen, vilket kommer bli som en påminnelse, och när hunden sen gör rätt igen så öppnar man den.

Blev det tydligt så? Finns säkert massor med filmer på youtube om du söker!

Själv använder jag omvänt lockande som hjälp när vi tränar stadga, i kontakt- och koncentrationsövningar (typ som din kurskamrat) och framförallt när jag tränar impulskontroll och självbehärskning :)
Gör nästan alltid omvänt lockande i alla mina belöningar för min hund är het och impulsiv och behöver påminnas om att koncentrera sig.
 
Sommarens mål blev klart idag. Vi var på tredagars under helgen och nu har vi äntligen LP1. Tog fyra tävlingar där vi bröt en och ändå är jag så uttråkad av att köra ettan.

Fredag gick bra. Hon var trött då vi åkte mycket bil och det var ganska varmt. En 6a på ställande då jag var tvungen att gå in med rejält dk och lusten av poängen låg mellan 8-10. Blev till slut 171,5p.

Lördag bjöd på 32 grader i skuggan och stekande varmt. Reste sig på platsen då jag var på väg tillbaka för att det var alldeles för varmt = 5. Körde sedan halva linförigheten och belönade på plan. Hundarna orkade inte alls den värmen.

Söndag, varmt men överkomligt. Höga poäng på alla moment utom hoppet då hon tjuvstartade och fick en 6a, ett moment vi vanligtvis har tior på. 174,5p och en tredjeplats av 12 starter.

Nu är det mot tvåan som gäller.
 
Vi tävlade igår. Det gick dåligt. Slog rekord i antal nollor men 10 på plats och tandvisning.
Jag blev lite bitter sen igårkväll och slogs lite med mina egna hjärnspöken och prestationsångest. Så less att det inte bara kan komma en tävling där allt faller på plats samtidigt. Visst har vi återkommande "problem" men det är småsaker. Stämmer det får vi iaf 8-9or på momenten men alltid är det något som strular. Jaja, det kommer väl.

Har i alla fall insett att sommarens tävlingar har gett vissa resultat. Jag har mer ordning på mina tävlingsnerver (det var väl fördelen med igår också, visste liksom att det var kört efter linförigheten så då kunde jag slappna av och bara tänka på det som bra träning så det blev nog roligare för Stoja) och hunden har gjort rejäla framsteg i miljöträning och allmänt uppförande.

Nu blir det en träningstävling i augusti som jag tänker köra tävlingslikt (ska vi slå vad om att vi tar förstapris då bara för att det är inoff?), sen har jag precis kollat tävlingar i september. Tävlingar i närheten varje helg och alla med sista anmälan efter att jag fått mitt schema (har lite svårt att planera då jag byter arbetsplats 1/9).

Har tränat lite ikväll. Apporten riktigt fint så det är bara med andra/okända det strular, bekräftar min teori och jag måste se till att låna andras.
Sen körde vi fjärrdirigering. Börjar få ut avståndet i sitt och ligg, och numera har vi ett stå :) (utan avstånd dock). Det från sitt, från ligg blir ju en helt annan rörelse. Har ni olika kommandon där?

Några tips för att få snabbare läggande i läggande under gång?
 
Vi börjar få till apporteringarna nu, jag och Boss (snart 8 månader). Klass 1 apporteringen sitter i stort sett helt nu, och vi håller på och utvecklar klass 2 apporteringen :) .

1408053.jpg
 
Vad sött det är här i tråden. Hur går det för er? Själv börjar vi så smått med tvåans moment. Rutan börjar vi vara en bit på väg nu. Kan skicka henne på target på 7-8 m så det känns som de sitter snart. Resten går åt skogen då jag inte vet hur jag ska träna. Hon är min första hund som jag tävlar i lydnad. Blir lite begränsad av mig själv då jag vill att allt ska bli perfekt direkt och vågar därför inte prova mig fram, tyvärr.

Sen en fråga. Tog LP för två helger sen och har anmält till en klass etta nu i helgen. Har meddelat att jag inte kommer för att jag fått alla första pris. Ska klubben betala tillbaka min anmälningsavgift eller tillfaller den klubben?
 
Vad sött det är här i tråden. Hur går det för er? Själv börjar vi så smått med tvåans moment. Rutan börjar vi vara en bit på väg nu. Kan skicka henne på target på 7-8 m så det känns som de sitter snart. Resten går åt skogen då jag inte vet hur jag ska träna. Hon är min första hund som jag tävlar i lydnad. Blir lite begränsad av mig själv då jag vill att allt ska bli perfekt direkt och vågar därför inte prova mig fram, tyvärr.

Sen en fråga. Tog LP för två helger sen och har anmält till en klass etta nu i helgen. Har meddelat att jag inte kommer för att jag fått alla första pris. Ska klubben betala tillbaka min anmälningsavgift eller tillfaller den klubben?
För oss går det bra, testade att kedja moment igen förra träningspasset och det gick utmärkt :) Hon har haft så himla fin attityd de senaste träningspassen och då blir man ju ännu mer motiverad själv med. Känns verkligen som vi är inne på rätt spår med träningen nu!

Har anmält oss till en Lk1a igen, missar tyvärr den som går på hemmaklubben nu pga karens (ska hd-röntgas 6 dar innan tävlingen och karensen är 7 dar :meh:).

Vad använder du för target? hur har du tränat bort targets innan? Jag började med nostarget för rutan men fick inte till hur jag skulle träna bort den så jag bytte inriktning istället och har börjat shejpa in den istället. Men jag har funderingar på om jag ska lära henne att sändas framåt helt enkelt, borde man ju ha mer nytta av tänker jag.
 
Planen är att plocka bort targeten direkt och på vana kommer hon gå in i rutan. Targeten har jag mer använt för att lära henne framåtsändandet än för platsen i rutan. Idag tränade vi första gången med koner och plockade även bort targeten två gånger och jag kommenderade henne bara att stå när hon var i rutan. Känns som att det är rätt sätt för oss iallafall.

Vissa gör ju targeten mindre och mindre för att den sedan ska försvinna helt. När jag tränar har jag använt rutan som kommando och en annan targeten än den vi vanligtvis använder just eftersom den kommer att försvinna då och då och jag vill fortsätta ha kvar hennes säkra vanliga tasstarget. Luddigt värre :-)
 
Vad sött det är här i tråden. Hur går det för er? Själv börjar vi så smått med tvåans moment. Rutan börjar vi vara en bit på väg nu. Kan skicka henne på target på 7-8 m så det känns som de sitter snart. Resten går åt skogen då jag inte vet hur jag ska träna. Hon är min första hund som jag tävlar i lydnad. Blir lite begränsad av mig själv då jag vill att allt ska bli perfekt direkt och vågar därför inte prova mig fram, tyvärr.

Sen en fråga. Tog LP för två helger sen och har anmält till en klass etta nu i helgen. Har meddelat att jag inte kommer för att jag fått alla första pris. Ska klubben betala tillbaka min anmälningsavgift eller tillfaller den klubben?

Jag tror inte anmälningsavgiften betalas tillbaks annat än när det handlar om sjukdom/skada eller löp.
 
Det kanske är så. Tänkte bara för i både agility och brukar betalas det tillbaka vid uppflytt om man inte kan byta till den klassen.
 
Jag behöver lite tips och råd ang fria följet. Min hund tycker inte det är superintressant med fria följet. Jag tycker jag har koll på alla moment nu och det är stadga som tränas. Men fria följet är blää! Hon älkskar att göra ingångar och gör dem jättebra. Har tränat in svängarna och hon vet vad fotkommandot betydet. Ena gången är hon klockren och går med kontakt oavsett om jag går 2m eller 20m. Andra gången kan hon avvika efter 2m och springer och jagar en fluga eller äta gräs. Hon bara struntar i mig helt och hittar på annat.

Hon har blivit bättre sedan jag började utmana hebne lite med att springa mer, vända oftare och så men jag tappar henne för ofta så det gör mig osäker.

Jon funkar super på omvänt lockande så jag tänkte ta in det i fria följet. Har börjat med det i ingången och hon är jättebra där med kontakten. Har provat påbörja fria följet med omvända lockandet men då börjar job bara springa och bita mig i handen och hoppa och studsa vid handen, kastar blickar och tar kontakt emmellan.

Så hur går man vidare här?
Funderar på att fortsätta befästa omvända lockandet i ingången och sen bara ta ett steg fot och behålla kontakt. Men det blir så mycket misslyckanden iomed att hon släpper kontakt direkt jag ger kommando fot med omvända lockandet och hon vill bita i handen. Många misslyckanden och hon lägger sig ner och ber mig dra nånstans.

Hur har ni löst det?
 
Vi ska på träningstävling på tisdag så idag stämde jag av lite. Allt känns stabilt, pillade lite med ingångarna (som fortfarande är snygga med target men hon hoppar/tacklas utan) och linförigheten (där hon hade jättefin attityd och störningstålighet). Sen körde vi tvåans moment också. Är så less på ettans moment för tillfället! Och ooops, lite mer finslip behövs väl men alla nya moment sitter ju faktiskt.

Funderar lite på hur jag ska göra när vi väl lyckas ta det där förstapriset. Min tanke har hela tiden varit LP, främst för att få tävlingsvana för oss båda men nu har det ju tagit lite längre tid än vad jag tänkte ;) är som sagt less på ettan och sugen på att flytta upp men vet inte. Kul med LP ändå kanske?
Hur resonerar ni?
 
Vi ska på träningstävling på tisdag så idag stämde jag av lite. Allt känns stabilt, pillade lite med ingångarna (som fortfarande är snygga med target men hon hoppar/tacklas utan) och linförigheten (där hon hade jättefin attityd och störningstålighet). Sen körde vi tvåans moment också. Är så less på ettans moment för tillfället! Och ooops, lite mer finslip behövs väl men alla nya moment sitter ju faktiskt.

Funderar lite på hur jag ska göra när vi väl lyckas ta det där förstapriset. Min tanke har hela tiden varit LP, främst för att få tävlingsvana för oss båda men nu har det ju tagit lite längre tid än vad jag tänkte ;) är som sagt less på ettan och sugen på att flytta upp men vet inte. Kul med LP ändå kanske?
Hur resonerar ni?

Både jag och hunden tyckte lydnadsklass 1 momenten var tråkiga så vi gick direkt till lydnadsklass 2 och tog LP där istället.
 
Jag behöver lite tips och råd ang fria följet. Min hund tycker inte det är superintressant med fria följet. Jag tycker jag har koll på alla moment nu och det är stadga som tränas. Men fria följet är blää! Hon älkskar att göra ingångar och gör dem jättebra. Har tränat in svängarna och hon vet vad fotkommandot betydet. Ena gången är hon klockren och går med kontakt oavsett om jag går 2m eller 20m. Andra gången kan hon avvika efter 2m och springer och jagar en fluga eller äta gräs. Hon bara struntar i mig helt och hittar på annat.

Hon har blivit bättre sedan jag började utmana hebne lite med att springa mer, vända oftare och så men jag tappar henne för ofta så det gör mig osäker.

Jon funkar super på omvänt lockande så jag tänkte ta in det i fria följet. Har börjat med det i ingången och hon är jättebra där med kontakten. Har provat påbörja fria följet med omvända lockandet men då börjar job bara springa och bita mig i handen och hoppa och studsa vid handen, kastar blickar och tar kontakt emmellan.

Så hur går man vidare här?
Funderar på att fortsätta befästa omvända lockandet i ingången och sen bara ta ett steg fot och behålla kontakt. Men det blir så mycket misslyckanden iomed att hon släpper kontakt direkt jag ger kommando fot med omvända lockandet och hon vill bita i handen. Många misslyckanden och hon lägger sig ner och ber mig dra nånstans.

Hur har ni löst det?

Några saker jag hade jobbat med:
  • Bygg upp förväntan. Spara de roligaste/godaste belöningarna till fotgåendet. Belöna slumpmässigt och ofta tidigt nu i början. Efter 1 m eller redan när hunden sitter med kontakt.
  • Börja inte alltid med en ingång, gå och ställ dig bredvid hunden och belöna kontakt och så småningom att den följer med dig med kontakt.
  • Försök få till spontant fritt följ när du rör dig, dvs. belöna så fort hunden närmar sig din vänstra sida i början, hjälp lite om det behövs.
  • Lär in externbelöning. Jag använder det ofta på min hund i fritt följ, visar en rolig leksak/gott godis och lägger sedan ner det och för att få gå och ta det så måste han ha 100 % fokus på mig, brukar ge bra energi men en del trängande men hellre det än oengagerat.
  • Håll inte godiset i handen om han biter efter den. Ha det i fickan (eller externt )och plocka fram en bit efter belöningssignal.
  • Gå inte lång sträckor rakt fram, det ska hända något hela tiden och är man inte med så tappar man föraren och får ingen belöning.
  • När Kiro var lite disträ förr våren fick jag tipset att när han tappade kontakten så skulle jag bryta och leka med leksaken själv (eller låtsas äta upp godiset) så hunden ser och blir lite avundsjuk. Sen ska nästa repetition vara så lätt att hunden lyckas. Det fungerade bra för en lättdistraherad tonåring.
Omvänt lockade hade jag inte använt om inte energin är bra då det kan göra en oengagerad/osäker hund mer osäker.
 
Vi ska på träningstävling på tisdag så idag stämde jag av lite. Allt känns stabilt, pillade lite med ingångarna (som fortfarande är snygga med target men hon hoppar/tacklas utan) och linförigheten (där hon hade jättefin attityd och störningstålighet). Sen körde vi tvåans moment också. Är så less på ettans moment för tillfället! Och ooops, lite mer finslip behövs väl men alla nya moment sitter ju faktiskt.

Funderar lite på hur jag ska göra när vi väl lyckas ta det där förstapriset. Min tanke har hela tiden varit LP, främst för att få tävlingsvana för oss båda men nu har det ju tagit lite längre tid än vad jag tänkte ;) är som sagt less på ettan och sugen på att flytta upp men vet inte. Kul med LP ändå kanske?
Hur resonerar ni?

Vi valde att ta LP i ettan just för att få tävlingsvanan. Men jag har ju också en omplaceringshund som behöver all miljöträning hon kan få. Vet känslan av att man är totalt spyless på Momenten.

Hade jag haft en hund som var trygg i tävlingssituationen hade jag inte orkat bry mig om LP. Nu gick det på fyra tävlingar för oss men ändå känner jag att jag aldrig mer ska gå en etta igen.
 
@WildWilma tack för bra tankar och idéer! Att lägga en belöning längre bort funkar absolut inte på henne, hon bryr sig inte i sådant. Hon stannar kvar och håller kontakt och vill att belöningen kommer från mig. Har provat i både läggande och ställamde under gång och det går verkligen inte att få henne att intressera sig av belöning bakom henne som ligger stilla eller att kasta något i ett moment nappar hon inte heller på. Lite svårbelönad på det viset.

Omvänt lockande funkar jättebra på henne annars. Hon blir pepp och vet vad jag vill.

Fortsatte att nöta i gång med omvänt lockande och med superkontakt. Tog ett halvt steg med bibehållen kontakt och tillslut trillade polletten ned :bump: så igår gjorde hon några jättefina fria följ med superkontakt och utan tendens att släppa :D Hon har nog inte förstått hur omvända lockandet ska tas med i fria följet. Har hållt på mycket med hoppstå och hoppligg unger gång och då i början haft godishanden som jag höjt och gett kommando mef, så det är nog därför hon varit så glad i att gå på handen iomed att jag busat med den i läggandet för att få snabbt läggande. Men nu verkar hon förstå äntligen :D
 
@WildWilma tack för bra tankar och idéer! Att lägga en belöning längre bort funkar absolut inte på henne, hon bryr sig inte i sådant. Hon stannar kvar och håller kontakt och vill att belöningen kommer från mig. Har provat i både läggande och ställamde under gång och det går verkligen inte att få henne att intressera sig av belöning bakom henne som ligger stilla eller att kasta något i ett moment nappar hon inte heller på. Lite svårbelönad på det viset.

Omvänt lockande funkar jättebra på henne annars. Hon blir pepp och vet vad jag vill.

Fortsatte att nöta i gång med omvänt lockande och med superkontakt. Tog ett halvt steg med bibehållen kontakt och tillslut trillade polletten ned :bump: så igår gjorde hon några jättefina fria följ med superkontakt och utan tendens att släppa :D Hon har nog inte förstått hur omvända lockandet ska tas med i fria följet. Har hållt på mycket med hoppstå och hoppligg unger gång och då i början haft godishanden som jag höjt och gett kommando mef, så det är nog därför hon varit så glad i att gå på handen iomed att jag busat med den i läggandet för att få snabbt läggande. Men nu verkar hon förstå äntligen :D

Kul att det går bättre :-)

Externbelöningen får man ju lära in separat innan man använder det under träning. Ska man tävla är det ju väldigt användbart då du inte får ha någon belöning på dig då vilket hunden lär sig snabbt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 878
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
720
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp