Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Tage blev 2019 års Agilityschnauzer i large :love::heart
60062360_424895495013735_5356973469756030976_o.jpg
 
Fick precis mail om att jag kommit med på kurstillfälle i augusti med Heidi Penttilä. Har egentligen ganska dålig koll på henne, men vet ju att hon är jävligt duktig iaf. Taggad! 😁

(jag som typ knappt tänkte hålla på med agility, men det är ju för jävla roligt 😁)

Hon är jätte-rolig och väldigt nernördad i agilityn, hade jag varit duktigare och velat satsa mer på agilityn hade jag absolut gått kurs för henne 😁.
 
Fick precis mail om att jag kommit med på kurstillfälle i augusti med Heidi Penttilä. Har egentligen ganska dålig koll på henne, men vet ju att hon är jävligt duktig iaf. Taggad! 😁

(jag som typ knappt tänkte hålla på med agility, men det är ju för jävla roligt 😁)
Grattis! Heidi är jättetrevlig och duktig 😍
 
Hon är jätte-rolig och väldigt nernördad i agilityn, hade jag varit duktigare och velat satsa mer på agilityn hade jag absolut gått kurs för henne 😁.

Haha, vi kan ju ingenting så jag kommer förmodligen framstå som en förvirrad galning som inte har där att göra. 🙈 Men tror inte de hade några krav på hur bra man skulle vara - i så fall missade jag dem. 😝👌
 
Haha, vi kan ju ingenting så jag kommer förmodligen framstå som en förvirrad galning som inte har där att göra. 🙈 Men tror inte de hade några krav på hur bra man skulle vara - i så fall missade jag dem. 😝👌

Haha, nä det ingen fara.. Bara att jag satsar på annat då tyvärr mina resurser inte är oändliga :angel:..
Denna månad valpkurs, freestyle kurs, privatträning i vallning och så tävlingsavgifter🙈.. Önskar man hade mer tid och pengar, har kikat lite på agility kurser men har redan överskridit min budget mångdubbelt 🤣.
 
Haha, nä det ingen fara.. Bara att jag satsar på annat då tyvärr mina resurser inte är oändliga :angel:..
Denna månad valpkurs, freestyle kurs, privatträning i vallning och så tävlingsavgifter🙈.. Önskar man hade mer tid och pengar, har kikat lite på agility kurser men har redan överskridit min budget mångdubbelt 🤣.

Haha, jag vet känslan och vill inte räkna på hur mycket pengar jag lägger...
Vår primära gren i år lär bli Nosework, men kommer även träna och tävla lydnad, rallylydnad och agility. Plus ska gå brukskurs i vår och hoppas kunna starta Apellen i höst.
Och så ska jag gå kurs I fokus & belöningsutveckling nu i vinter också.
Har inte riktigt bestämt vad vi ska satsa på än 🙈😂
 
Har anmält mig till agility3, men den börjar inte förrän april, och kände att jag vill komma igång med träningen igen. Kontaktade hon jag gått kurs för och kollade om privatlektion, och fick tipset om en handlingskurs som går redan i mars :bump: Så nu blir det väldigt mycket kurs i mars :angel: Nw3, belöningsutveckling, och agility-handling :D
 
Har anmält mig till agility3, men den börjar inte förrän april, och kände att jag vill komma igång med träningen igen. Kontaktade hon jag gått kurs för och kollade om privatlektion, och fick tipset om en handlingskurs som går redan i mars :bump: Så nu blir det väldigt mycket kurs i mars :angel: Nw3, belöningsutveckling, och agility-handling :D

Men vad kul!! 😁👌
 
Dvärgschnauzerringen
Årets arbetande hundar 2019

Ultima har placerat sig som 2:a bästa agilityhund i både hopp och agility :love:

Qarusell blev 10:a i agility och 8:a i hopp :love:

Maze hann ju inte tävla så mycket så jag skickade inte in hennes resultat.

83706694_10157215252239200_3992250201317310464_o.jpg
 
Ett förstapris och ett andrapris i lördagens agilitytävling i Skellefteå och i hoppklasserna på söndagen blev det en fjärdeplats och en femteplats med finaste Maze :love:
85155693_10157231918084200_4562757278544953344_o.jpg
 
Så flitiga ni är här allihopa - och duktiga :).

Här har agilityn legat på sparlåga denna vintersäsong. Har haft fullt upp med att sälja min lilla hästgård, och i månadsskiftet flyttar vi till nytt boende i grannkommunen. Där finns en stor inhägnad trädgård med en gräsmatta som är perfekt för agility - så då ska det börja tränas ordentligt igen - längtar:).

Fast några inomhusträningar har det i alla fall blivit i vinter, och nu ska jag köra igång Hanna med ett par blåbärstävlingar innan utesäsongen börjar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp