Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag går inte heller speciellt mycket kurser. Gör jag det så ska det vara för RIKTIGT duktiga förare, alternativt duktiga kelpie-folk (har tränat för ett par uppfödare av rasen som också tävlar på Elit/SM-nivå).

KL

Kvällens träning kändes jättebra! Sami gjorde fina framförgåenden, men blir otålig efter 30-40 meter och vänder sig om och undrar om belöningen kommer snart. Ska väl inte vara några problem på tävling (eftersom sträckan är kortare).

Han gjorde två jättefina budföringar! Full fart och tyst :)

Han fick också springa till rutan på 25 meter två gånger. Full fart och rakt in, lite segt läggande den gången jag la honom, men det kommer :)

Avslutade med lite vittring, och det går framåt!

Grimm fick nöta ställande. Gör det jättebra om jag backar när jag kommenderar, men inte när jag står stilla :cool: Ett par rutskick (klockrena), lite fjärr, stå-sitt(sådär) och vittring (bra) och sedan lite nötande av konskick med fokus på fart och position.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag har tränat ett par gånger för privatinstruktör och nu är jag med i en lydnadsgrupp där vi är ett gäng på olika nivåer som hjälper varandra och har även stöd av en instruktör :)

Men inga kändisar för er, skulle jag tro :D

Vilken instruktör är det? Jag skulle behöva nya infallvinklar på saker där vi inte riktigt kommer frammåt
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Johan Lindahl heter han.

(och jag kom på att jag har sett dig tävla :D)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hund: Toka, en kelpietik född 2010

Lite bakgrund: Tränar lydnad, spår, rapport och sök. Blev uppflyttade ur appellen i våras och planerar start i lägre sent i höst (både spår och rapport).

Klass: Uppflyttade till trean, planerar att starta till hösten eller våren.

Tränar mest på: Fjärren, stegförflyttningarna, läggandet och inkallningen i rutan, sättandet och ställandet.

Håller till: Växjö.

Kortsiktigt mål: 1:a pris lkl tre.

Långsiktigt mål: SM-start 2014.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Det var i ridhuset i vintras tror jag :D (om jag inte blandat ihop dig med nån annan goldenägare?)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag går inga kurser med mina hundar, och som det ser ut nu blir det inte ens valpkurs med Hugo.. nästa kurs startas till våren och då är han redan 8-9 månader gammal. :(

Jag tränar själv, men kommer att försöka vara med på klubbens träningar i ridhuset i vinter i alla fall, där man tränar tillsammans och ger varandra tips och råd. Det får bli Hugos valpkurs :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Kontaktsökandet funkar bra, likaså inkallningen ute och inne så nu tar vi det ett steg längre och har påbörjat lite fritt följ på skoj, samt ökat kraven lite på sättande, att stanna kvar när jag rör mig en bit bort och även börjat träna på ligg. Hugo är 10 veckor på söndag, så än så länge är det förstås mest skoj och på valp-vis men jag tycker det är nyttigt att ha gått igenom så många moment som möjligt och "provat på" lite allt möjligt under valptiden. Även "apportering" dvs att han hämtar och kommer tillbaka med något som kastas en liten bit bort funkar bra, och han lämnar av i handen istället för att bara lägga det på marken :love:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

I morgon debuterar vi i eliten, och tävlingsnerverna har börjat dallra lite :D! Jag känner mig egentligen väl förberedd och Lyxa är väl rätt genomarbetad, men vad som helst kan ju hända och har man inte varit ute i skarpt läge förut så vet man ju inte riktigt var det kan komma falera någonstans :p!

Men men, det kan inte mer än att gå åt h**vete, och då kommer det alltid nya tävlingar ;)! Håll gärna tummarna för oss i morgon :banana:!!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

I morgon debuterar vi i eliten, och tävlingsnerverna har börjat dallra lite :D! Jag känner mig egentligen väl förberedd och Lyxa är väl rätt genomarbetad, men vad som helst kan ju hända och har man inte varit ute i skarpt läge förut så vet man ju inte riktigt var det kan komma falera någonstans :p!

Men men, det kan inte mer än att gå åt h**vete, och då kommer det alltid nya tävlingar ;)! Håll gärna tummarna för oss i morgon :banana:!!

Stort lycka till och en spark där bak:banana:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

I morgon debuterar vi i eliten, och tävlingsnerverna har börjat dallra lite :D! Jag känner mig egentligen väl förberedd och Lyxa är väl rätt genomarbetad, men vad som helst kan ju hända och har man inte varit ute i skarpt läge förut så vet man ju inte riktigt var det kan komma falera någonstans :p!

Men men, det kan inte mer än att gå åt h**vete, och då kommer det alltid nya tävlingar ;)! Håll gärna tummarna för oss i morgon :banana:!!

Lycka till imorgon, det kommer säkert gå jättebra!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Går ni mycket kurser med era hundar?

Nej, jag är alldeles för kräsen och har skyhöga krav på folk som jag går kurs för så det är ingen här som duger ;)
Däremot brukar klubben då och då bjuda hit duktiga instruktörer från fastlandet, bl.a. förra höste Eva Bodfäldt och nu i sommar Anders Kjernholm, då passar man på. Tråkigt bara att det bara är över en helg.
Däremot så tar jag såklart gärna tips och råd från andra som tävlar/tränar och är öppen för förslag och idéer :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Står fortfarande i valet och kvalet hur jag ska göra nästa helg. För er som inte vet är det tävling (klass 2), vi har en lång historia bakom oss med strul på platsen, första tävlingen vi gjorde reste sig en schäfer och gick fram till min hund som tog mycket illa vid sig (schäfern var snäll och ville leka men spelar mindre roll när man har en hund som är undergiven och gärna har sin mattes stöd vid nya bekantskaper). Det tog ett helt år för oss att reparera och få henne trygg.
Denna schäfer har rest sig vid VARJE tävling och går alltid fram till hundar. En gång låg han kvar då de endast var två på platsen och (tyvärr) fixade de då ett första pris och har nu anmält till samma tävling och klass som mig:crazy:

Jag KAN inte riskera att den går fram till Troja igen. Men så jäkla surt att vi måste avstå tävling pga det.. Men åker nog dit ändå, är ju anmäld och om vi hamnar tillräckligt långt ifrån så kanske jag törs lägga ändå.. Annars kan vi ju alltid köra resten och ta det som en träning.
Och så tänker jag faaaaan se till att det blir rapporterat OM den reser sig igen. Vad jag förstått så har den inte rapporterats tidigare...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 743
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp