Corgi-prinsessan är anmäld till tävling i helgen, sen tänkte jag faktiskt att hon får ett litet agility-uppehåll och vi satsar några veckor på rally. Hon lyckades sträcka ena bakbenet för nån vecka sen och det har spökat en aning (och jag är nojjig) inte minst för att hon far runt som en skållad råtta här hemma så jag tänker att hon ska få lite uppehåll. Sen är ju risken att hon istället far runt så mycket så att det blir sämre än att hon får riktad träning under kontrollerade former.
Spock fick vara med på coach-grupp sist och jag tänker köra honom imorgon också, tänkte göra ett försök och satsa på att försöka få till agilityn över vintern annars är risken att han får vara vallhund på heltid. Det största problemet är att få ihop en hel bana, när jag rör mig så får han panik. Det har ju sin bakgrund i att jag knappt ens kunde gå när jag hade min minisk-skada och träningen var väldigt mycket att ta kortare sekvenser där jag står stilla

. Efter två år av sån träning så är det svårt för honom att acceptera att jag rör mig på planen. Sen underlättar det inte att han har en extremt stor förväntan när man kommer till tävling..
Han har otroligt bra distanshandling men ibland behöver jag faktiskt förflytta mig, iallafall om vi ska komma runt en bana

.
Tay och husse har gått två gånger på RC-kurs och det verkar som om husse nu fått motivation att försöka få in en bra running på Tay.