Vidare koppjärn till Wintec?

F

femme

Det verkar som att det vidaste koppjärnet från wintec är för litet för min häst. Är det någon som har erfarenhet av att specialbeställa vidare koppjärn? Har för mig att sadelmakaren jag köpte sadeln av sa att man kunde göra det nämligen. I så fall, hur går man tillväga? Hur mycket kostar det?
 
Jag har faktiskt sökt efter trådar, men tydligen använder jag väl fel sökord då för just detta hittade jag inget om.
 
Det ser ut som om de har to koppjern som er videre enn det extra vide "vanlige" vite.

http://www.wintec.net.au/wintecSaddles/wintecWide/index.html

Hvis denne sadelen passer, bør den jo være ett godt alternativ for dere med spesielle behov.

Jeg vet ikke hvor heldig det er å bruke disse jernene på de "vanlige" salene - de er jo ikke konstruert for å brukes på så brede hester - men det er sikkert noen som vet mer om det enn meg her på sidene.

----

I tillfelle noen med erfaring med både Wintec og Passier kikker inn på tråden, så har jeg ett spørsmål, jeg også: Tenkte å få ei venninne i Tyskland til å kjøpe sal til meg på e-bay. Jeg prøvde en Grand-Gilbert for noen år siden - og den lå _perfekt_ på hesten min - men da hadde jeg selvfølgelig ikke penger til den :-(.

Selvfølgelig så husker jeg ikke størrelsen - jeg mener det ble sagt at den var vid - eller ekstra vid - hvilken tommestørrelse er det? (jeg bruker det røde jernet i min Wintec Isabell - som ligger OK og som jeg elsker for egen del - men Gilbert'en lå bedre og hadde større kanal mellom putene)
 
Tack så mycket för svaret :bow: Det där verkar ju dock vara en helt ny sadel från Wintec. Kan man använda de koppjärnen till andra wintec-sadlar också? :confused:
 
Jag tror inte att det är meningen, men jag har hört ett antal människor som fått tillverkat vidare koppjärn till sina Wintec. Därtill har jag träffat en tjej som helt sonika tog ur koppjärnet(men fick då bygga om sitsen en del), för att öht hitta en sadel som passade hennes häst.

Så sadlarna verkar hålla, men man lär väl få svårt med garantin om något skulle gå sönder. Jag lurar på att testa om jag hittar en begagnad wintec.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej jag är en 30 årig kvinna som har svårt att få jobb jag söker allt möjligt och går nästan aldrig vidare i rekryteringsprocessen för...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 097
Senast: Masqueradee
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 661
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 685
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp