Jag tror det är lätt att ha en övertro på att folk är så engagerade i andras liv på nätet, när jag läser en tråd så läser jag knappt ens vem som har startat tråden, jag läser och sen svarar jag. I mitt tycke så är det liksom inte relevant vem som startade tråden, svaren bör vara detsamma ändå. Man bör inte behandla nya nick annorlunda. Jag förstår faktiskt inte ens varför man skulle svara på ett annorlunda sätt eller ha en annan attityd mot folk beroende på om dom är nya eller inte.
Först när flera trådar skapas med samma frågor på kortare tid, det är först då som jag tänker på att det är samma person.
Tack för att du skrev detta! Jag har hängt här i åratal och visst känner jag igen användarnamn och hos en del väldigt aktiva och/eller långvariga medlemmar så har jag ett hum om vilka ämnen de ofta diskuterar. Men det är allt. Är det ofta samma människor som argumenterar med eller emot mig? Ingen susning. Är det ofta samma människor som gillar det jag skriver? Inte den blekaste. Jag rapporterar inlägg som otrevlig här och där, inget som helst minne av vad det var för avsändare.
Den ökända "Bukemaffian" har varit på tapeten sen jag började läsa här för 15 år sedan. Jag har fortfarande inte lyckats lista ut vilka som ingår (och har inget större intresse av det heller).
Med det sagt så går jag heller inte in i heta diskussioner och väljer hellre att ignorera än att ge svar på tal. Jag är konflikträdd och ömhudad och hade tyckt det var asjobbigt om jag behövde fäkta emot i heta debatter. Tack och lov så är Buke en fritidssysselsättning utan några som helst tvång på deltagande i något överhuvudtaget.