Sv: Vikttråden 2013 nr 2
Verkar som om det har blivit väldigt populärt att använda sig av 5:2-dieten (samt de olika varianterna av den) efter programmet i vetenskapens värld. Tycker att allt och alla pratar om den

Jag har en kollega som också testar den och verkar vara nöjd, men hon sa att hon hade svårt att träna de dagarna som hon fastade, därav min fråga tidigare. Bra att det fungerar för dig!
Min uppfattning var att den inte främst används för att gå ner i vikt, utan för de positiva hälsoaspekterna. Sen är det ju förstås positivt om en viktnedgång kommer på köpet, om man vill det

Men jag kan ha missförstått, har inte satt mig i det så noga.
Jag har svårt för att följa en utstakad diet, oavsett slag. Framförallt när det är många regler över vad man får och inte får äta, jag kan inte för mitt liv tro på det. Så länge allt äts med måtta och man äter varierat så räcker det nog långt.
Just nu är jag lite uppgiven efter två jobbnätter på rad. Trots att jag knappt äter något på natten, så går jag inte ner något alls när jag jobbar natt. Jag fattar inte varför. Jag har en tydlig nedåtgående trend på min dagliga vikt, men så fort det kommer en jobbnatt så går jag snarare upp (jag väger mig då efter att jag har sovit för att få så lika förutsättningar som möjligt). Det är inte så mycket det hoppar, men tillräckligt för att jag ska bli nojig och lite låg... nä, tålamodet är inte det bästa

jag vill att det ska gå snabbt och spikrakt ner!
Jag vet att det inte funkar så i verkligheten, jag vet, jag vet, jag vet...men åååå. Frustrationen
Nu är jag ledig ett par dagar, sen en natt till på söndag. Sen är det dag- och kvällspass ett tag, då jäklar!!
Var ute och cyklade ca 7 km i kväll trots att jag var seg som sirap. Annars så har jag promenerat massor och kommit fram till att min grej är ljudböcker! Jag kan gå nästan hur långt som helst om jag får lyssna på en bra bo undertiden!