Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Tack. Ja en unghäst är en bra morot och lite rör man indirekt på sig för man går med honom och longerar mm :) Barnen har jag på något sätt orkat göra saker med ändå men däremot får jag sjukt ont i lederna efterråt :( Pressar kroppen och har reumatism som gör sig påmind. Särskilt så här års.

Jag vägde in mig i helgen på 135,2 kg :o Idag vägde jag 131,4 kg.

Enda jag ändrat på är:
Slutat äta godis dagligen (kunde lätt trycka i mig en chokladkaka+chips dagligen).
Satte ett tak på hur många kalorier/dag jag får äta och räknat mina intag.
Börjat simma igen och inte ens dagligen.

2/9 79,6 kg
9/9 80,3 kg
16/9 79,1 kg
23/9 79,6 kg
30/9 78,6 kg

Känns som det är hyfsat stabilt under 80 kg. Att viktminskningen går lite långsammare nu är okej, då jag egentligen passerat mitt mål (80 kg) men korrigerat det till 75 kg.

6/10 79,0 kg

Följer mitt vanliga mönster, så förhoppningsvis blir det ner nästa vecka. Jag ska jobba för det.

Idag fick jag ett kul besked!! Jag ska vara tärna på min bästa vänns bröllop! Och jag är så glad! Och jag känner mig så stolt och hedrad! Så nu har jag ännu ett mål för min vikt. Jag vill ju såklart vara läcker på bröllopet ;)
I måndags stod vågen på 76 kg. Bara 0,2 ner senaste veckan men det är ju ner iallafall :) Och efter denna dagen känns det som om jag fått en nytändning och lite extra motivation.

Ibland behövs det en ny tändning och att vara snygg på ett bröllop är väl en kanon motivator.

Ja verkligen. Man vill ju vara fina eftersom man kommer synas en del och sen på alla kort med :) Jag vill inte titta tillbaka och vara missnöjd om några år. Och jag vill ju ändå gå ner i vikt. Så detta är bara ännu en anledning till att sköta mig :) För jag vet att jag KAN gå ner. Jag ska bara ge mig fan på att sköta mig :)

Åh jag är sugen på något gott! Meeeen jag tar en kopp te istället :)
Idag visade min kompis som är den blivande bruden vilken klänning jag ska ha. Mycket snygg! Och jag är nöjd med att jag slapp en klänning som visar för mkt bröst eller ben. Denna va precis lagom för mig som är 24 år och som vill vara ungdomlig utan att visa för mkt. I storlek guiden på hemsidan låg jag mellan L och M i storlek så vi beställde en M/42. Så får jag helt enkelt kämpa! Men skulle den komma hem och vara alldeles för liten får den tillbaka! Inte kul att kämpa också kommer man ändå inte i den. Men lite LITE liten kan det kanske vara. Men endast LITE! Bröllopet är liksom den 3 maj så det är inte så värst mega länge dit.

Hur går det för dig Ackio? Du rasade ju iallafall första veckan :)

Hoppas det går bra bra för er andra med :)

Åh nu blev jag nyfiken, har du bild på klänningen?

Här rullar livet på, men jag var klantig och tittade på Hela Sverige bakar igår och det är ju inte det ultimata programmet när man är sötsugen. Herre gud så gott allting såg ut, men jag stod emot och tog en morot istället och intalade mig själv 77,8 på måndag 77,8 på måndag.

Jag har ingen koll på hur man lägger in bilder här på buke faktiskt men så fort jag är vid en dator ska jag fixa länk till hemsidan där den är köpt :) Längtar tills jag kan testa den. Vilket borde bli typ i veckan..

Rätt tänkt! Jag känner mig duktig varje gång jag lyckas stå ut mot mitt sötsug. Och varje gång jag lyckas tänker jag "yes! Vad jag är duktig!" För varje gång man lyckas så är man ju närmare sitt mål.

Vad är din målvikt numma? Vi väger ju rätt lika nu :)
Jag är 165 lång och min målvikt är 69. Mest för att det är under 70.. Men 68kg skulle vara toppen kul att väga för då är jag "normalviktig" om man räknar BMI. Det skulle vara kul att kunna säga att man är normalviktig :)

Min första målvikt var under 80 kg. Jag har inte ägt en våg eller vägt mig regelbundet i vuxen ålder så jag hade ingen känsla för vad jag borde väga. Nu när jag ha gått under 80 har jag korrigerat målet till under 75 kg och då räknas jag som normalviktig enligt BMI och det vore ju skönt. Det känns bra och oerhört motiverande för nu kan jag ha byxor som satt bra när jag och sambon träffades för 7 år sedan. Jag är 175 cm och påminner mer om ett kallblod i kroppen än ett fullblod så för mig känns det realistiskt att väga runt 75 kg gärna lite under så det finns 2-3 kgs marginal.
Har du någon plan för hur du ska hålla din vikt när du väl har nått ditt mål?

Okej då är du rätt nära nu då :)
Nja jag har nog inte tänkt så mkt på det men jag gissar att det blir att fortsätta tänka på kalorierna och att försöka undvika det söta framför allt. Sen jag blev ihop med min sambo har jag gått upp 9 kilo. Förutom gravidkilona då men dom är väck. Så min viktuppgång är bara från massa mys framför tvn och för lite motion. Och hans familj är mästare på att fika. När jag bodde hemma fikade vi aldrig. Men hans familj fikar ju två gånger om dagen! Så min plan blir väll att lära mig att tacka nej när det bjuds och tänka på maten så jag försöker välja det nyttigare. Deppigt att tänka på men man kommer ju alltid behöva "banta" mer eller mindre i livet för att kunna hålla sin vikt. För såfort jag struntar i vad jag äter så går jag upp massor! Typ som på semestern i sommras :) Du då?

Idag stod vikten på 75 kilo! Yes! Så denna veckan har jag gått ner ett kilo. Känns bra. Min tanke är att gå ner 0,5 kilo i veckan så att jag gått ner ett kilo känns bra. Jag gick ju bara ner 0,2 föra veckan så det va ju bra att jag tog igen lite denna vecka.

2/9 79,6 kg
9/9 80,3 kg
16/9 79,1 kg
23/9 79,6 kg
30/9 78,6 kg
7/10 79,0 kg
14/10 77,3 kg

Känner mig nöjd med dagens resultat.

Då jag inte brytt mig om vikten eller vägt mig i vuxen ålder, men tittar man på kläderna började min viktuppgång efter första barnet, jag gick ned graviditet kilona men sedan när jag började jobba igen har jag gått upp stadigt. Jag har tidigare ätit för stora portioner och unnat mig godis och sötsaker utan eftertanke, känsloätit på kvällen när jag väntat på sambon osv, innan var jag i stallet hela eftermiddagarna/kvällarna och åt en stor lunch och sedan en macka på kvällen, med barnets intåg blev det stor lunch och lika stor middag samt mer fika och mer stilla sittande = viktuppgång. När jag vägde in mig på MVC för andra barnet vägde jag ca 101 kg, då hade jag ätit konstant i 6 veckor pga gravididets illa mående så vikt före graviditet kan jag tänka mig låg runt 98 kg. Nu är dottern lite mer än 9 månader och jag väger 77,3 kg, yes.

Min plan är att tänka att jag har valt att leva ett mer hälsosamt liv. Jag har köpt en storlek mindre tallrikar hem, så middagen på kvällen med barnen blir mycket mindre och med mer sallad/grönsaker. Jag vill fortfarande äta med barnen, då jag tycker det är viktigt. Jag ska fortsätta att välja bort godis och fikabröd förutom ibland ex födelsedagar och om jag blir bjuden äta typ 2 eller 3 saker istället för att länsa fikafatet. Vi har inte längre glass och fikabröd hemma, jag har slutat baka fikabröd så jag inte kan känsloäta på kvällen. Jag har också en plan att spara en vis summa pengar varje månad som jag ligger under min viktgräns 75 kg som sedan ska användas när jag fyller 40 år till antigen en ridresa eller något annat spännande.

Jag tillhör också den kategori av människor som går upp om jag slutar tänka på maten och gärna känsloäter när jag blir stressad, så det känns verkligen som en utmaning att hålla vikten när jag börjar jobba igen efter jul.

Det va ju jätte bra. Under vad du hoppades på.

Jag har med en dotter på lite över 9 månader :) och en som är 2 år och tre månader. Mina gravid kilon försvann super lätt med lillan. Tog under en månad och så va de 11 kilona väck. Men min äldsta gick jag upp 14 kilo i och dom satt lite segare och va inte riktigt väck när jag blev gravid igen. Men nu är dom iallafall väck.

Jag har ju ett problem med att jag gillar att baka. Och det har jag nästan fått inse att jag får ge upp. Förutom till kalas och sånt. Det känns super trist med om jag bakar så äter jag :( Och att baka och sen inte äta känns ju sådär.. Men jag får hålla mig till att bara baka till speciella händelser och så bara SMAKA! Jag har sagt till min sambo att han gärna får påminna mig vid kalas och liknande att bara ta LITE efterrätt och fika. Och jag har lovat att inte bli sur om han gör det. Jag har ju liksom bett om det nu.

Jag håller med klänningen var superfin.

Det är synd det där med att baka. Jag är inte överförtjust men det är en väldigt tacksam sysselsättning att göra med barnen när det är regnigt och tråkigt ute. Men som sagt jag klarar inte av att ha godsaker hemma jag äter upp allt har väldigt svårt att begränsa och känna efter när jag faktiskt är mätt.

Kul att vi har yngsta barnen som är nästan jämn gamla, men min son är lite äldre. Han fyller 5 i januari. Är du fortfarande föräldraledig och i så fall hur länge till eller har du börjat jobba?

Idag har jag köpt skridskor åt mig och sonen så om några veckor ska vi iväg och prov åka. Ska bli kul.

Ja jag är nöjd med brudens val :)

Ja jag är föräldrar ledig än. Jag har inte börjat jobba mellan mina barn så jag har varit ledig läääänge. Jag har inte alls bestämt när jag ska börja jobba. Jag vill helst hitta nytt jobb så jag får se när det blir. Du då?

Idag har jag haft tjejkväll men mina bästa vänner. (Bruden och en till) Jag körde på nyttigt tema med lax, sallad och kokta bönor till huvudrätt och smoothie till efterrätt. Mkt omtyckt att jag bjöd på nyttig mat :)

Jättefin klänning.

Har varit dålig att uppdatera.
Har nu sen jag gick med i Shape4:3 dieten tappat 4 kg men har omvandlat en del till muskler märker jag. Kollar jag med måttbandet har jag tappat 10 cm i midjan och 8 runt höften. 3-4 runt låren och någon cm runt över armarna.
Köpte byxor i våras i stl 42, då fick jag dra in magen lite för att fixa dragkedjan, nu kan jag dra upp dem utan att knäppa upp och skärpet dras åt ordentligt. Nya byxorna är det 36 på :)
Började med 5:2 i midsomras:
Startvikt: 70,5 kg
Vikt nu:62 kg

Har som mål att komma ner till 58.

Oj vad bra! Super resultat ju! Jag testada 5:2 i tredagar men jag mådde super dåligt! Hängig, sur och fick väldigt ont i huvudet :( Så det va inget för mig. Men mina föräldrar kör på det och gillar det.

Äter grönsakssoppor, dricker varm buljong, knaprar morot och mycket vatten på fastedagarna. Håller hungern borta bra. Alla dieter passar ju inte alla. Jag är nöjd som hittat något som fungerar för mig och som jag kan hålla. Har svårt att skippa skåpätning och kakor i vanliga fall men nu går det bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 219
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?